Bobby Kotick om EA:s förra chef: "Sämsta vd:n i spelbranschen"

Robot
Bobby Kotick om EA:s förra chef: "Sämsta vd:n i spelbranschen"

Kotick svingar mot John Riccitiello.

#bobby-kotick, #john-riccitiello

Båda var duktiga business men, känns lite onödigt att hålla på så här i efterhand.

Edit: skrev ju en hyllningstext till Bobby Kotick när han tragiskt lämnade spelbranschen för nåt år sen, för den som vill läsa och minnas.

Medlem

Nej tack, det är ingen som vill minnas den giriga jäveln.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Båda var duktiga business men, känns lite onödigt att hålla på så här i efterhand.

Edit: skrev ju en hyllningstext till Bobby Kotick när han tragiskt lämnade spelbranschen för nåt år sen, för den som vill läsa och minnas.

Du älskar Bobby.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Spider man pointing meme

Medlem

Håller med och mycket kan sägas om Kotic och jag tycker han har förstört mycket med Activision Blizzard.
Nuvarande EA chefen, slemproppen Andrew Wilson måste ju leva i hans egna dum-bubbla och det har märkts mer än väl de senaste åren. Det är tråkigt när det bara är affärer och ingen passion för att göra spel.

Skrivet av Hipshot:

Du älskar Bobby.

Sebastian + Bobby = sant ?!??! 💀

Medlem
Skrivet av Nercis:

Håller med och mycket kan sägas om Kotic och jag tycker han har förstört mycket med Activision Blizzard.
Nuvarande EA chefen, slemproppen Andrew Wilson måste ju leva i hans egna dum-bubbla och det har märkts mer än väl de senaste åren. Det är tråkigt när det bara är affärer och ingen passion för att göra spel.

Svårt att driva ett börsnoterat bolag med aktieägare enbart på passion.

Medlem
Skrivet av Decado:

Nej tack, det är ingen som vill minnas den giriga jäveln.

Säg vad man vill om lille bobby men han gör det en VD ska göra, dra in pengar....

signatur

Spela spel är kul ibland.

Redaktör
Ponny

Att Bobby Kotick inte köpte Tiktok sörjer jag fortfarande. "Bobby Kotiktok" hade ändå något!

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Svårt att driva ett börsnoterat bolag med aktieägare enbart på passion.

Ja tyvärr

Medlem

Vilken jäla fjant han är alltså.

Hans kokain-fyllda underage sex trafficking yatch/Ö kommer dyka upp vilken dag som helst.

Han kommer in på en presskonfa yatch-solbränd så innihelvete och börjar snacka om hur många kända människor han har i sin "rolodex" och utannonserar något förjävligt beslut kring monetisering han tagit sen blåser han i väg till sin förvisso hypotetiska men alltför trovärdiga Epstein-ö igen.

Vidrig snubbe.
Sabbade Unity. Str8 up.

"Vi måste fokusera motorn att vara mer för "Web3" grifters och göra det så lätt som möjligt för dom att pumpa ut olika bitcoin/blockchain scams - att bli #1 motorn för folk som har kommit på en bra blockchain-blåsning dom kan engagera trettonåringar och mentalt inkapaciterade att pumpa in deras pengar i.. Det har vi framtiden... Det här med att vara en motor för faktiska spel som kan konkurrera med Unreal Engine, vad är det ens som är äckelkommersiellt och sjukt kortsiktigt I det?
VETO,.. på det förslaget - men kul att ni fortfarande tror på något.. Haha.. Lixom så jävla roligt. Tjarå!"
*hoppar ombord sex-offender yattchen och blåser iväg*

I delar av det här inlägget har jag använtlite tolkningsfrihet och kanske parafraserat grabben en aning... Men more or less så

signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Look who's talking

Medlem

Pot calling the kettle black, i glashus och så vidare.

Medlem

Bobby Kotick kan fara åt helvete men han har inte fel i vad han säger här.

Medlem

Kotick...hmm, låter som en sympatisk typ, den sortens typ som aldrig skulle hota att ha sin förra detta anställd mördad

signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Legendarisk hyllningstext.

signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Skrivet av Proximately:

Legendarisk hyllningstext.

💚

Medlem

"It takes one to know one" som man säger.

1
Skriv svar