Sony planerar att släppa fler familjespel som Astro Bot

Robot
Sony planerar att släppa fler familjespel som Astro Bot
Medlem

Inte mig emot heller och ser gärna ett Astro Bot 2

Redaktör
Ponny

Och inte heller mig emot. Playstation är bra på "ledsna pappor", så det behövs fler smällkarameller.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Tummen upp för mig också. Astrobot, Sackboy och Ratchet & Clank har alla varit riktigt härliga PS5 upplevelser för mig.

Medlem

PS5 Exclusive Astro Bot Sells 1.5 Million in 2 Months.

"Pengar rullar in som det ska, det går bra nu" sa man på mötet.

Medlem

En Astro Bot variant liknande pilot wings vore skoj.

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Inaktiv

Gärna ett nytt Rescue mission liknande AstroBot.

Medlem

Dom har länge varit bra på stora äventyr med gripande storys, bra att dom även siktar in sig på enklare spel med solid gameplay och design. Behöver egentligen inte vara barnvänliga superförenklade spel, utan bara man har fokus på spelglädje och kanske inte hyperrealism så kommer man jäkligt långt.

Pixar lyckas göra färgglada filmer som tilltalar både vuxna och barn. Split Fiction skulle kunna ticka dom boxarna. Ratchet & Clank lyckas ha lagom komplexa stories och gameplay i ett familjevänligt men inte barnorienterat paket. Helt klart att Sony har mer att göra i det området bland alla Hairy Dad Games och episka stories.

Älskar både Astro Bot och God of War så det finns ett stort spektrum att gilla bara man satsar helhjärtat

Medlem
Skrivet av Lidodido:

Dom har länge varit bra på stora äventyr med gripande storys, bra att dom även siktar in sig på enklare spel med solid gameplay och design. Behöver egentligen inte vara barnvänliga superförenklade spel, utan bara man har fokus på spelglädje och kanske inte hyperrealism så kommer man jäkligt långt.

Som många spel på Switch?

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Ja fast gärna inte i 15 fps och med grafik från 2004.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Ja fast gärna inte i 15 fps och med grafik från 2004.

Nej, hellre grafik från 2025, som Kingdom Cum 2.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Precis. Nu vore det ju synd om Sony försökte efterapa Nintendo, utan det är ju bra om dom kör sin egen grej, men helt klart visar ju Nintendo (och Astro Bot) att man inte bara behöver ha realistiska action-äventyr för att lyckas. Ratchet & Clank exempelvis är ju fortfarande rätt olikt ett typiskt Nintendo-spel men drar ändå mer åt det hållet

Medlem
Skrivet av Lidodido:

Precis. Nu vore det ju synd om Sony försökte efterapa Nintendo, utan det är ju bra om dom kör sin egen grej, men helt klart visar ju Nintendo (och Astro Bot) att man inte bara behöver ha realistiska action-äventyr för att lyckas. Ratchet & Clank exempelvis är ju fortfarande rätt olikt ett typiskt Nintendo-spel men drar ändå mer åt det hållet

30 år efter Playstations debut har Sony plötsligt fått sitt Mario. Wahoo!

https://www.fz.se/recension/298419-astro-bot

Har för mig de skrev nåt liknande när Spyro dök upp för 27 år sen.

Medlem

Ape Escape remake?

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

PS5 Exclusive Astro Bot Sells 1.5 Million in 2 Months.

"Pengar rullar in som det ska, det går bra nu" sa man på mötet.

Just den siffran är ju egentligen inte särskilt imponerande sett till den massiva marknadsföringen och mottagandet. Mario Oddysey ligger på nästan 30. Visst, inte helt rimlig jämförelse och helt ny IP, men tet dubbla hade ju inte heller varit konstigt.

Medlem
Skrivet av Tryffel5:

Just den siffran är ju egentligen inte särskilt imponerande sett till den massiva marknadsföringen och mottagandet. Mario Oddysey ligger på nästan 30. Visst, inte helt rimlig jämförelse och helt ny IP, men tet dubbla hade ju inte heller varit konstigt.

Tog över ett år för Alan Wake 2 att sälja 2 miljoner.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Tog över ett år för Alan Wake 2 att sälja 2 miljoner.

Ja och det är ju inte bra för ett spel med en rejäl budget som Alan Wake2 hade. 1.5 för Astrobot måste ändå vara en besvikelse, ett hyllat exklusivt spel på en plattform som sålt 75 milj konsoler. Hoppas det säljer framöver för det tycker jag vore kul på ett så bra spel. Att jämföra med Nintendospel är kanske inte helt rättvist men det visar att det finns många som vill spela plattformsspel om de är bra.

Inte mig emot heller. Ge mig både Astro Bot 2 och Astro Bot Kart!

signatur

00:00:02:42

Medlem
Skrivet av Sphere Of No-Form:

Inte mig emot heller. Ge mig både Astro Bot 2 och Astro Bot Kart!

Astro Bot Party.

Medlem

Och dom kan släppa extra banor till spelet varje gång det passar i år framöver om dom vill.

1
Skriv svar