300 hjältar ska bli 64 – rösta fram dina favoriter!
Vet inte om alla skulle klassas som hjältar.
Harry Mason är mer hjälte än James Sunderland.
Trevor
Nä, många är ju typ villains och sidokaraktärer. Känns som om det missar målet lite.
Spelade klart A plague tale requiem igår (måndag) och kom då på att Amicia är självklar på listan men då var det försent att nominera.
Många bra namn på listan. Kommer bli spännande om stoisk hjältedom eller personlig utveckling och känsloregister kommer bli det som vinner matcherna.
Nä, många är ju typ villains och sidokaraktärer. Känns som om det missar målet lite.
Det brukar lösa sig i takt med att rösterna trillar in.
Dessutom: en turnering med sidekicks är given längre fram.
En Bamseponny av folket
Spelade klart A plague tale requiem igår (måndag) och kom då på att Amicia är självklar på listan men då var det försent att nominera.
Många bra namn på listan. Kommer bli spännande om stoisk hjältedom eller personlig utveckling och känsloregister kommer bli det som vinner matcherna.
Åååh. Medhåll. (Nu blev jag sugen på att spela om spelen.)
En Bamseponny av folket
Och Hugo borde varit med på listan om skurkar… aldrig tyckt så illa om en unge i ett spel. Riktigt snorvalp 😅
Och Hugo borde varit med på listan om skurkar… aldrig tyckt så illa om en unge i ett spel. Riktigt snorvalp 😅
Damn, den här hjälte glömde vi ju!

En Bamseponny av folket
Damn, den här hjälte glömde vi ju!
https://media.tenor.com/JIteMbNO7UEAAAAM/hugo-knock-tolga-abi...
Glad jag skippade pestspelet.
Cate Archer är med två gånger, en gång felstavat som Kate.
Ah! Tackar. Fixar (och fixar rösterna)
En Bamseponny av folket
Fria nomineringar är en grej men känns som om det behövs ett alternativt sätt/metodik att få in namn till första omröstningen, för så här långa listor gynnar ingen. Behövdes mer rensning eller tydligare regler om vad/vilka som gick att föreslå.
Den här gången kändes det inte som ett bra sätt att få fram alternativ på blev mest polsk riksdag med en massa olika relevanta förslag, plötsliga infall och tyckande. I mitt tycke mycket sämre än de tidigare omröstningarna om vapen och skurkar.
Men nu har jag röstat på en handfull iallafall.
The Owls Are Not What They Seem
Fria nomineringar är en grej men känns som om det behövs ett alternativt sätt/metodik att få in namn till första omröstningen, för så här långa listor gynnar ingen. Behövdes mer resning eller tydligare regler om vad/vilka som gick att föreslå.
Den här gången kändes det inte som ett bra sätt att få fram alternativ på blev mest polsk riksdag med en massa olika relevanta förslag, plötsliga infall och tyckande. I mitt tycke mycket sämre än de tidigare omröstningarna om vapen och skurkar.
Bra feedback! Den tar jag definitivt med mig. Har tänkt att det inte gör så mycket om en "polsk riksdag" inför turneringen, för när den drar igång kommer det "bara" vara 64 kvar. Men som du säger: det ÄR långa listor. Det finns olika vägar att gå. Gällande skurkarna gjorde vi ju så att vi gjorde ett redaktionellt urval kring vilka som skulle gå direkt till turneringen, och ni fick rösta in resten. Ska grunna på detta. Återigen: tack för synpunkterna. Det behövs.
En Bamseponny av folket
Det blir lite lustigt när man kan rösta på hjältar som skif och Gordon Freeman eller tarnished, där spelen är bra men hjälten i dig har absolut 0 personlighet 😄
Handling väger tyngre än ord får man nog tänka
så lång lista och ändå saknas
- Roger Wilco
- Max Caulfield
- Sonny Bonds
och.. Rick Dangerous!
Ja, du har ju inte nominerat dem!
Bra feedback! Den tar jag definitivt med mig. Har tänkt att det inte gör så mycket om en "polsk riksdag" inför turneringen, för när den drar igång kommer det "bara" vara 64 kvar. Men som du säger: det ÄR långa listor. Det finns olika vägar att gå. Gällande skurkarna gjorde vi ju så att vi gjorde ett redaktionellt urval kring vilka som skulle gå direkt till turneringen, och ni fick rösta in resten. Ska grunna på detta. Återigen: tack för synpunkterna. Det behövs.
Det är ju skit kul att man får komma med förslag/nomineringar men 300namn på en lista blir som sagt tufft, tror inte själv jag såg alla namn som jag sett i tråden tidigare så någon missar man nog nästan garanterat.
Vad är nu detta!?
Jag nominerade Caleb - Blood men han är inte med!?!
Hur kan något sådant få lov att ske!?
Jag kräver rättvisa!
Sätt Fredrik i elektriska stolen!
Fria nomineringar är en grej men känns som om det behövs ett alternativt sätt/metodik att få in namn till första omröstningen, för så här långa listor gynnar ingen. Behövdes mer rensning eller tydligare regler om vad/vilka som gick att föreslå.
Tycker det är bra att vi medlemmar fritt får nominera spelkaraktärer. Brukar alltid vara nån som glöms bort annars.
Vad är nu detta!?
Jag nominerade Caleb - Blood men han är inte med!?!
Hur kan något sådant få lov att ske!?
Jag kräver rättvisa!
Sätt Fredrik i elektriska stolen!
Inte elektriska stolen igen...
Där var faktiskt ett fall som jag tyckte var "skurk man spelar som". Protagonist, ja. Men inte hjälte. Har vi fel? Gränserna är svåra att dra ibland.
En Bamseponny av folket
Handling väger tyngre än ord får man nog tänka
Ja, Ranger i Quake säger inte så mycket. Men att han är badass och pissed råder det ingen tvekan om, när han ger sig in i mardrömsvärldarna för att rädda mänskligheten.
Ja, du har ju inte nominerat dem!
Jag missade nominieringsfasen
Tycker det är bra att vi medlemmar fritt får nominera spelkaraktärer. Brukar alltid vara nån som glöms bort annars.
Kan bara hålla med.
Inte elektriska stolen igen...
Där var faktiskt ett fall som jag tyckte var "skurk man spelar som". Protagonist, ja. Men inte hjälte. Har vi fel? Gränserna är svåra att dra ibland.
Hmm mja Caleb är kanske lite mer en antihjälte ibland kanske...
*Host mummel mummel*...
>:(
EDIT: Efter att ha kollat igen på listan är det ju flera som minst sagt befinner sig i gråzonen som bäst...
Agent 47, Tommy GTA Vice City, CJ GTA San Andreas, Nico GTA IV, Franklin och Trevor GTA V.
Agent 47 stoppade visserligen en atombomb i första spelet men resten är ju mest bara egoistiska gangsters. Då passar Caleb in mer in som hjälte eller antihjälte, då han trots allt besegrade en ond sekt.
Det va då ingen liten lista att scrolla igenom
Så ska det va