Vem vill köpa Xbox idag?
"(I Sverige drivs försäljningen av PS5:or tack vare de. organiserade brottslighetens rekrytering av främst unga pojkar och killar)"
Vad är det för skitsnack?
Vad är det här för en osaklig kommentar?
Jag vet vad jag pratar om här, du däremot visar genom din osakliga fråga på att du inte har en aning om hur saker och ting går till.
Rättsstaten har gott om empiri på området att organiserad brottslighet investerar brottspengar i just PS5:or avsedda åt pojkar och killar i de yngre åldrarna som de har eller vill rekrytera för diverse ärenden.
Vad är det här för en osaklig kommentar?
Jag vet vad jag pratar om här, du däremot visar genom din osakliga fråga på att du inte har en aning om hur saker och ting går till.
Rättsstaten har gott om empiri på området att organiserad brottslighet investerar brottspengar i just PS5:or avsedda åt pojkar och killar i de yngre åldrarna som de har eller vill rekrytera för diverse ärenden.
Du får nog uppge källa på ditt skitsnack annars uppfattas det som skitsnack.
Kundfientligt? De måste ju ha något som lockar kunder. Lika kundfientligt som att Ikea inte får sälja sina möbler hos Mio.
Exklusiviteter har alltid funnits. Nintendo behövde Mario för att sälja sina konsoler och sega behövde Sonic. Utan exklusiviteter blir konsolerna helt identitetslösa.
Tycker det är mer kundfientligt mot de egna kunderna att Microsoft släpper sina spel på PlayStation utan att vi Xbox ägare får något tillbaka. Säljer Xbox mer så får vi fler spel. Säljer Xbox inget kommer spelen tillslut inte komma längre.
Försvinner xbox så kan du kallt räkna med att sony kommer höja priserna på spel och konsol ännu mer. Att låta alla spela alla spel är det bästa då slipper man ju också köpa 3 konsoler och en pc.
Microsoft har sålt betydligt färre Xbox än vad de räknat med. Om det är ett stort problem? Nja.
Sonys bekymmer är större och mer strukturella. De har inte tillräckligt med spelstudios som producerar spel. "It s all about the games" - Reggie Fils-Aime och Playstation 5 har verkligen nästan inga spel alls som inte redan funnits på den bättre PS4:an, trots att maskinen funnits i flera år nu.
"Is Sony beginning to coast? With PS5 sales up and first-party releases down, gaming's eerie new normal takes shape
State of just-okay."
https://www.eurogamer.net/is-sony-beginning-to-coast-with-ps5...
Jag önskar att PS5:an faktiskt fick lite kärlek av Sony, i synnerhet sett till hur många konsoler som sålts, helst på samma sätt som Microsoft faktiskt släpper spel till Xbox eller Nintendo släpper och kommer att släppa till Switch 1 & 2. Just nu är maskinen (PS5) en dyr historia utan nya exklusiva titlar, en maskin som enbart sålt på varumärket. Hur länge kommer spelare vilja betala mer pengar för varje enskilt spel till Playstation, när samma finns till bättre pris, med bättre ekosystem på Xbox och PC? Om något så är det irrationellt ur ett spelare perspektiv.
De flesta kritiker och branchanalytiker tycks vara överens om att 2025 är året då det släpps fler Xbox spel på Playstation än vad det släpps Sony spel och det är ju bra för svältfödda PS5 spelare och Sony på kort sikt. Fast Sony ligger efter på så många fronter avseende ekosystemet runt spelen och maskinerna, lägg till dåliga investeringar, avsaknaden av nya spel, dyra remasters där Sony pissar på PS Plus prenumeranter (Days Gone är senaste exemplet), avsaknaden av finansiella muskler, så är det definitivt Sony som ligger sämst till av Microsoft, Nintendo och Sony. Microsoft har fattat att framtiden är digital och via molnet. Nintendo kör på sin inslagna väg, medan Sony alltmer saknar identitet och visar på impotens och girighet.
Och trots allt detta är denna generation den bästa någonsin för Sony om vi tittar på vinst, vilket i slutändan är vad företag bryr sig om. Jag instämmer i att det varit en ganska beige PlayStation-generation, PS4 hade mer att erbjuda. Fler spelupplevelser som kändes unika eller åtminstone väldigt speciella. Men som sagt, PS5 är en massiv framgång för Sony.
Du får nog uppge källa på ditt skitsnack annars uppfattas det som skitsnack.
Du får nog läsa om inläggen. Jag har redan uppgett en källa.
Vidare, är det helt osannolikt att uppge en så pass specifik uppgift i en konversation om det inte fanns fog för att yttra den.
Slutligen skulle du sannolikt inte kunna kontrollera uppgiften, eftersom det skulle ta för mycket tid i anspråk av dig.
Att du däremot fortsätter hävda att det är skitsnack, är oerhört besynnerligt, men en del av din yttrandefrihet.
Mest troligt för att du inte läst inlägget ordentligt och inte orkat tänka tillräckligt långt i analysen. Det är helt okej.
Vi inom rättsstaten vet genom empiri att den organiserade brottslingar köper bland annat Playstation 5 som belöning eller/och bete för att rekrytera främst unga pojkar och killar att gå ärenden och i förlängningen organisera dessa unga pojkar och killar brottsligt.
Playstation 5 är såklart inte det enda som erbjuds, men det är frekvent förekommande vara. Köpen görs vanligen med presentkort bundna specifikt till köpcentrum de utfärdats på eller exempelvis revolut beroende på sammanhang och det är inte ovanligt att flera Playstation 5 köps vid ett och samma tillfälle och tidigare ofta flera gånger om dagen i samm butik.
Det här har resulterat i att många väletablerade butiker infört nya rutiner. Andra varor som köps för brottspengar till främst unga pojkar och killar är dyra kläder och parfymer.
Vi vet att samma organiserade brottslighet tvättar pengar i välfärdsverksamheter, bland annat på så kallade HVB-hem. Att privatiserade HVB-hem inte används som platser för rehabilitering av unga som hamnat snett som tänkt och avsett är en tragedi, snarare trimmas de unga i den framtida brottskarriären ytterligare. Vilket är oerhört tragiskt. Samtidigt som människors skattepengar än så länge tvingas finansiera skiten för att reglerna och lagstiftningen ser ut som de gör, exempelvis lagen om offentlig upphandling och privatisering av tidigare offentlig verksamhet. (Dessa uppgifter är betydligt mycket lättare för dig att kontrollera, eftersom de inte involverar domskäl, fuppar, beslagsprotokoll och andra bilagor i samma mängd).
För övrigt är du fullständigt fri att fortsätta hävda att det hela är skitsnack. I vårt Sverige ligger då bevisbördan hos dig, eftersom det är den rättsstatsinriktning vi har valt i Sverige. Alternativet vore att ha en den mörka tidsålderns "medeltida" rättsstatsinriktning där häxor bränns eller dränks. En typ av rättsstatsinriktning som lever kvar i vissa länder runt om i delar av världen.
Nu är Sverige förvisso en relativt liten marknad för Playstation.
Jag föredrar i dagsläget av de strikt stationära konsolerna Xbox, förra generationen var det Playstation 4. Framöver blir konsoler, om inget oväntat händer, redundanta. Microsoft har sedan länge förstått detta, Sony likaså. Det finns dock en rejäl selling point som PC saknar gentemot dedikerad hårdvara och det är att fusk och fuskare är betydligt vanligare och svårare att hantera på PC än på spelkonsoler i online spel, exempelvis Call of Duty, Fortnite, Apex Legends, med flera. Konsoler levererar också en färdigpaketerad och homogen lösning för spelare, medan PC erbjuder andra fördelar om betalnings -viljan och -förmågan finns i i brist på fair play.
För mig är det ett enkelt val att välja konsoler i tävlingsorienterat syfte online, eftersom systemen som erbjuds av främst Microsoft men även Sony är mer välutvecklade och möjliga att tillämpa just för att komma tillrätta med fuskare.
Och trots allt detta är denna generation den bästa någonsin för Sony om vi tittar på vinst, vilket i slutändan är vad företag bryr sig om. Jag instämmer i att det varit en ganska beige PlayStation-generation, PS4 hade mer att erbjuda. Fler spelupplevelser som kändes unika eller åtminstone väldigt speciella. Men som sagt, PS5 är en massiv framgång för Sony.
Hur menar du, bara så att vi är överens? Pratar du i termer av antalet ojusterade krediter/pengar i vinst ?
Eller pratar du i termer av antalet ppp (purchasing power parity) justerade krediter/pengar i vinst?
Det är alltså intressant för ett bolags ägare att veta hur mycket "potatis" ägarna de facto får för de utdelade pengarna. Eftersom krediter/pengar tappar i värde i takt med att krediterna/pengarna blir fler i ett monetärt system, när resursbasen "potatis" fortfarande i samma fysikaliska system är nära nog densamma eller rentav avtagande enligt termodynamikens lagar.
Sonys börsvärdesutveckling över tid om den justeras efter inflation och köpkraft (ppp) har haft en allt annat än ljus utveckling, något jag förövrigt lyft i en annan tråd på det här forumet.
Herregud. Halva ditt inlägg är rykten. Du säger att det skulle läggas ner 2021, nån annan skrev 2020 (när Series X/S släpptes….), sen följer du upp det med att det är från ”flera källor”, men officiellt har det dementerats… Och nu såhär 4-5 år senare så rullar Xbox fortfarande på. Så var det med de ”källorna”. Och du använder mest Xboxen trots att du tycker den är den sämsta? Alltså.. 😂
Sluta låtsas nu 😂
Herregud. Orka. Såna här inlägg, inklusive OP, är så tröttsamma…
Sen ska vi inte ens jämföra OS mellan konsolerna. Tycker man Series X/S är svåra att använda så blir jag orolig. Mycket mer funktioner och möjligheter till att ställa in det som man vill ha det, plus sjukt bra grejer som Quick Resume, som i princip är svart magi.
Även jag äger alla konsoler, plus speldator, och GamePass är ju fortfarande sjukt svårslaget. Alla vill/kan inte ha en fet speldator, och då är det enda sättet att ha GamePass att faktiskt äga en Xbox.
Min speltid just nu ligger nog på jämnt skägg mellan PS5 Pro, Series X och datorn. Switchen har svalnat och används mest till Ring Fit just nu i familjen. Men Switch 2 lär ändra på det 😁
Jag tycker de gör mycket rätt allihop (Nintendo, Sony och MS), men såklart också mycket fel de sinsemellan. Men Xbox Achievements och en mångårig kamp kring just achievements med en polare (vi tävlar inte hardcore dock) gör att jag alltid kommer tillbaka till ”Xbox”, och gärna kör ett spel med achievements kontra trophies (som är så intetsägande) om spelet finns till båda konsolerna/PC. Varje Xbox-spel startar med totalt 1000 Gamerscore om man tar alla (sedan kan DLC osv öka på det), då vet man direkt värdet på achievementen man får, och värdet på folks totala Gamerscore (min är runt 135000-ish). Medan trophies, ja där kan ett spel innehålla alla möjliga mängder bronze-, silver och gold trophies.
Jag har haft tankar på att sälja Series X och få min Xbox-dos via datorn, men la de tankarna åt sidan. Just OS:et och att spela på tv:n väger ändå upp (då har jag ändå en 34” Ultrawide Oled till datorn).
Angående Sony, jag gillar många av Sonys first party-spel, älskar t.om, och Dual Sense Edge är helt jävla underbar, bara den kassa batteritiden drar ner. Men Dualsense överlag är den bästa kontroll som någonsin tillverkats. Ett mästerverk i haptik, känsla i knappar, analoga spakar och triggers. Plus högtalare, mikrofon och touchplatta på det! Briljant! Nästan synd att jag inte vill vara utan nån av konsolerna…. Man har ju inte tiden 😅 I-landsproblem…
Tror du verkligen Microsoft skulle bekräfta att de funderade på att lägga ner Xbox? Det skulle vara extremt korkat och fått Xbox försäljningen att minska ännu mer då det skulle göra kunder osäkra.
Sony har färre spelstudios än Microsoft, de har också en bråkdel av de finansiella musklerna. Att många spel på kort tid lagts ned av Sony, trots avsevärda investeringar pekar på att dåligt affärsomdöme och prioritering samt allokering av resurserna. Ah, du missförstår vad jag menar med ekosystem. Jag pratar inte om navigeringen i systemet, även om navigationen i respektive plattforms system är subjektivt.
Vad jag menar med ekosystem är de tjänster, den mjukvara och hårdvara som finns runt plattformarna. Sony saknar både kompetensen och resurserna i förhållande till Microsoft avseende servrar, nätverk, infrastruktur, software, kompetenta människor på området, kvantiteten i antalet människor som finns tillgängliga. Sony har i dag kameralinser till mobiler och Playstation. Playstation och Xbox (maskinerna) är irrelevanta inom en ganska snar framtid, däremot inte plattformarna och ekosystemen runt plattformarna. Microsoft har förstått det här och har musklerna och kompetensen för omställningen. Lägg till att de erbjuder sina anställda bättre villkor än Sony gör med sina anställda, (på grund av diskrepansen mellan finansiell förmåga), så är utgången tämligen given. Att människor drömmer om Playstation som framtiden för spelande, ter sig allt mer osannolik.
(I Sverige drivs försäljningen av PS5:or tack vare de. organiserade brottslighetens rekrytering av främst unga pojkar och killar)
Köpkraften hos svenska hushåll minskar och så även i andra delar av världen, på grund av en ekonomisk allokering från de många till de få. Att då som Sony ägna sig åt en för spelarna dyr och föråldrad affärsmodell håller inte särskilt länge till.
För övrigt så var det bäst säljande spelet till Playstation 5 år 2024 ett Xbox spel, att du argumenterar för att Xbox saknar spel, håller alltså inte. Playstation 4 hade spel, Playstation 5 har Playstation 4 spel, några fåtal titlar till och därutöver samma spel som Xbox och PC.
Playstation 5 är den enskilt största besvikelsen för mig av samtliga Playstations och det gör mig orolig inför Sonys framtid, för ett spelföretag kan inte sälja på gamla meriter och modeller hur länge som helst.
Call of Duty har varit bästsäljande hela tiden, Bara för att Call of duty släpps på Xbox gör inte spelutbutdr bra, då PS5 fortfarande har extremt större utbud.
Styrs av gängkriminella? Men snälla. Jag ser ingen källa på ditt påstående heller. Då "styrs" Xbox försäljningen också av gängkriminella då båda kostar lika mycket.
Jag har under medellön och kunde ändå köpa en PS5, Xbox Series X, switch och en gaming laptop. Alla i min vänkrets har PS5, ingen har Xbox utom jag och ingen av dom är kriminella, samma personer som köpte PS4. Försäljningen av PS3 måste också styrts av kriminella då den var sjukt dyr.
På vilket sätt är det en föråldrad affärsmodell? Det funkar hur bra som helst för Nintendo med, till och med bättre.
Microsoft har sålt betydligt färre Xbox än vad de räknat med. Om det är ett stort problem? Nja.
Sonys bekymmer är större och mer strukturella. De har inte tillräckligt med spelstudios som producerar spel. "It s all about the games" - Reggie Fils-Aime och Playstation 5 har verkligen nästan inga spel alls som inte redan funnits på den bättre PS4:an, trots att maskinen funnits i flera år nu.
"Is Sony beginning to coast? With PS5 sales up and first-party releases down, gaming's eerie new normal takes shape
State of just-okay."
Jag önskar att PS5:an faktiskt fick lite kärlek av Sony, i synnerhet sett till hur många konsoler som sålts, helst på samma sätt som Microsoft faktiskt släpper spel till Xbox eller Nintendo släpper och kommer att släppa till Switch 1 & 2. Just nu är maskinen (PS5) en dyr historia utan nya exklusiva titlar, en maskin som enbart sålt på varumärket. Hur länge kommer spelare vilja betala mer pengar för varje enskilt spel till Playstation, när samma finns till bättre pris, med bättre ekosystem på Xbox och PC? Om något så är det irrationellt ur ett spelare perspektiv.
De flesta kritiker och branchanalytiker tycks vara överens om att 2025 är året då det släpps fler Xbox spel på Playstation än vad det släpps Sony spel och det är ju bra för svältfödda PS5 spelare och Sony på kort sikt. Fast Sony ligger efter på så många fronter avseende ekosystemet runt spelen och maskinerna, lägg till dåliga investeringar, avsaknaden av nya spel, dyra remasters där Sony pissar på PS Plus prenumeranter (Days Gone är senaste exemplet), avsaknaden av finansiella muskler, så är det definitivt Sony som ligger sämst till av Microsoft, Nintendo och Sony. Microsoft har fattat att framtiden är digital och via molnet. Nintendo kör på sin inslagna väg, medan Sony alltmer saknar identitet och visar på impotens och girighet.
Vem vill köpa playstation idag?
SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!
Du får nog läsa om inläggen. Jag har redan uppgett en källa.
Vidare, är det helt osannolikt att uppge en så pass specifik uppgift i en konversation om det inte fanns fog för att yttra den.
Slutligen skulle du sannolikt inte kunna kontrollera uppgiften, eftersom det skulle ta för mycket tid i anspråk av dig.
Att du däremot fortsätter hävda att det är skitsnack, är oerhört besynnerligt, men en del av din yttrandefrihet.
Mest troligt för att du inte läst inlägget ordentligt och inte orkat tänka tillräckligt långt i analysen. Det är helt okej.
Vi inom rättsstaten vet genom empiri att den organiserade brottslingar köper bland annat Playstation 5 som belöning eller/och bete för att rekrytera främst unga pojkar och killar att gå ärenden och i förlängningen organisera dessa unga pojkar och killar brottsligt.
Playstation 5 är såklart inte det enda som erbjuds, men det är frekvent förekommande vara. Köpen görs vanligen med presentkort bundna specifikt till köpcentrum de utfärdats på eller exempelvis revolut beroende på sammanhang och det är inte ovanligt att flera Playstation 5 köps vid ett och samma tillfälle och tidigare ofta flera gånger om dagen i samm butik.
Det här har resulterat i att många väletablerade butiker infört nya rutiner. Andra varor som köps för brottspengar till främst unga pojkar och killar är dyra kläder och parfymer.
Vi vet att samma organiserade brottslighet tvättar pengar i välfärdsverksamheter, bland annat på så kallade HVB-hem. Att privatiserade HVB-hem inte används som platser för rehabilitering av unga som hamnat snett som tänkt och avsett är en tragedi, snarare trimmas de unga i den framtida brottskarriären ytterligare. Vilket är oerhört tragiskt. Samtidigt som människors skattepengar än så länge tvingas finansiera skiten för att reglerna och lagstiftningen ser ut som de gör, exempelvis lagen om offentlig upphandling och privatisering av tidigare offentlig verksamhet. (Dessa uppgifter är betydligt mycket lättare för dig att kontrollera, eftersom de inte involverar domskäl, fuppar, beslagsprotokoll och andra bilagor i samma mängd).
För övrigt är du fullständigt fri att fortsätta hävda att det hela är skitsnack. I vårt Sverige ligger då bevisbördan hos dig, eftersom det är den rättsstatsinriktning vi har valt i Sverige. Alternativet vore att ha en den mörka tidsålderns "medeltida" rättsstatsinriktning där häxor bränns eller dränks. En typ av rättsstatsinriktning som lever kvar i vissa länder runt om i delar av världen.
Nu är Sverige förvisso en relativt liten marknad för Playstation.
Jag föredrar i dagsläget av de strikt stationära konsolerna Xbox, förra generationen var det Playstation 4. Framöver blir konsoler, om inget oväntat händer, redundanta. Microsoft har sedan länge förstått detta, Sony likaså. Det finns dock en rejäl selling point som PC saknar gentemot dedikerad hårdvara och det är att fusk och fuskare är betydligt vanligare och svårare att hantera på PC än på spelkonsoler i online spel, exempelvis Call of Duty, Fortnite, Apex Legends, med flera. Konsoler levererar också en färdigpaketerad och homogen lösning för spelare, medan PC erbjuder andra fördelar om betalnings -viljan och -förmågan finns i i brist på fair play.
För mig är det ett enkelt val att välja konsoler i tävlingsorienterat syfte online, eftersom systemen som erbjuds av främst Microsoft men även Sony är mer välutvecklade och möjliga att tillämpa just för att komma tillrätta med fuskare.
Hur menar du, bara så att vi är överens? Pratar du i termer av antalet ojusterade krediter/pengar i vinst ?
Eller pratar du i termer av antalet ppp (purchasing power parity) justerade krediter/pengar i vinst?
Det är alltså intressant för ett bolags ägare att veta hur mycket "potatis" ägarna de facto får för de utdelade pengarna. Eftersom krediter/pengar tappar i värde i takt med att krediterna/pengarna blir fler i ett monetärt system, när resursbasen "potatis" fortfarande i samma fysikaliska system är nära nog densamma eller rentav avtagande enligt termodynamikens lagar.
Sonys börsvärdesutveckling över tid om den justeras efter inflation och köpkraft (ppp) har haft en allt annat än ljus utveckling, något jag förövrigt lyft i en annan tråd på det här forumet.
Vad är det här för konspirations teoretisk sörja? Du verkar ju ha tappat det helt. Kan moderatorerna få bort sånt här skräp?
Tror du verkligen Microsoft skulle bekräfta att de funderade på att lägga ner Xbox? Det skulle vara extremt korkat och fått Xbox försäljningen att minska ännu mer då det skulle göra kunder osäkra.
Microsoft har inte bekräftat det men du sitter och killgissar med ditt löjliga inlägg 🦧
What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?
Microsoft har inte bekräftat det men du sitter och killgissar med ditt löjliga inlägg 🦧
Det finns flera källor på detta, oftast är det inte rök utan eld heller.
Det finns flera källor på detta, oftast är det inte rök utan eld heller.
Och med källor menar du andra nördar som sitter i en svettig källare och killgissar?
Call of Duty har varit bästsäljande hela tiden, Bara för att Call of duty släpps på Xbox gör inte spelutbutdr bra, då PS5 fortfarande har extremt större utbud.
Hur menar du nu? Call of Duty släpps lika ofta på Xbox och Playstation.
Konsolerna Xbox och Playstation har nära nog identiskt spelutbud från tredjepartsutvecklare. Där köpta tidsexklusiva avtal kan utgöra temporära skillnader.
Ser vi till det faktiskt egna spelutbudet, alltså vilken portfölj av spel och utvecklare som Microsoft respektive Sony äger, så är det tydligt att det största spelet sett till försäljning som finns på Playstation 5 och Xbox Series XS är Call of Duty: Black Ops 6 (ett Xbox- spel som ägs av Microsoft, där Microsoft tjänar in merparten av pengarna).
Ser vi till antalet spelserier och utvecklare, så äger Microsoft och Xbox betydligt fler än vad Sony och Sony Interactive Entertainment gör. Det innebär också att Microsoft kan producera spel mer regelbundet än Sony, eftersom deras assets inför framtiden är betydligt mycket större än Sonys.
Ser vi till plattformarna Xbox och Playstation, så har Microsoft ett större utbud, eftersom de finns på datorer. Sonys affärsidé har bestått i att inte finnas på datorer med Playstation, därför ligger Sony hjälplöst efter inom en sannolikt snar framtid.
I synnerhet i takt med att konsoler blir överflödiga så sitter Microsoft och Xbox med en bättre giv än Sony, eftersom Microsofts ekosystem är mer välutvecklat och större.
Om var och en tycker att Playstation har ett bättre spelutbud än Xbox på konsoler eller inte är väl ändå en subjektiv position?
Sony har många egna spelserier som är bra, vi har bara inte sett röken av dem på Playstation 5 och därför menar jag och många kritiker och analytiker med mig att Sony befinner sig i en utsatt sits, om inte den mest utsatta sitsen av Microsoft, Nintendo och Sony.
Sony och Playstation framstår allt mer som en öde öken full av speltorka.
Det här är såklart trist. Tur då att Microsoft och Xbox ser ut att leverera fler spel till Playstation än Sony 2025, förvisso går det mesta av vinsten för de spelen till Microsoft och Xbox.
Vad är det här för konspirations teoretisk sörja? Du verkar ju ha tappat det helt. Kan moderatorerna få bort sånt här skräp?
Empirin inom den svenska rättsstaten, alltså där Sveriges Domstolar, Polismyndigheten, Tullverket, Skatteverket, Socialstyrelsen med flera ingår med sin empiri är inte "konspirationsteoretisk" sörja, det är en central del av staten "Svea Rike"/Svea Rige/Sve(a)rige. Att det inte faller dig i fatet ger inget annorlunda utfall för den empiri som finns på området.
Vem vill köpa playstation idag?
Många har köpt Playstation tidigare, det återstår att se hur försäljningen ser ut framöver.
Asiens marknad lär inte ändra marknadsandelar avsevärt, så länge konsoler finns.
Den panamerikanska marknaden, där sydamerika är på framfart, blir desto mer intressant framöver likaså den europeiska, fast på helt andra grunder. Andra grunder eftersom köpkraften här i Europa är avtagande tillsammans med att oroligheter i Europa och utebliven ekonomisk återhämtning är ett faktum.
Empirin inom den svenska rättsstaten, alltså där Sveriges Domstolar, Polismyndigheten, Tullverket, Skatteverket, Socialstyrelsen med flera ingår med sin empiri är inte "konspirationsteoretisk" sörja, det är en central del av staten "Svea Rike"/Svea Rige/Sve(a)rige. Att det inte faller dig i fatet ger inget annorlunda utfall för den empiri som finns på området.
Jag skiter i vad som stämmer eller inte här, det här är en sajt om spel, du snackar om saker som inte hör hemma på ett forum likt Fz. Empiri hit och empiri dit, ta din sörja och gå och lägg dig igen, tror du kan ha nytta av några timmars extra sömn
Here we go again.
"Jag håller inte med, RADERA!"
Jag hänger inte med eller förstår hela poängen i hans wall of text men han får skriva sin ståndpunkt om han inte bryter mot forumets regler, vilket han uppenbarligen inte gör.
Enligt mig är det mycket värre att vilja radera någon för att man inte håller med/förstår. Eftersom Sverige är en liten marknad för Sony så är detta ett icke-problem, eller?
Skeptiker som rannsakar det folk accepterar
Många har köpt Playstation tidigare, det återstår att se hur försäljningen ser ut framöver.
Asiens marknad lär inte ändra marknadsandelar avsevärt, så länge konsoler finns.
Den panamerikanska marknaden, där sydamerika är på framfart, blir desto mer intressant framöver likaså den europeiska, fast på helt andra grunder. Andra grunder eftersom köpkraften här i Europa är avtagande tillsammans med att oroligheter i Europa och utebliven ekonomisk återhämtning är ett faktum.
Skriver domstolar och skatteverket att kriminella driver försäljningen av PS5? Länka gärna det
Har inget med det alls att göra. Xbox har inga spel, egentligen. PS5 och Switch ligger före stort där.
Självklart spelar det in. Hade det kommit en ny xbox så hade siffrorna ökat. Ingen påstår att ps5 eller switch inte säljer bättre men xbox har fortfarande trogna spelare kvar som hade uppgraderat.
Here we go again.
Jag hänger inte med eller förstår hela poängen i hans wall of text men han får skriva sin ståndpunkt om han inte bryter mot forumets regler, vilket han uppenbarligen inte gör.
Enligt mig är det mycket värre att vilja radera någon för att man inte håller med/förstår. Eftersom Sverige är en liten marknad för Sony så är detta ett icke-problem, eller?
Det handlar ju inte om att hålla med eller förstå, varför måste politik och annat tråkigt vardagssnack ta sig in i en tråd likt denna? Varför börja prata om organiserad brottslighet och hur ps5:or används som belöning/för att locka in unga i gängen? Det är det som är problemet med "gamers" och folk i allmänhet idag, allt ska vara politik, åsikter hit och dit osv. Varför kan inte exempelvis ett spelforum få vara ett spelforum? Jag besöker inte FZ:a för att jag vill höra folk snacka gäng rekrytering och politik iaf.
Det sitter i gamingkulturens mainstreamfåra att alltid dissa samma saker, gång på gång. Det är så otroligt fantasilöst. Xbox är nästan alltid i skottgluggen. Ubisoft är ett annat exempel... Det finns fler såklart. Men det är så enkelspårigt, smådumt och det leder aldrig någonstans.
Faktum är att vi ska vara glada att vi har mer än en aktör som konkurrerar i ungefär samma segment. Vi borde uppmuntra mer konkurrens, inte vara missunnsamt skadeglada när en aktör går klart sämre än den andra.
Tycker hela diskussionen borde avslutats här Köpte ett series x för ~5000kr. Kommer inte ihåg exakt pris, men innan alla höjningar. Har ingen preferens direkt när det kommer till konsoler. Köper det jag tycker verkar bäst just den generationen. Köpet av series x blev pga gamepass som jag även kan använda till pc vilket inte ps hade. I prestanda så är det ju inte mycket som skiljer så allt handlar ju om vad man anser vara viktigt i sitt inköp. Jag hoppas konkurrensen fortsätter för våran skull. Se bara vad som händer när ett företag får ett tydligt övertag, jag tänker självklart på nvidia kontra amd.
Tycker hela diskussionen borde avslutats här Köpte ett series x för ~5000kr. Kommer inte ihåg exakt pris, men innan alla höjningar. Har ingen preferens direkt när det kommer till konsoler. Köper det jag tycker verkar bäst just den generationen. Köpet av series x blev pga gamepass som jag även kan använda till pc vilket inte ps hade. I prestanda så är det ju inte mycket som skiljer så allt handlar ju om vad man anser vara viktigt i sitt inköp. Jag hoppas konkurrensen fortsätter för våran skull. Se bara vad som händer när ett företag får ett tydligt övertag, jag tänker självklart på nvidia kontra amd.
7000:- är mycket pengar för många. Och det borde räcka att man köper EN så dyr konsol. Man ska inte behöva köpa två konsoler för över 14000:- för annars missar man nåt spel.
Så Ex Box kan försvinna. Om de lägger resurserna på spel istället så får de ändå en bit av kakan. De klarar sig. De behöver inte längre konkurrera. De fortsätter att dra in cash. Det är vad som är viktigast för dom.
Hur menar du nu? Call of Duty släpps lika ofta på Xbox och Playstation.
Konsolerna Xbox och Playstation har nära nog identiskt spelutbud från tredjepartsutvecklare. Där köpta tidsexklusiva avtal kan utgöra temporära skillnader.
Ser vi till det faktiskt egna spelutbudet, alltså vilken portfölj av spel och utvecklare som Microsoft respektive Sony äger, så är det tydligt att det största spelet sett till försäljning som finns på Playstation 5 och Xbox Series XS är Call of Duty: Black Ops 6 (ett Xbox- spel som ägs av Microsoft, där Microsoft tjänar in merparten av pengarna).
Ser vi till antalet spelserier och utvecklare, så äger Microsoft och Xbox betydligt fler än vad Sony och Sony Interactive Entertainment gör. Det innebär också att Microsoft kan producera spel mer regelbundet än Sony, eftersom deras assets inför framtiden är betydligt mycket större än Sonys.
Ser vi till plattformarna Xbox och Playstation, så har Microsoft ett större utbud, eftersom de finns på datorer. Sonys affärsidé har bestått i att inte finnas på datorer med Playstation, därför ligger Sony hjälplöst efter inom en sannolikt snar framtid.
I synnerhet i takt med att konsoler blir överflödiga så sitter Microsoft och Xbox med en bättre giv än Sony, eftersom Microsofts ekosystem är mer välutvecklat och större.
Om var och en tycker att Playstation har ett bättre spelutbud än Xbox på konsoler eller inte är väl ändå en subjektiv position?
Sony har många egna spelserier som är bra, vi har bara inte sett röken av dem på Playstation 5 och därför menar jag och många kritiker och analytiker med mig att Sony befinner sig i en utsatt sits, om inte den mest utsatta sitsen av Microsoft, Nintendo och Sony.
Sony och Playstation framstår allt mer som en öde öken full av speltorka.
Det här är såklart trist. Tur då att Microsoft och Xbox ser ut att leverera fler spel till Playstation än Sony 2025, förvisso går det mesta av vinsten för de spelen till Microsoft och Xbox.
Ratchet & Clank, Gran Turismo, Stellar blade, astrobot är bara några få spel som inte finns på Xbox, men PS5 får både doom, Forza och troligen både Gears och halo.
Call of duty släpptes till båda innan Microsoft ägde det, så det är ingen skillnad överhuvudtaget från innan, förutom att det ingår i Gamepass, ingen skillnad för Playstation.
Ratchet & Clank, Gran Turismo, Stellar blade, astrobot är bara några få spel som inte finns på Xbox, men PS5 får både doom, Forza och troligen både Gears och halo
När du säger Halo, menar du även nya Halo spel? Så som det verkar så är det bara prat om att eventuellt släppa 11 år gamla MCC, innehållande ännu äldre spel till PS. Hitta ingenting på att det även gäller t.ex Infinity / nästkommande, eller har jag missat någon info?
När du säger Halo, menar du även nya Halo spel? Så som det verkar så är det bara prat om att eventuellt släppa 11 år gamla MCC, innehållande ännu äldre spel till PS. Hitta ingenting på att det även gäller t.ex Infinity / nästkommande, eller har jag missat någon info?
De släppte call of duty, doom ska släppas, Indiana Jones hann inte släppas innan det utannonserade till PS5, så vi får väll se
Lika konspiratoriskt som det här skräp inlägget med en massa killgissningar om microsoft xbox framtid.
Du är lika tramsig och skriver mest skräp här inne så låt folk svara skräp med skräp om dom vill.
Lika konspiratoriskt som det här skräp inlägget med en massa killgissningar om microsoft xbox framtid.
Du är lika tramsig och skriver mest skräp här inne så låt folk svara skräp med skräp om dom vill.
https://www.sweclockers.com/nyhet/40455-microsoft-var-nara-at...
Killgissningen har många källor att PS5 försäljningen styrs av kriminella har inga källor.
https://www.sweclockers.com/nyhet/40455-microsoft-var-nara-at...
Killgissningen har många källor att PS5 försäljningen styrs av kriminella har inga källor.
Haha sweclockers ... bra källa från en sida som också killgissar.
...yttrandefrihet...
"Vi inom rättsväsendet", men hänvisar sedan till YGL, som inte är tillämpbar här. Right. Trovärdigt.
Here we go again.
Se ovan, att sprida desinformation och/eller konspirationsteorier på privata forum är inte en mänsklig rättighet skyddad av grundlagar. Hur högt man än skriker och gråter.
Och "inte bryter mot forumets regler, vilket han uppenbarligen inte gör" - nej, att börja svamla om hur PS5 används i kriminella sammanhang är ju *definitivt* on-topic. 🙄 (§ 2.3 i reglerna, vi kan åtminstone börja där.)
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Haha sweclockers ... bra källa från en sida som också killgissar.
De hänvisade själva till en källa. Gör du en snabb googling så får du 20 källor
Även Gamereactor har skrivit om detta.
De hänvisade själva till en källa. Gör du en snabb googling så får du 20 källor
Även Gamereactor har skrivit om detta.
Fortfarande bara en massa killgissningar från privatpersoner som har noll insyn i Microsofts business.