Hur bra är Kingdom Come 2? Sätt betyg!
Spelat ett helt gäng timmar. Det har kvar många av problemen från ettan. Detta känns mer som en 1.5 än en 2a. Med det sagt, en klar 4a, bra spel!
Trodde du menade betyget först, och 1.5-2 lät lite väl trolligt. 😅
Jag är verkligen inte vaken idag.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Har kört det i ca 5 timmar, gillar det mesta speciellt crafting systemet.
Gillar inte i striderna nämnvärt mycket, känns som karaktären gör saker som inte jag vill eller att den hoppar till en annan fiende utan att jag vill det.
Ger det 4/5 men stridssystemet 2/5.
-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-
Bara spelat 22 timmar men mycket mycket bra spel hittils. Inte haft så roligt i ett spel på flera år! Lätt en GOTY utmanare! Får typ samma upptäckarglädje som när man spelade Red Dead Redemption 2 eller Witcher 3.
Mycket bra spel! Men det finns ett uppdrag som inte går att klara av. Måste vara en bugg eller nåt.
Spelar du på PC och om de är uppdraget med eldstäder så går de lösa om man går in i Devmode och teleporterar in i rummet.
Är ca 20h in. Känns som årets BG3(Vilket är riktigt bra)
Bra beskrivet. Det är lätt årets BG3!
Tveklös 5:a! Ska nämnas att spelet ännu inte är färdigspelat (60 timmar in). Allt från miljöerna och detaljerna till de välgjorda sidouppdragen och den cinematiska berättelsen. Spelet är förvånansvärt optimerat och polerat vid release, vilket jag tycker är beundransvärt. Det finns fortfarande utrymme för förbättringar och patchar men KCD2 borde verkligen vara en förebild för många andra spelföretag.
Jag gav det första spelet en 4:a i min recension men här har man verkligen benat ur flera av de brister jag kritiserade då.
Mycket bra spel! Men det finns ett uppdrag som inte går att klara av. Måste vara en bugg eller nåt.
Vilket? Sätt i spoiler.
Vilket? Sätt i spoiler.
Det är världens lättaste uppdrag, man ska klara av att att stypa en kille. Men när korset kommer fram för att strypa så händer det inget. Testade typ i 30 min och kolla youtube. En kille på jobbet hade samma problem. Vill gärna komma vidare på questen
Det är världens lättaste uppdrag, man ska klara av att att stypa en kille. Men när korset kommer fram för att strypa så händer det inget. Testade typ i 30 min och kolla youtube. En kille på jobbet hade samma problem. Vill gärna komma vidare på questen
Skulle vilja veta vad quest heter 😁
Är striderna/stridssystemet bättre än i ettan? Blir gråhårig på ettans fighter. Kör det just nu sen det var gratis på EPIC. Försöker kita med pilbåge så mycket jag kan. Fastnar jag i svärdsfight så släpper jag kontrollerna och går och hämtar kaffe istället så får de slå ihjäl aset under tiden.
Men det kanske blir bättre när karaktären får mer skill. Vilket i och för sig kanske inte händer om man inte försöker fightas...
Är det där man ska testa strypa han som lär en att strypa folk, där man även lär sig pickpocketa? Ganska långt sydväst på kartan?
Var inga problem på PC iaf, men minns att jag var tvungen att spamma knappen för den bara blinkade till.
Har spelat färdigt alla side missions jag har hittat, och main story. Det tog ungefär 102 timmar totalt, allt jag har kvar är att besöka alla blips på kartan och några achievements om man orkar det.
Om BG3 vore 5/5 så är KCD2 för mig en klar 4.5/5.
5950X | 64GB | RX 6800 XT
Jag har redan planerat familjeresan till Kutná Hora, då har jag inte kommit till den delen av spelet ännu.
Är kyrkan med i spelet med alla ben och skallar?
Jag har varit kutna hora och tittat på den kyrkan
Skulle vilja veta vad quest heter 😁
Materia Prima heter den 😁
Är det där man ska testa strypa han som lär en att strypa folk, där man även lär sig pickpocketa? Ganska långt sydväst på kartan?
Var inga problem på PC iaf, men minns att jag var tvungen att spamma knappen för den bara blinkade till.
Ja precis! Jag spelar på ps5 men min kollega spelar på pc. Vi båda har spammat men inget händer. Nu senast så stod jag och den killen i ladan och övade från dag till natt, gubben som äger stället gick in i ladan och undra vad det var frågan om 😅
Objektivt så är nog spelet 4/5 skulle jag säga. Men KCD ger mig gång på gång en spelkänsla som känns ganska unik. Ljuset, naturen och att man vågar gå på realism i sin art direction tillsammans med första personsvyn och tempot gör att spelet blir väldigt ”immersive” många gånger och jag känner att det är helt rätt att det ska gå lite långsamt och att man inte behöver kötta på med ”nästa uppgift” bara utan kan ta saker lite mer realistiskt lugnt själv och leva i världen mer.
Subjektivt så är KCD en solklar 5:a även fast allt inte är perfekt. Men när KCD är bra så är det riktigt bra.
Borde funnits en "Har ej spelat detta spel ännu" som alternativ i pollen." Verkar riktigt bra dock och jag planerar ett köp småningom...
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||
Materia Prima heter den 😁
Ah, är det när du ska träna på att strypa?
Först ska du trycka på attack knappen när blåa svärden kommer upp, sen direkt när det kommer upp en grön sköld ska du trycka på block knappen.
Tycker det är helt fantastisk spel och framför allt med tanke på att det inte är en gigantiskt studio.
Var länge sedan jag njöt så här mycket av ett spel.
Sen fyller festen man har med "cumans" är helt fantastisk. Dom fick till det riktigt bra för iaf jag träffat personer som är sådana, när de är riktigt packade.
En solklar GOMY (Game Of Many Years)