Den senaste TV-serien du såg klart?

Medlem
Skrivet av Decado:

Bör man se 1883 och 1923 före Yellowstone eller kvittar det ?

Kvittar, men 1883 är enbart 1 säsong så den rekommenderas kanske att ses innan Yellowstones 5 säsonger.

Älskar alla serierna men 1883 är den allra bästa.

Medlem

Såg Rings of Power (säsong 1 & 2) under julledigheten. Jag gillade den, tyckte den var klart underhållande. Scenerna med

Celebrimbor och Sauron

i säsong 2 var bland det bästa tyckte jag.

Ser fram emot fortsättningen.

FM-guru
F.d. Sisyr

American Primeval (2025)

Ja, året är rätt! Miniserie i sex delar löst baserad på Mountain Meadows-massakern i USA 1857 och dess konsekvenser. Ganska rå och brutal, där såväl vilda västern som dess livsöden porträtteras på ett kargt, blekt sätt. En värld där de hjärtlösa frodas och empati bestraffas. Sevärd men inte utan problem. Främst i form av regissören Peter Bergs eviga fäbless för handhållna kameror och extremt urvattnade färgskalor, samt vissa mindre manusmässiga problem. Överlag dock medryckande och välspelat. 3/5.

Medlem

From s3
Kommer mer men det dröjer ett bra tag.
2/5

Medlem
Skrivet av Jimmandx:

Kvittar, men 1883 är enbart 1 säsong så den rekommenderas kanske att ses innan Yellowstones 5 säsonger.

Otroligt bra!

Precis sett klart Greven av Monte Cristo 2024, tog 1-1.5 avsnitt innan den kom igång ordentligt dock, väldigt bra.

Medlem
Skrivet av aeqvist:

The day of the jackal. En serie i min smak, riktigt bra, har kvar ett avsnitt men säger du 8/10 redan här.

Håller helt med såg nyss avsnitt 8 och vad jag har sett är det både bra och spännande.

Medlem

Slow Horses. Hade helt missat denna fantastiska serie som jag kollade igenom nu under helgen som var. Gary Oldman är fantastisk. Säsong 5 och 6 kan inte komma snart nog.

Medlem

Sett Yellowstone i ett svep nu, helt jävla magiskt! Har nog inte sett något de senaste 10 åren som kommit upp i nivån som Yellowstone, 1883 samt 1923 levererat! Förutom någon miniserie då kanske.

signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

The Walking Dead: Dead City S1 3/5

The Walking Dead: Daryl Dixon S1 4/5

Star Wars: Andor S1 5/5

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Såg klart The Count of Monte Cristo igår. Mycket bra serie om hämnd😁

https://m.imdb.com/title/tt29547746/

Medlem

Bodkin

Tycker den var riktigt bra. Deckarserie på Irland för den som är trött på att alla deckare är likadana.
En journalist som får order att hålla sig undan ligger lågt i den lilla byn Bodkin, försöker tillsammans med en podcaster från USA rådda i en märklig händelse då två personer försvann under firandet av den keltiska högtiden "Samhain".
Bara 7 avsnitt så det är kvalitet över kvantitet här.

Medlem
Skrivet av Issue:

Sett Yellowstone i ett svep nu, helt jävla magiskt! Har nog inte sett något de senaste 10 åren som kommit upp i nivån som Yellowstone, 1883 samt 1923 levererat! Förutom någon miniserie då kanske.

Taylor Sheridan skriver rätt bra grejer över lag tycker jag.

signatur

Insert "personbeskrivning" (skryt) här. Låtsas vara nonchalant om det.

Medlem

Avseende: Grannar Emellan.
https://www.fz.se/forum/post/4580268

Det släpptes en säsong 5 på SvT.
Alla säsonger dvs. 6-10 går att se via NRK Play även i Sverige via deras hemsida eller deras streaming App, dock med norsk text så kanske inte något för alla.

Side om Side - Grannar Emellan

signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Mr Robot

Hade tänkt se denna serie länge nu, och äntligen blev det av. Och oj så glad jag är över det, serien är otroligt unik och intressant, med otroligt välskrivna karaktärer och en spännande story som aldrig riktigt gick dit man tänkte. Det enda som drog ner det var att den kunde kännas lite utdragen, och där var ett par filleravsnitt, dock var de ändå väldigt bra avsnitt.

Ett avsnitt i sista säsongen är nog det bästa avsnitt jag sett av en serie tror jag, känslorna som det framkallade i en var väldigt påtagbara.

Skulle ge serien 9/10, nästan perfekt!

Medlem
Skrivet av Force:

Mr Robot

Hade tänkt se denna serie länge nu, och äntligen blev det av. Och oj så glad jag är över det, serien är otroligt unik och intressant, med otroligt välskrivna karaktärer och en spännande story som aldrig riktigt gick dit man tänkte. Det enda som drog ner det var att den kunde kännas lite utdragen, och där var ett par filleravsnitt, dock var de ändå väldigt bra avsnitt.

Ett avsnitt i sista säsongen är nog det bästa avsnitt jag sett av en serie tror jag, känslorna som det framkallade i en var väldigt påtagbara.

Skulle ge serien 9/10, nästan perfekt!

Mr Robot är väldigt bra, ett sånt där guldkorn som många missat.

Två andra bra serier på Netflix är Warrior https://www.moviezine.se/series/warrior-2019

Och Messiah https://www.moviezine.se/series/messiah

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Sett de 3 säsongerna av Hacks som hittills släppts och den är riktigt underhållande med bra skådisar.

Medlem

The Leftovers - 3 säsonger (2014–2017)- https://www.imdb.com/title/tt2699128/

"Three years after the disappearance of 2% of the global human population, a group of people in a small New York community try to continue their lives while coping with the tragedy of the unexplained nature of the event."

Teaser-trailer:

Jadu, vilken röra. Den hoppade från avsnitt/händelser/karaktärer som ville få mig att sluta kolla på serien, alltså inte bra. Till avsnitt som fick mig emotionellt investerad och var riktigt jäkla bra. En del trådar i storyn kändes ganska meningslöst, mer som utfyllnad utan riktigt syfte men även korkade, som att man inte riktigt visste var man ville att det skulle gå. Var även en del karaktärer jag verkligen avskydde, huvuddottern framförallt.

Storyn var inte heller riktigt vad jag förväntade mig.

Vet inte riktigt hur jag ska betygsätta serien - 3/5 låter väl vettigt. Ibland riktigt bra, men tyvärr mycket som drog ned helheten.

Toppbetyg för musiken iallafall. Skådespeleriet från dom flesta går inte klaga på heller.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Finns det något sevärt på HBO Max, förutom Penguin? Gillar lite allt möjligt, gärna fantasy men inte GoT.

Medlem
Skrivet av Lecarde:

Finns det något sevärt på HBO Max, förutom Penguin? Gillar lite allt möjligt, gärna fantasy men inte GoT.

Rekommenderar denna grymma serie på HBO.
My Brilliant Friend

My Brilliant Friend https://www.imdb.com/title/tt7278862/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_...

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Lecarde:

Hacks
White Lotus
Curb Your Enthusiasm
Tokyo Vice
The Wire
Deadwood
Doom Patrol
Entourage
True Detective
Mare of Easttown

Medlem
Skrivet av Lecarde:

The Last of us?

Skrivet av Jimmandx:

Har bara sett Yellowstone och den går utmärkt att se fristående. Kanske blir ännu bättre om man ser 1883 och 1923 innan, om det nu är möjligt. Fantastisk serie 5/5!

Hoppas prequelsen är lika bra!!

Medlem

Åremorden

IMDB har den till 6,7 men jag ger den en 8a.
https://www.imdb.com/title/tt23664162/

En riktigt bra deckare serie som utspelar sig i Åre (titel "give away" ).
Intressanta karaktärer och bra skådespelarinsatser.
Serien bygger på en bok av Viveca Sten och går att se på Netflix.

signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av Crank:

Rekommenderar denna grymma serie på HBO.
My Brilliant Friend

My Brilliant Friend https://www.imdb.com/title/tt7278862/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_...

Kan kanske vara nåt, kunde faktiskt rätt hyfsad italienska en gång i tiden.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Hacks
White Lotus
Curb Your Enthusiasm
Tokyo Vice
The Wire
Deadwood
Doom Patrol
Entourage
True Detective
Mare of Easttown

Tackar kände till de flesta där utom Tokyo vice, den verkar intressant.

Medlem

Yellowjackets, säsong 1 + 2.
Säsong 1 gillade jag skarpt när den var ny, spännande och insinuerande.
Säsong 2 är ordentligt mycket sämre. Fortsatt tjat om allt tabu & hemskt gänget ägnade sig åt 1996, men det händer i princip inte ett dyft i delarna när de är ute i vildmarken. Och nutidsdelarna börjar spåra ur i allmänna fjanterier som gränsar till väldigt dålig komedi i formen av marginellt mer våldsam version av Friends, men med enbart irriterande karaktärer. Nästan lika sövande segt som snarlika gamla tv-serien Lost. Ska det inte bli riktigt gore och brutalt våld snart? Säsong 3 börjar rulla ut nu, ska ge det en chans med två första avsnitten.

Medlem

Betar av the expanse på prime för kanske 10e gången. Så sjukt bra! Musiken o grafiken o storyn ger en goosebumps.

Medlem

Dune Prophecy S1
3/5

Senaste två filmerna mycket bättre.

Medlem

Zero Day. Mycket spännande, och historisk då det är första gången man ser Robert De Niro i en tv-serie.

Medlem

Godless. Riktigt bra och snygg western.

Skriv svar