Saber jobbar med ett av Hasbros flaggskeps-IP:n

Robot
Saber jobbar med ett av Hasbros flaggskeps-IP:n

Och nyttjar svärmtekniken från Space Marine 2.

#Hasbro, #Saber-interactive

Medlem

Snälla, ett genuint Transformers spel har det suktats om i flera år nu!

Medlem

” högoktanig singleplayer-action” och My Little Ponny, är det nu det händer!?

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Mr. Potato Head.

Medlem

Hasbro/WoTC äger väl ändå inte Warhammer? Det är Games Workshop som gör det.

Skribent
Skrivet av Nocternity:

Japp, fel av mig.

Releasehästryttare

Please Hasbo!

Medlem
Skrivet av gundemannen:

My Little Pony: The Four Ponies of the Apocalypse

signatur

PSN: OAKTHYR

Redaktör
Ponny
Skrivet av OAKTHYR:

My Little Pony: The Four Ponies of the Apocalypse

Min kropp är inte redo!? På riktigt: hade älskat något så skruvat.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Skrivet av Jonny Myrén:

Japp, fel av mig.

Rätt och fel, om jag förstått det hela rätt så äger Wizards of the Coast huvuddelen av aktierna i GW, så indirekt äger de Warhammer.

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Rätt och fel, om jag förstått det hela rätt så äger Wizards of the Coast huvuddelen av aktierna i GW, så indirekt äger de Warhammer.

Dom står inte listade på GW's investor-hemsida, om det inte ligger nåt annat bolagsnamn bakom:
https://investor.games-workshop.com/shareholder-statistics

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Dom står inte listade på GW's investor-hemsida, om det inte ligger nåt annat bolagsnamn bakom:

Du har rätt, jag åkte på ett skämt. Har bara mig själv att skylla för jag inte läste ordentligt.

signatur

I drank what?

Medlem

Är det samma Hasbro som fuckade upp samarbetet med Larian så det inte blir en Baldur's Gate 4 från dem? Nu när de pratar om Space Marine 2 som "megahit", vad var då Baldur's Gate 3 som sålde ungefär 3 gånger så mycket?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Du har rätt, jag åkte på ett skämt. Har bara mig själv att skylla för jag inte läste ordentligt.

Med tanke på hur aggressiva Hasbro tycks ha varit på senare år så skulle det inte förvåna mig om det faktiskt vore sant att dom försöker äta sig in i Games Workshop

Medlem
Skrivet av Fulci:

Är det samma Hasbro som fuckade upp samarbetet med Larian så det inte blir en Baldur's Gate 4 från dem? Nu när de pratar om Space Marine 2 som "megahit", vad var då Baldur's Gate 3 som sålde ungefär 3 gånger så mycket?

Hasbro är kända för att vara bråkiga och bara se dollartecken, med det sagt verkar Larian vilja göra något annat än tre eller fler år till med Baldur's Gate vilket jag ändå kan förstå! https://www.pcgamer.com/games/baldurs-gate/i-call-it-chaos-at...

signatur

Och allt vad det innebär, fortfarande.

Medlem
Skrivet av Flamso:

Hasbro är kända för att vara bråkiga och bara se dollartecken, med det sagt verkar Larian vilja göra något annat än tre eller fler år till med Baldur's Gate vilket jag ändå kan förstå! https://www.pcgamer.com/games/baldurs-gate/i-call-it-chaos-at...

Larian har gjort sina egna spel under många många år, tror inte det är något problem. Mer sannolikt vill Hasbro ha in alla dollars själva som du sa, de inte fick tillräckligt stor del av kakan med BG3.

Medlem

EDIT2: Såg nu att Jonny svarat att det var fel! Så gick på en onödig research-trip Mea culpa!

Skrivet av Nocternity:

Skulle precis dra in den länken

Ser inget öht om att Wizard of the coast eller Hasbro har något form av ägande i Games Workshop.

Sen finns det ju Warhammer - Magic The Gathering kort däremot, som jag själv äger ett gäng av, men det kan ju bara vara ett sammarbete

EDIT: Gick så långt att jag frågade CHATGPT(jag vet, inte direkt pålitligt )

"No, Hasbro does not own any stakes in Games Workshop. Games Workshop (GW), the company behind Warhammer 40K and Age of Sigmar, is an independent, publicly traded company listed on the London Stock Exchange (LSE: GAW). While Hasbro is a massive player in the tabletop and toy industry (owning Dungeons & Dragons and Magic: The Gathering through Wizards of the Coast), there is no direct financial connection between the two.

However, GW and Hasbro have worked together before—Hasbro licensed Warhammer-themed Monopoly and Risk board games, but that is just a licensing deal, not an ownership stake."

och även

"After reviewing the latest shareholder information, there is no evidence that Hasbro holds any shares in Games Workshop. The major shareholders of Games Workshop, as of November 29, 2024, include investment firms such as Baillie Gifford, Vanguard Group, BlackRock, and Fidelity Management & Research.
INVESTOR.GAMES-WORKSHOP.COM

While it's possible for companies to acquire shares without public disclosure if the stake is below a certain threshold, there is no indication that Hasbro has done so in this case.

Therefore, Hasbro does not own any shares in Games Workshop."

signatur

Missbrukare av Souls

Medlem

En mörk och skruvad upplevelse med My Little Pony hade nog inte varit så fel ändå faktiskt. Eller jo, det hade varit fel men ändå helt rätt.
En mardrömsvärld värd att besöka och spendera tid med.

Skribent
Skrivet av Zensu:

EDIT2: Såg nu att Jonny svarat att det var fel! Så gick på en onödig research-trip Mea culpa!

Skulle precis dra in den länken

Ser inget öht om att Wizard of the coast eller Hasbro har något form av ägande i Games Workshop.

Sen finns det ju Warhammer - Magic The Gathering kort däremot, som jag själv äger ett gäng av, men det kan ju bara vara ett sammarbete

EDIT: Gick så långt att jag frågade CHATGPT(jag vet, inte direkt pålitligt )

"No, Hasbro does not own any stakes in Games Workshop. Games Workshop (GW), the company behind Warhammer 40K and Age of Sigmar, is an independent, publicly traded company listed on the London Stock Exchange (LSE: GAW). While Hasbro is a massive player in the tabletop and toy industry (owning Dungeons & Dragons and Magic: The Gathering through Wizards of the Coast), there is no direct financial connection between the two.

However, GW and Hasbro have worked together before—Hasbro licensed Warhammer-themed Monopoly and Risk board games, but that is just a licensing deal, not an ownership stake."

och även

"After reviewing the latest shareholder information, there is no evidence that Hasbro holds any shares in Games Workshop. The major shareholders of Games Workshop, as of November 29, 2024, include investment firms such as Baillie Gifford, Vanguard Group, BlackRock, and Fidelity Management & Research.
INVESTOR.GAMES-WORKSHOP.COM

While it's possible for companies to acquire shares without public disclosure if the stake is below a certain threshold, there is no indication that Hasbro has done so in this case.

Therefore, Hasbro does not own any shares in Games Workshop."

Det är Mandela-effekten. I en parallell verklighet har vi rätt.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Det är Mandela-effekten. I en parallell verklighet har vi rätt.

I wanna believe!

signatur

Missbrukare av Souls

Releasehästryttare
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Min kropp är inte redo!? På riktigt: hade älskat något så skruvat.

1
Skriv svar