F.d. Nintendo-anställd spår: Switch 2 släpps i juni

Robot
F.d. Nintendo-anställd spår: Switch 2 släpps i juni

Och kommer kosta 400 dollar.

#nintendo, #switch-2

Medlem

Jag tror att 400 dollar är för lite. Den kommer nog att kosta mera.

Releasehästryttare
Medlem
Skrivet av Augustus:

Flera rykten som pekar på 400 dollar, vilket jag tror är riktigt passande.
Sedan andra rykten som visar ökade priser för deras spel. Så tror inte kostnaden för konsollen är helt orimlig, men där de tjänar som mest är på 1st party spel och tillbehör.

signatur

PC | PS5 | Switch

Medlem

5495 kronor..

Medlem
Skrivet av Augustus:

Blir nog 5-6 tusen här i Sverige.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Lite oroväckande att det ryktas om release redan i Juni, dessutom för en rätt dyr slant, när vi inte har fått höra NÅGOT om kommande storspel (som är den enda selling pointen för egen del).

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Lite oroväckande att det ryktas om release redan i Juni, dessutom för en rätt dyr slant, när vi inte har fått höra NÅGOT om kommande storspel (som är den enda selling pointen för egen del).

Inför Switch 1, hur många spel kände du till innan de visade upp allt några månader innan release? Var ju endast Zelda vi kände till, då det även skulle komma till Wii U.

Så vi lär få se en hel del spel i april, även spel utöver det som ska ges ut under 2025.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Utvecklare väntar oftast på den stora revealen innan de får annonsera sina spel till konsollen. Så vi lär se en hel del från och med 2 april och framåt.

signatur

PC | PS5 | Switch

Medlem

Juni känns konstigt, har någon konsol någonsin släppts på sommaren?

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Vi vet nästan vilket storspel släpps dag ett Mario Kart 9.

Skrivet av Siegfried:

” i modern tid har ingen konsol släpps under sommaren.” - från artikeln

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

Hoppas fortfarande på release i augusti så jag hinner spela massa under sommarlovet, innan jobbet startar upp igen i sept. Vore ju perfekt med liten utlandsresa att ta med nya fräscha Switchen 2 på.

Skrivet av Dudinkalv:

Det är väl därför de kör stora revealen i april.
Tycker det känns fint ändå att presentera spelen lagom 2-4 månader innan de släpps, istället för att utannonsera dem två år i förtid och sedan försena dem lika mycket, eller göra folk trötta på spelen redan innan de släppts genom onödigt tidig reveal och därefter en massa ytterligare uppvisningar.

Skrivet av Siegfried:

Passar ändå Switch lite grann känns det som eftersom den är bärbar. Kul med bärbar maskin att ta med sig lagom till semestersäsongen. Stationära konsoler känns som de främst ska köpas under julsäsongen då man sitter hemma i tv-rummet.

Medlem

Kommer nog enbart köpa Switch 2 för nya Mario Kart, men om det blir ett släpp för vanliga Switch så behåller jag den.

Medlem
Skrivet av Albrion:

Flera rykten som pekar på 400 dollar, vilket jag tror är riktigt passande.
Sedan andra rykten som visar ökade priser för deras spel. Så tror inte kostnaden för konsollen är helt orimlig, men där de tjänar som mest är på 1st party spel och tillbehör.

Jag hoppas att du har rätt!

Medlem
Skrivet av Augustus:

$400 är 6000Kr i Sverige.
Nuvarande Switch ligger på 3700-4000Kr idag som jämförelse.

Minst 5K, men förmodligen runt 6K skulle jag gissa(5500-6500Kr).

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jo, det har ju under en längre tid pekat på att det hamnar i det bollplanket. Tyvärr. Men $399 är ju rätt skäligt mot vad vi tycks få så det är ju bara svaga kronan och inflation som gör det blodigare för oss. Men det blir det nog värt i slutändan!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Jo, det har ju under en längre tid pekat på att det hamnar i det bollplanket. Tyvärr. Men $399 är ju rätt skäligt mot vad vi tycks få så det är ju bara svaga kronan och inflation som gör det blodigare för oss. Men det blir det nog värt i slutändan!

Egentligen så är inte 6K så värst mycket pengar för en konsol som man har i 8 år, men det slutar ju inte där. Man vill ofta ha fler handkontroller, 2-3 spel direkt och kanske något mer. Så det blir säkert minst 9K.

Men ja, det är nog värt det. Finns väl knappt någon konkurrent till den typen av spel som Nintendo erbjuder.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Ursäkta, men hur räknar fröken? En "vanlig" Switch går loss på $299. I Sverige kan du få en för 3600 kr. Dollar till kronor är således $ x 1,20

$400 i konsolpris räknat blir således 4800 kr.

Releasehästryttare

När kommer de börja med förköp btw? Alltså betala några tusen extra och få konsolen innan andra som de gör med spel nu för tiden.

Medlem

Jag kommer fortfarande att ställa in mig på september som tidigast. Blir så irriterad om jag ställer in mig på att få spela på den hela sommaren. Och så visar det sig att jag får vänta i flera månader.

Skribent
Skrivet av Dudinkalv:

Nintendo har ju inte haft den "riktig" directen om konsolen heller. Jag tror spelen visas när de kör en mer ingående direkt. Om sommaren är målet så tror jag på att Mario Kart kommer vara the big thing. Känns som en bra sommartitel.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Danster:

Ursäkta, men hur räknar fröken? En "vanlig" Switch går loss på $299. I Sverige kan du få en för 3600 kr. Dollar till kronor är således $ x 1,20

$400 i konsolpris räknat blir således 4800 kr.

PS5 Pro kostade $x15 här med kemikalieskatt etc. Nvidias grafikkort kostade $x14.1 för 5000-serien.

Kollar du prisjakt nu så ligger Switch på 3700Kr som billigast. Elgiganten (störst i Sverige?) tar 4000Kr.

Hittar du någon REA så är det nog inte relevant till Standard pris. PS5 pro och GPU:erna är bra exempel då de också är nyligen lanserade produkter.
Tror inte kemikalieskatt etc eller Bergsala/Nordisk film skatt tillkommer på GPU, kanske därför det "bara" blir 14,1 istället för 15.

Medlem

Efter 2a Juni har jag tänkt hela tiden. Men den som lever får se.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar