Er första fiktiva crush?

Releasehästryttare
Er första fiktiva crush?

Kommer ni ihåg när ni va små och man såg en fiktiv karaktär som man föll för?

Min mormor tog med mig och såg lilla sjöjunfrun när man va liten parv och det är min första crush vad jag kommer ihåg.

Vilken va eran, om ni har någon?

Medlem

signatur

Missbrukare av Souls

Medlem

Spöktjejen Cecilia uppe på vinden på Hotell Gyldene Toffeln, hon fångade mitt tioåriga hjärta när "Toffelhjältarna" sändes som jullovsmorgon-program 1984

signatur

War, War never changes...

Medlem

I mitten av 90-talet så gick en sitcom vid namn Cybill på TV, och oj vilken crush jag hade på den sarkastiska tonårsdottern Zoey Woodbine som spelades av Alicia Witt. Känns som ett ganska så sent svarsalternativ då jag själv var i den senare tonåren, men kan inte komma på någon tidigare för tillfället.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

I mitten av 90-talet så gick en sitcom vid namn Cybill på TV, och oj vilken crush jag hade på den sarkastiska tonårsdottern Zoey Woodbine som spelades av Alica Witt. Känns som ett ganska så sent svarsalternativ då jag själv var i den senare tonåren, men kan inte komma på någon tidigare för tillfället.

Samma. Men även vuxna Witt är en skådiscrush nuförtiden.

Medlem

Tror jag var 6 år, var på biot helt själv och kände något jag aldrig känt förut.

signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Hehe, ja, men det var ju gulligt!

Medlem

Är ganska säker på att det var Nausicaä i ”Nausicaä från vindarnas dal”. Det var i slutet av 80-talet som jag plockade filmen ur hyllan på den lokala videobutiken. Tror inte att jag visste vad det var men jag minns att jag tänkte länge på prinsessan. Jag var bara 7-8 år så det är inte helt otänkbart att det var den coola vingen som gjorde det.
Med tiden föll hon och filmen i glömska och tillslut mindes jag bara vingen och de rödögda krypen, ända tills filmen dök upp på Netflix flera årtionden senare.

Ica i Rutan.
(Jag kan fortfarande inte infoga bilder, så ni som inte vet får googla.)

signatur

Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv

signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Devan:

Kommer ni ihåg när ni va små och man såg en fiktiv karaktär som man föll för?

Min mormor tog med mig och såg lilla sjöjunfrun när man va liten parv och det är min första crush vad jag kommer ihåg.

https://www.freep.com/gcdn/presto/2019/07/03/USAT/7ee50b2a-6a...

Vilken va eran, om ni har någon?

Men alltså: samma! Mamma och moster tog med mig på bio. Lilla sjöjungfrun var första biofilmen jag såg.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ord är överflödigt

signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D, Sapphire Pulse RX 9070 XT, MSI MAG B650 TOMAHAWK, DDR5 32GB 6000MHz

Skribent

Teela från He-Man

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Crazy Cat Lady i Simpsons

Medlem

Visste väl att det fanns fler här inne!

signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Har väl aldrig har en "crush" men första gången jag kände en... Sexuell attraktion var Lara Croft. Hittade en hemsida som hade CGI renderade bilder.

Det var bilder som var classy, inget smutt.

Bara ogjort att man inte växte upp och blev furry (inget ont mot furrys vill jag tillägga)

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

signatur

P4 3,2 Ghz, 2 Gb Ram, Radeon 9800 Pro

Medlem

Nu snackar vi!

Cameron Diaz's i The Mask kanske

eller Pamela Andersson i omslaget på Barb Wire

Medlem

”Polly” i Fawlty Towers tror jag var först.

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Angelina Jolie i Tomb Raider 🙈

signatur

Allätare

Medlem

Elexis Sinclaire väckte en del tankar som 13-åring. 😅

Medlem
Skrivet av Monki Rauklund:

<Uppladdad bildlänk>

Bara ogjort att man inte växte upp och blev furry (inget ont mot furrys vill jag tillägga)

Jag trodde faktiskt att det var Tifa i mitt fall men det var definitivt Roxanne.

signatur

Forumets Mega Drive-expert!

Malin från Saltkråkan när jag såg repriserna som 6-7 år gammal grabb på 80-talet.

signatur

00:00:02:42

Medlem

Ville ha en goth gf redan som 4-åring:

Medlem

Den Australiska superserien Neighbours och då självklart Natalie Imbruglia (Kylie Minogue slog igenom där oxå) kanske inte så fiktiva då Natalie är en riktig människa. Svårt att se att jag skulle kunna blivit/bli förälskad i en tecknad figur även om jag varit så vore 5-6 bast.

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Denna snygging har man spanat på en del!

signatur

Here to play.

Medlem

Rose i Titanic var kärlek vid första ögonkast när hon tittade upp från hatten där. Fick inte följa med familjen och se den på bio utan det var senare när den släpptes på VHS (de var nitiska på ålder men när vi fick hem den var mor borta så fick se den trots att jag var typ nio) som jag fick se den och den överskred allt jag hade tänkt om den. Och jag var som Jack varje gång jag såg henne.

Medlem

Lynn Minmay från Macross: Do you remember love.

Medlem

Den första jag nog kommer på är nog den där ängeln/utomjordingen (kommer inte ihåg riktigt vad) från Mysteriet på Greveholm, hon var väl snygg?

Sen fanns det en svensk film "En "äxa i familjen" som hade en söt skådespelare som jag var lite förtjust i!

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

12
Skriv svar