Säsong 1: Mellan fantasy och verklighet

brrap brrap pew pew

Ett riktigt roligt initiativ, snyggt jobbat!

signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Kul idé! Lets go!

Medlem

Mars blir en bra månad, The First Berserker: Khazan och Assassins Creed

Medlem

Lägger ni till spel under en säsong?

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det här kan bli skoj!

Medlem

Jag lär inte ha många rätt, kanske inte ens får poäng men kul grej.

Medlem

Tävlingen åt sidan, riktigt läcker design på sidan och säsongens val. Hatten av till UX designern!

Medlem

Förutom äran, får man någon slags titel eller liten banner om man vinner? Så man kan flexa!

Sköj som fasen! Fattar som vanligt knappt nått. Jag bara fyller i rätt betyg så är jag med? Är ju rätt lätt ändå eftersom jag har så bra spelsmak.
Åter till 100/100 Dragon’s Lair. Tjipp!

signatur

Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv

Gnällkuk
Skrivet av uberpwnage2.0:

Du är ju inte purung längre, så kanske är dags nu?!

Än så länge så har min syn inte blivit dålig, läser man slarvigt spelar det ju ingen större roll om synen är bra ändå 😓

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

The Ashen One

Blir nog en härlig röra!

Medlem

Kul! Ser fram mot en spännande bottenstrid

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Gta6 lär jag chansa 99 på 🤭

Medlem

Rätt svåra spel ändå, två av dessa känns rätt lätta att vara nära men resten

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Geeks Gaming
Skrivet av Nomman:

Kul! Ser fram mot en spännande bottenstrid

Vi ses där 😁

Medlem

Stämmer in i kören. Riktigt roligt initiativ!

Medlem

Hade faktiskt inte sagt nej till en mail-lista för att få påminnelser om detta! Typ en-två gånger i månaden med sammanställning av releaser, relaterade artiklar och länk till att uppdatera sina gissningar

Medlem

Kul grej!

Nån större skillnad på Metacritic och Opencritic hur poängen brukar vara?

Har hyfsad koll på Metacritic men aldrig varit inne på Opencritic

Medlem
Skrivet av caracarn:

Kul grej!

Nån större skillnad på Metacritic och Opencritic hur poängen brukar vara?

Har hyfsad koll på Metacritic men aldrig varit inne på Opencritic

Vet inte om det stämmer, men Metacritic har fått kritik för vikta större sidors betyg mer (IGN, PC Gamer etc.) än andra, sedan skiljer sig deras system något åt, men i grunden gör de exakt samma sak. Själv använder jag OpenCritic mer för att sidan är mer behaglig att använda, sen är problemet som vanligt med dessa saker att allt är subjektivt. Ibland är det skönt med en fingervisning om vad man kan förvänta sig, men personligen tycker jag då att det är bättre att försöka hitta en recensent som har samma eller liknande smak och tycke som sig själv, som recenserar spelet (förhoppningsvis) som man kan luta sig lite mer mot.

Det är det jag föredrar här på FZ med generellt, känner vid det här laget vad en del recensenter gillar/inte gillar och kan på så vis enkelt, utan att egentligen läsa hela recensionen, veta om det är något för mig eller inte.

Jobbar med data
Skrivet av dTexN:

Riktigt roligt! Får man någon liten medalj som kan synas på ens profil/forumpost eller liknande ifall det går riktigt bra?

Skrivet av Avedagreat:

Förutom äran, får man någon slags titel eller liten banner om man vinner? Så man kan flexa!

I dagsläget hamnar man bara högst upp i säsongens topplista. Tack för idéen!

Skrivet av Vileoxe:

Lägger ni till spel under en säsong?

Då releaselistor är föränderliga kan spel läggas till eller plockas bort (läs: försenas), men det kommer vi vara tydliga med.

Oddsen är inte så stor just denna månad, men när vi går över till kvartalsturneringar ökar risken.

Skrivet av 73mpl4R:

Tävlingen åt sidan, riktigt läcker design på sidan och säsongens val. Hatten av till UX designern!

Tack så mycket! Det är min brainchild och FZ-redaktionens feedback på de otaliga skisser som gjordes.

Skrivet av Ap@n:

Hade faktiskt inte sagt nej till en mail-lista för att få påminnelser om detta! Typ en-två gånger i månaden med sammanställning av releaser, relaterade artiklar och länk till att uppdatera sina gissningar

Vi har pratat om olika sätt att bli notifierad på och öka synligheten på sajten, men e-post har inte vi inte pratat så mycket om. Vi lägger till det som ett alternativ att överväga.

Medlem
Skrivet av jreklund:

Tack så mycket! Det är min brainchild och FZ-redaktionens feedback på de otaliga skisser som gjordes.

Du kurerar min OCD på dark mode

Skägg.
10 Chambers

Hade rätt om Split Fiction i ett par timmar iaf…

signatur
Medlem

Hoppas att det finns några recensenter där ute som sågar Split Fiction, då finns det en chans för mig!

Redaktör
Ponny

Har fortfarande rätt om Split Fiction. Dock: 75 av 100 recensioner inne. Andas inte ut än.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Har fortfarande rätt om Split Fiction. Dock: 75 av 100 recensioner inne. Andas inte ut än.

Gissade själv på 92. Jag är mest nöjd med att det verkar vara ett toppen spel 😅

Medlem

Verkar som killing floor 3 blir uppskjutet?
https://killingfloor3.com/news/an-update-regarding-killing-fl...

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Redaktör
Ponny
Skrivet av dTexN:

Jajamän. Den är numer väck från den här säsongen.

signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny

This just in: första Wanderstop-betygen är ute. Snittar på... 84! Oj, oj.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Körde på 83, nära nog då. Får se om det håller sig där.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Releasehästryttare

Igen vad jag gissade!

Skriv svar