Blizzard: "Diablo IV är här för att stanna i åratal"
Men det låter inte som att nästa spel kommer att dröja tio år den här gången.
#Blizzard, #Diablo, #diablo-iv
Vad synd att jag inte längre har något intresse för Diablo efter D4. Vill inte ens testa expansionen ochbdå harbjag tidigare varit ett stort fan av Diablo. Tiderna förändras!
Expansionen var helt obetydlig; jag minns i stort sett inte nånting av den och jag har inte ens varit nere i expansionsområdet i senare säsonger och klassen man fick med var meh. Och det allra värsta var fasen slutbossen, jäklar sån letdown och bara "Va?! Var det allt? Var det sista bossen? REEALLY?????".
Jag ger expansionen tre tummar ner. Utan tvekan sämsta expansionen blizzard gjort till något av deras spel någonsin. Den vart skrattretande dålig och att de tog fullpris för det med? Borde mer varit en $10 DLC.
Vad synd att jag inte längre har något intresse för Diablo efter D4. Vill inte ens testa expansionen ochbdå har jag tidigare varit ett stort fan av Diablo. Tiderna förändras!
Instämmer fullt.
Gameplay loopen är inte särskilt tillfredsställande, efter att de joxat och man blir bara trött på alla sätt de försöker mjölka pengar från en.
Lirade igenom kampanjen och tog mig till runt level 70~ på två gubbar vid lansering, därefter har jag knappt kollat mot spelet. Jag anser ändå att jag fick ut ett värde av mina spenderade slantar och ångrar inte köpet. Men lär inte spela igenom spelet igen förrän det är "klart" – d.v.s. när de flesta, om inte alla tilltänkta, klasser är släppta och likaså expansionsområden. Har noll intresse i säsonger, och spelar således gärna spelet när de känner att de trixat klart med allt för svepande ändringar.
< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >
< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >
Värre än Diablo 3, Diablo 3 hade iallafall en hyfsad story med schyssta cinematics i varje act, Diablo IV har inget. Kört upp flera gubbar till 70-80 men finns inget nöje att fortsätta därefter. Inte konstigt att hypen helt har avtagit för det. Blev precis som jag gissade i betan och skrev att det inte känns bra som tidigare diablo gjorde. Deras campfire har ju knappt några tittare längre och alla streamers har nästan flytt spelet och deras posts brukar vara överöst med folk som inte är så glada på det.
The King is Back
Jag gillar det fortfarande och känner att jag fått valuta för köpet (ca 1500h). Det är säsongerna som är kul och får en att återvända till spelet, precis som i D3. Expansionen tillförde mer än bara en klass och område. Runor och Dark Citadel (co-op "raid") tillkom plus en omarbetning av levelsystemet/paragons och party finder. Men jag spelar å andra sidan inte för storyns skull. ¯\_(ツ)_/¯
00:00:02:42
Tycker om deras approach när det kommer till säsonger. Nytt content, som man ibland även behåller till nästa säsong, otroligt trevligt.
Spelade igenom alla säsonger från S1 till den som släpptes när D4 släpptes. Då var mitt säsongsmål att komma upp i max level och få hela min build redo för slakt.
D4 är samma sak. Max level, låsa upp allt i battlepass och spöa Echo of Lilith. Då är jag nöjd för säsongen. Släpps 4 säsonger på år, och det tar inte så lång tid att lyckas med mina mål, helt klart värt det.
Edit: Men jag är ändå besviken på D4. Jag förväntade mig att de skulle gå tillbaka till det som D2 hade. Det började intressant när spelet släpptes, men sedan blev det bara mer och mer som D3. Hade visserligen kul med D3, men innerst inne önskar jag att det var mer som D2.
Sista riktiga Diablo var ju expansionen till 2an.
Haha jag sällar mig till gruppen som faktiskt gillar det. Men jag föredrar också lite mer hjärndött köttande.
Har en 1500 timmar än så länge och mer kommer det bli.
Samma här👹
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance
Haha jag sällar mig till gruppen som faktiskt gillar det. Men jag föredrar också lite mer hjärndött köttande.
Har en 1500 timmar än så länge och mer kommer det bli.
Så är det! Jag spelar det rätt avslappnat och lyssnar på musik samtidigt i lurarna.
00:00:02:42