Activision använder fejkannonser för att se vad vi är sugna på

Robot
Activision använder fejkannonser för att se vad vi är sugna på

Vill vi ha ett Crash Bandicoot Brawl, Guitar Hero Mobile eller Call of Duty: Zombie Defender?

#Activision, #Call-of-duty, #Crash-bandicoot, #Guitar-hero

KoP
Medlem

Är det inte enklare att bara publicera en poll så får folk rösta? Snacka om att ta onödiga omvägar bara för att ta reda på vad folk vill ha. 🙄

Medlem

Jag vill ha ett nytt Zork-spel!

Medlem

En Guitar Hero III remaster till nya plattformar vore inte fel.

Medlem
Skrivet av Raid25:

Jag vill ha ett nytt Zork-spel!

Zork Battle Royal: you're likely to be eaten by a grue.

----

Medlem

Varför inte bara fråga...?
Crash-spelet låter rätt kul iaf.

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT

Skrivet av KoP:

Är det inte enklare att bara publicera en poll så får folk rösta? Snacka om att ta onödiga omvägar bara för att ta reda på vad folk vill ha. 🙄

Jag tror inte det. Jag tror inte att en poll triggar den där "vill ha"-nerven på folk som Activision vill mäta.
Åtminstone inte på samma sätt som fejkade annonser.

signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Guitar Hero Mobile? Nej tack. Guitar Hero 4 eller nytt Rock Band för riktiga konsoller och PC? Ja tack!

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Jag tror inte det. Jag tror inte att en poll triggar den där "vill ha"-nerven på folk som Activision vill mäta.
Åtminstone inte på samma sätt som fejkade annonser.

Precis så, att mäta folk som visar intresse genom att gå igenom flera steg av visuella grejor ger mer än en poll där folk kan säga att man vill ha ett visst spel men egentligen inte bryr sig. Rätt smart drag ändå måste jag säga.

signatur

Frilansande animatör - Tidigare projekt: https://www.imdb.com/name/nm4133995/

Medlem

En smart idé ändå. Att folk känner sig lurade är väl det negativa i det hela.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Så intrerssant. Det jag förväntar mig av dem är en hypad cash grab där så lite ansträngning som möjligt lagts för så mycket avkastning som möjligt, där den tänkta spelaren konsumenten smak och önskemål sägs respekteras, men där det blir helt uppenbart att den egentliga målgruppen är de svagsinta valarna.

Räcker det som svar tro?

Medlem

Och så använder de sig av AI-skräp med.

signatur

Forumets Mega Drive-expert!

Skrivet av RaXha:

Guitar Hero Mobile? Nej tack. Guitar Hero 4 eller nytt Rock Band för riktiga konsoller och PC? Ja tack!

Det är fan konstigt att ett nytt guitar hero inte kommer till konsol. Borde vara som att tälja guld med smörkniv ju!

Medlem
Skrivet av oldschoolgamer:

Det är fan konstigt att ett nytt guitar hero inte kommer till konsol. Borde vara som att tälja guld med smörkniv ju!

Inte längre. De har försökt återuppliva serien men den är stendöd. Folk orkar inte med plastinstrument längre.

signatur

Skrivet av Sarato:

Inte längre. De har försökt återuppliva serien men den är stendöd. Folk orkar inte med plastinstrument längre.

Jag tror det är en grov felbedömning. Spela guitar hero på konsolen på förfesten eller tillsammans med familj/kompisar är nått jag tror det fortfarande finns ett stort sug efter. Eller så tillhör jag en annan generation och är inte relevant längre helt enkelt

Medlem
Skrivet av oldschoolgamer:

Jag tror det är en grov felbedömning. Spela guitar hero på konsolen på förfesten eller tillsammans med familj/kompisar är nått jag tror det fortfarande finns ett stort sug efter. Eller så tillhör jag en annan generation och är inte relevant längre helt enkelt

Prova att presentera spelen till en ny publik. Jag försökte med mitt barn som inte alls förstod grejen.

Groove Coaster och Crypt of the Necrodancer har tagit över tronen och puritanerna har gått över till Rocksmith.

signatur

1
Skriv svar