PSVR2 sjunker i pris

Robot
PSVR2 sjunker i pris

Men kostar mer än i december.

#psvr2

Releasehästryttare

Även om man är sugen påvr och inte köpt det än så är det väl dumt att inte vänta på index 2 ?

Medlem

Kul att prissänkningen hittar hit också! Och även om det är dyrare nu än i december får en ju tänka på hur långdragen BF-reorna var ihopslagna så kan en vänta blir det väl ännu billigare i höst då rean dras från det nu lägre priset så går nog att få det till ett bra pris då.

Medlem
Skrivet av Devan:

Även om man är sugen påvr och inte köpt det än så är det väl dumt att inte vänta på index 2 ?

Ryktas inte den kosta typ 1200$? Känns inte som att den är riktad till samma kunder.

Kan vi räkna med en uppdatering av PSVR2 om något år? PSVR v2 var ju bättre än v1 på många sätt (HDR-passthrough, tunnare kabel etc.)

Medlem
Skrivet av brunnlake:

Ryktas inte den kosta typ 1200$? Känns inte som att den är riktad till samma kunder.

Kan vi räkna med en uppdatering av PSVR2 om något år? PSVR v2 var ju bättre än v1 på många sätt (HDR-passthrough, tunnare kabel etc.)

Ja, och även om den numera fungerar med PC är den ju fortfarande främst riktad till PS-spelare. Dock tror jag inte det blir någon uppdatering av den snart, PSVR fick ju leva hela PS4-eran för sig själv. Kanske att de släpper något tillbehör som gör den sladdlös eller så, det kan de ju göra utan att släppa en helt ny gen.

Skribent
Skrivet av brunnlake:

Tveksamt om Sony kör en uppföljare så här sent in i PS5-generationen. Om de fortsätter med VR så lär det bli några år in i nästa generation. Sony verkar inte heller riktigt satsa på PSVR2 nu när spelbranschen går rätt trögt (vilket är helt förståeligt) utan i stället låta PSVR2 leva själv med PC-stöd och allt det där.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

3990kr var det nere på under BlackFriday -24 ... får hoppas på att nästa sväng nu till BF att det blir det eller lägre!

Inaktiv

Det här är vad prisnivåerna skulle vara från början.
Enheten har visat sig vid varje rea tömma hyllorna och hamnat högst upp på bla Amazon försäljning osv vilket visar att folk är intresserade.
Det finns trots allt en potentiell spelarbas på 90 miljoner sålda PS5or.

PSVR2 lever vidare på PS5.
PS5 får jämfört med PC lika många VR spel så att PSVR2 skulle sakna spel och leva vidare bara tack vare PC är fel.
Senaste steam hardware survey visar att PSVR2 bara används av ca 1.69% av alla VR användare på Steam, skulle knappast kalla det "leva vidare" tack vare PC.

Redaktör
Ponny

Köpte. Spelade massa vid release. Stoppade undan. Glömde bort.

Inte mina bäst spenderade pengar!

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Köpa begagnat, spela ett tag och sedan sälja för liknande peng är nog smartast i detta fall.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Prismässigt kan detta ha varit mitt sämsta köp någonsin, tyvärr.

Var kul i början men kändes snabbt som en gimmick bara.

Medlem

Jag tycker vr funkar bäst till lite casual gaming. U har jag fullt upp med kcd2 men ska dra igång någon vr lir sen efteråt är tanken 🤙

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Blocket.se ;D

signatur

Missbrukare av Souls

Inaktiv
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Var VR inget för dig ?

Skrivet av Kavakava83:

Jag tycker vr funkar bäst till lite casual gaming. U har jag fullt upp med kcd2 men ska dra igång någon vr lir sen efteråt är tanken 🤙

Dom flesta VR-spel med några få undantag är rätt casual även fast intrycken kanske inte ses så.
Antingen är det spel man lätt hoppar in i kör kanske tom bara 15min sen kan man vara färdig, typ rythm-spel in och dra några banor i Beat saber tex.
Eller Walkabout minigolf, in och chilla på minigolfbanan. Träna och kör själv eller hoppa in med nån polare el random och kör 1 bana.
Alla dessa sociala spel, som GorillaTag, VRChat. Walkabout och Eleven table tennis kan också räkna som sociala spel.

Sen alla dessa Roguelites som finns till VR. Bra spel som man kan grotta ner sig och bli duktig på eller bara köra nån snabb runda då och då.

Sen har vi rena shooters som kanske är det som är minst casual även fast tex Pavlov känns som dra några CS/Cod Rundor.
eller survival/extraction som Into The Radius och Contractors ExfilZone, GreenHell VR mm som är mer tidskrävande som man inte lika lätt hoppar in ur i.

Medlem

Hade hoppats på att det skulle gå ner mer i pris. Missade den under Black Friday och känns inte som att det riktigt är värt det här priset för en mindre mängd spel som lockar. Hade Sony satsat mer på spelutbudet till headsetet så hade det varit en annan grej. Finns ju flera spel som bara funkar med PSVR1 som inte funkar på uppföljaren, känns lite frustrerande

signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Redaktör
Ponny
Skrivet av anon_361774:

Var VR inget för dig ?

Det är det! Lånade hem en Quest 3 för ett tag sedan och blev jättekär. Nån gång i år vill jag köpa en sån. Men PSVR2 har av nån anledning blivit liggandes.

signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar