Disco Elysium-studion ZA/UM utannonserar sitt nästa spel
Jag är mer sugen på att se vad människorna bakom Disco Elysium kommer upp med härnäst, snarare än studions tomma skal.
Man pratar ofta om studios och personerna bakom spel, som när det kommer ut ett nytt Dragon Age från BioWare men det är ju inte nödvändigtvis många hjärnor kvar från de första mest uppskattade DA-spelen.
Just ZAUM är ett perfekt exempel där det i trailern för detta spionspel skulle kunna stå ”from the studio that brought you the critically acclaimed Disco Elysium bla bla” men de som vet, vet att det lika gärna skulle kunna vara en helt ny studio.
Var lite samma med Back 4 Blood som ”renommésnyltade” så mycket de kunde på L4D och ofta sa i stil med ”studion bakom L4D” men jag såg nån video om det där på YT som visade på att väldigt många hade slutat eller att det var många på Valve som jobbade på L4D 1 och 2, medan B4B i stort var nya personer.
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
Jag är mer sugen på att se vad människorna bakom Disco Elysium kommer upp med härnäst, snarare än studions tomma skal.
Samma här. ZA/UM är inget annat än ett stulet lik som piloteras av affärsmän. Att de ens har stake att skriva "We brought you Disco Elysium" i trailern. Wow.
Edit: Ogilla-knappen har deaktiverats i trailern. Vilken överraskning.
Va det inte så att "människorna bakom Disco Elysium" var en författare och hans polare som kunde noll om spelutveckling eller hur man driver en spelstudios? Sedan var det ZA/UM som verkligen såg till att spelet blev gjort. Vet inte om detta spelet blir bra eller dåligt, men tror vi bör vänta och se istället för att rata spelet på grund av att två individer har lämnat.
Va det inte så att "människorna bakom Disco Elysium" var en författare och hans polare som kunde noll om spelutveckling eller hur man driver en spelstudios? Sedan var det ZA/UM som verkligen såg till att spelet blev gjort. Vet inte om detta spelet blir bra eller dåligt, men tror vi bör vänta och se istället för att rata spelet på grund av att två individer har lämnat.
Nej, det är betydligt fler som har lämnat inklusive hela författarteamet och det är redan 3-4 spel under utveckling där forna ZA/UM-medarbetare är med. Hopetown och XXX Nightshift är de jag kommer på på rak arm, men läst om fler.