En stor försening bättre än många små, säger Dragon Age-veteran
Behövs verkligen en branschveteran för en sån slutsats.
Tyvärr, ja.
Många i beslutsfattande positioner har till syvende väldigt dålig förståelse för spelutveckling och dess processer. Särskilt problematiskt är det när investerare helt utanför tech- och mjukvarubranschen börjar fråga när avkastning sker. Det behövs uttalanden likt den video som delades i artikeln, om så bara för att kunna referera till under investerar-samtal eller sonika.
< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >
< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >
Samma sak när utvecklare utannoserar ett spel för tidigt, borde vänta att utannosera när spelet är 90% klart
Tyvärr så handlar det inte bara om marknadsavdelningar med tryckglada fingrar utan också om risken för läckor som ökar ju längre ett projekt är.
Tror många företag hellre vill avslöja sitt nästa projekt tidigt än låta någon random influencer läcka och förstöra build-up’en.
Han har rätt förstås men det är ju rätt självklart.
Problemet är ju att om man skjuter upp spelet i tre månader så vet de ju inte där och då att det kommer bli uppskjutet i 25 månader i slutändan. Och vilken ledning gillar att höra det? Känns i viss mån orealistiskt i praktiken.
Sedan, beroende på typ av personal, kan deadlines vara viktigt för att få vissa medarbetare att öka produktionstakten utan att tumma på kvalitet i det man gör. Nu är jag inte spelutvecklare men man kan ändå relatera till sin egen arbetsplats där man jobbar med stora ärenden.
| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|
Det är väl bara o vänta med att säga något om släppdatum tills spelet är klart.
menar du att alla borde shadow-droppa sina spel? eller sitta på ett färdigt spel och bara invänta släppdatum för att folk ska hinna få reda på att/när spelet faktiskt släpps?
menar du att alla borde shadow-droppa sina spel? eller sitta på ett färdigt spel och bara invänta släppdatum för att folk ska hinna få reda på att/när spelet faktiskt släpps?
Shadowdroppa menar jag. Det enda rätta.
Känns i viss mån orealistiskt i praktiken.
Håller med, alldeles för många faktorer för att man kan veta vad som är rätt (framför allt innan facit). Självklart finns det scenarier där ett två års framskjutande av ett spel skulle vara bra, men det finns också många där det absolut inte är det. Att sedan bestämma sig för det och sen har råd och resurser, och veta att det kommer att bli ett bättre spel tillslut...
Tyvärr, ja.
Många i beslutsfattande positioner har till syvende väldigt dålig förståelse för spelutveckling och dess processer. Särskilt problematiskt är det när investerare helt utanför tech- och mjukvarubranschen börjar fråga när avkastning sker. Det behövs uttalanden likt den video som delades i artikeln, om så bara för att kunna referera till under investerar-samtal eller sonika.
Precis, såna spel slutar väldigt sällan med succé. Samt sätter man ett releasedatum som senare visar sig blir två år senare så borde man nog omvärdera sin planering från första början. Men tyvärr blir det mycket tryck ovanifrån där de måste sätta ett datum alldeles för tidigt. Tycker de investerarna som inte har en susning om hur det funkar borde antingen inte ge sig in, eller bara hålla snattran och se långsiktigt istället för att lägga stress på utvecklarna.