Världens bästa hjälte – 16-delsfinaler
Mario klår Luigi, Sonic skräller mot Kratos och två Red Dead-cowboys försvinner.
Vi vet ju alla att Mario kommer vinna hela tävlingen, men jag hoppas hoppas hoppas att Commander Shepard tar hem andraplatsen!
You big, stupid jellyfish!
Faktiskt. Med tanke på att t ex. Alan Wake är en människa med tankar och känslor. HERE WE GOooo
Sänkt ribba för hjälte många av dom men ska bli spännande att se resultaten. Tyvärr röstar man väl mer ofta än sällan på spelet mer än hjälten i sig och det är förstås väldigt godtyckligt hur man ska jämföra många av dom mot varandra, men kul är det
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
Har alltid föredragit Luigi framför Mario. Ska bli intressant att se hur den duellen slutar! Hade gärna också sett Thrall gå vidare, men blir nog svårt mot Max Payne..
Duke Nukem ska ju vinna, såklart.
"I have come here to chew bubblegum and win the competition.... and I'm all out of bubblegum"
Lär väl bli Mario VS Link i finalen. Vilket är synd för de är de mest ikoniska men inte i närheten lika välrundade och känslomässigt motiverade som Shepard, Nathan Drake, Arthur Morgan eller Max Payne.
Är ju alltid så i sådana här omröstningar att folk till största delen röstar på sina favoritspel och inte på vilken kategori det för tillfället är vilket inte gör något, men extra roligt i sådana här kategorier.
Lär väl bli Mario VS Link i finalen. Vilket är synd för de är de mest ikoniska men inte i närheten lika välrundade och känslomässigt motiverade som Shepard, Nathan Drake, Arthur Morgan eller Max Payne.
Hur fasen kan man få det till att Arthur Morgan är en hjälte? Motivera gärna. I som tycker att han är en hjälte? Han rånar, super och ställer till med ett jävla liv överallt han sätter sin fot 😅
Är ju alltid så i sådana här omröstningar att folk till största delen röstar på sina favoritspel och inte på vilken kategori det för tillfället är vilket inte gör något, men extra roligt i sådana här kategorier.
Jag tänkte rösta på Lara, älskar spelet. Sen kom jag på... är hon verkligen hjälte...
Hur fasen kan man få det till att Arthur Morgan är en hjälte? Motivera gärna. I som tycker att han är en hjälte? Han rånar, super och ställer till med ett jävla liv överallt han sätter sin fot 😅
Arthur Morgan är den klassiska antihjälten. En protagonist man ska heja på och sympatisera med, men som inte är Guds bästa barn.
Arthur Morgan är den klassiska antihjälten. En protagonist man ska heja på och sympatisera med, men som inte är Guds bästa barn.
Exakt. Arthur är protagonisten vilket gör honom till storyns hjälte. Hänvisar till den andra definitionen av ordet enligt SAOL: "2 huvudperson i roman, film e.d." Alltså behöver inte en hjälte vara en helylle dygdig körgosse vars enda mål i livet är att rädda andra. Såna hjältar är för övrigt aståkiga. De bästa hjältarna lever i moraliska gråzoner. Logan. Deadpool. Och har allvarliga brister som de tampas med.
Mario klår Luigi, Sonic skräller mot Kratos och två Red Dead-cowboys försvinner.
Mario vinner. Världens mest kända spelikon. Han är som Superman. Super Mario.
Super Mario? (fniss)
Knappast en skräll att Sonic vann över den anonyme surgubben Kratos.
Däremot blev jag lite förvånad att det var så jämnt emellan Kodnamn 47 och den generiskt designade Nathan Drake.
Att Freeman vann mot Annoying Spammerman var ren glädje.
När kommer tävlingen om bästa sidekick och bästa biroll?
Exakt. Arthur är protagonisten vilket gör honom till storyns hjälte. Hänvisar till den andra definitionen av ordet enligt SAOL: "2 huvudperson i roman, film e.d." Alltså behöver inte en hjälte vara en helylle dygdig körgosse vars enda mål i livet är att rädda andra. Såna hjältar är för övrigt aståkiga. De bästa hjältarna lever i moraliska gråzoner. Logan. Deadpool. Och har allvarliga brister som de tampas med.
Återigen. Varför är Arthur Morgan en hjälte? Är antihjälte och hjälte samma sak helt plötsligt?
Knappast en skräll att Sonic vann över den anonyme surgubben Kratos.
Däremot blev jag lite förvånad att det var så jämnt emellan Kodnamn 47 och den generiskt designade Nathan Drake.
Att Freeman vann mot Annoying Spammerman var ren glädje.
När kommer tävlingen om bästa sidekick och bästa biroll?
Antagligen för att Nathan Drake har x100 mer personlighet och karaktär än biljardbollen Agent 47. 🤔
Återigen. Varför är Arthur Morgan en hjälte? Är antihjälte och hjälte samma sak helt plötsligt?
Jag fattar hur du menar. Det är inte samma sak, nej. Gränsen mellan antihjälte och skurk kan rentutav ofta vara en fin linje. Men jag (och bevisligen andra eftersom dessa karaktärer alls nominerats, jag var inte med och röstade fram dem), utgår från, som jag skrev innan, definitionen att "hjälte" = protagonist för spelet. Arthur Morgan må sakna typiska hjälte-egenskaper, men han är just därför mångsidig och mänsklig och väcker sympati. Man hejar på honom när man spelar. Han är inte heller en renodlad skurk som typ Ganon. Och det är därför jag tycker att han är en mycket mer intressant hjälte än vissa ensidiga körgossar som är med i tävlingen.