Världens bästa hjälte – 16-delsfinaler

Robot
Världens bästa hjälte – 16-delsfinaler

Mario klår Luigi, Sonic skräller mot Kratos och två Red Dead-cowboys försvinner.

#världens-bästa-hjälte

Medlem

signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Men, Mario och Luigi samt Yoshi och Link mot varandra.🥲🥲

Medlem

Imponerande att Nintendo har så många platser

Medlem

Vi vet ju alla att Mario kommer vinna hela tävlingen, men jag hoppas hoppas hoppas att Commander Shepard tar hem andraplatsen!

You big, stupid jellyfish!

signatur

"Vilken jävla smäll!"

-Dynamit-Harry, ökänd psykopat aktiv i Stockholmsområdet under 80-talet

Medlem
Skrivet av Necroluster:

Vi vet ju alla att Mario kommer vinna hela tävlingen, men jag hoppas hoppas hoppas att Commander Shepard tar hem andraplatsen!

You big, stupid jellyfish!

Faktiskt. Med tanke på att t ex. Alan Wake är en människa med tankar och känslor. HERE WE GOooo

Medlem

Hoppas James Bond vinner

Sänkt ribba för hjälte många av dom men ska bli spännande att se resultaten. Tyvärr röstar man väl mer ofta än sällan på spelet mer än hjälten i sig och det är förstås väldigt godtyckligt hur man ska jämföra många av dom mot varandra, men kul är det

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

Luigi har ju ändå betydligt fler bra spel än Mario.

Skribent

Har alltid föredragit Luigi framför Mario. Ska bli intressant att se hur den duellen slutar! Hade gärna också sett Thrall gå vidare, men blir nog svårt mot Max Payne..

signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Mario är ganska tråkig hjälte jämförelsevis med Cmd Shephard!

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Duke Nukem ska ju vinna, såklart.

signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem
Skrivet av Blazter:

Duke Nukem ska ju vinna, såklart.

"I have come here to chew bubblegum and win the competition.... and I'm all out of bubblegum"

Medlem

Luigi såklart, som förövrigt inte var i New York den 4 december, 2024.

Medlem

Guybrush Threepwood vinner m.h.a. deception! "Look! A three-headed monkey!"

Medlem

Let god sort them out.

Hade varit coolt att ha Duke, Jim Reynor, Serious Sam och Bj Blaskowitcz i final =D

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Lär väl bli Mario VS Link i finalen. Vilket är synd för de är de mest ikoniska men inte i närheten lika välrundade och känslomässigt motiverade som Shepard, Nathan Drake, Arthur Morgan eller Max Payne.

Medlem
Skrivet av Svampbob Trekant:

Lär väl bli Mario VS Link i finalen. Vilket är synd för de är de mest ikoniska men inte i närheten lika välrundade och känslomässigt motiverade som Shepard, Nathan Drake, Arthur Morgan eller Max Payne.

Är ju alltid så i sådana här omröstningar att folk till största delen röstar på sina favoritspel och inte på vilken kategori det för tillfället är vilket inte gör något, men extra roligt i sådana här kategorier.

Medlem

Hur fasen kan man få det till att Arthur Morgan är en hjälte? Motivera gärna. I som tycker att han är en hjälte? Han rånar, super och ställer till med ett jävla liv överallt han sätter sin fot 😅

Medlem
Skrivet av AHTF:

Är ju alltid så i sådana här omröstningar att folk till största delen röstar på sina favoritspel och inte på vilken kategori det för tillfället är vilket inte gör något, men extra roligt i sådana här kategorier.

Jag tänkte rösta på Lara, älskar spelet. Sen kom jag på... är hon verkligen hjälte...

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Hur fasen kan man få det till att Arthur Morgan är en hjälte? Motivera gärna. I som tycker att han är en hjälte? Han rånar, super och ställer till med ett jävla liv överallt han sätter sin fot 😅

Arthur Morgan är den klassiska antihjälten. En protagonist man ska heja på och sympatisera med, men som inte är Guds bästa barn.

Medlem

Nu är nog alla mina favoriter borta. 🙁

Skrivet av Kavakava83:

Skrivet av Bennii:

Arthur Morgan är den klassiska antihjälten. En protagonist man ska heja på och sympatisera med, men som inte är Guds bästa barn.

Exakt. Arthur är protagonisten vilket gör honom till storyns hjälte. Hänvisar till den andra definitionen av ordet enligt SAOL: "2 huvud­person i roman, film e.d." Alltså behöver inte en hjälte vara en helylle dygdig körgosse vars enda mål i livet är att rädda andra. Såna hjältar är för övrigt aståkiga. De bästa hjältarna lever i moraliska gråzoner. Logan. Deadpool. Och har allvarliga brister som de tampas med.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Mario klår Luigi, Sonic skräller mot Kratos och två Red Dead-cowboys försvinner.

#världens-bästa-hjälte

Mario vinner. Världens mest kända spelikon. Han är som Superman. Super Mario.
Super Mario? (fniss)

Medlem

Känns som alla intressanta karaktärer försvinner till förmån för dom tråkiga, om än färgglada karaktärerna, som syns mest utanför spelen.

Medlem

Knappast en skräll att Sonic vann över den anonyme surgubben Kratos.

Däremot blev jag lite förvånad att det var så jämnt emellan Kodnamn 47 och den generiskt designade Nathan Drake.

Att Freeman vann mot Annoying Spammerman var ren glädje.

När kommer tävlingen om bästa sidekick och bästa biroll?

Medlem

Exakt. Arthur är protagonisten vilket gör honom till storyns hjälte. Hänvisar till den andra definitionen av ordet enligt SAOL: "2 huvud­person i roman, film e.d." Alltså behöver inte en hjälte vara en helylle dygdig körgosse vars enda mål i livet är att rädda andra. Såna hjältar är för övrigt aståkiga. De bästa hjältarna lever i moraliska gråzoner. Logan. Deadpool. Och har allvarliga brister som de tampas med.

Återigen. Varför är Arthur Morgan en hjälte? Är antihjälte och hjälte samma sak helt plötsligt?

Medlem
Skrivet av AELDSTAR:

Knappast en skräll att Sonic vann över den anonyme surgubben Kratos.

Däremot blev jag lite förvånad att det var så jämnt emellan Kodnamn 47 och den generiskt designade Nathan Drake.

Att Freeman vann mot Annoying Spammerman var ren glädje.

När kommer tävlingen om bästa sidekick och bästa biroll?

Antagligen för att Nathan Drake har x100 mer personlighet och karaktär än biljardbollen Agent 47. 🤔

Medlem

Alla mina favoriter utom en är utslagen. Kom igen nu 47!

signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Skrivet av Kavakava83:

Återigen. Varför är Arthur Morgan en hjälte? Är antihjälte och hjälte samma sak helt plötsligt?

Jag fattar hur du menar. Det är inte samma sak, nej. Gränsen mellan antihjälte och skurk kan rentutav ofta vara en fin linje. Men jag (och bevisligen andra eftersom dessa karaktärer alls nominerats, jag var inte med och röstade fram dem), utgår från, som jag skrev innan, definitionen att "hjälte" = protagonist för spelet. Arthur Morgan må sakna typiska hjälte-egenskaper, men han är just därför mångsidig och mänsklig och väcker sympati. Man hejar på honom när man spelar. Han är inte heller en renodlad skurk som typ Ganon. Och det är därför jag tycker att han är en mycket mer intressant hjälte än vissa ensidiga körgossar som är med i tävlingen.

12
Skriv svar