Silent Hill F-trailern får det att krypa i skinnet
Det ser väldigt tjusigt och stämningsfullt ut Äntligen lite nytänk kring Silent Hill som serie. Jag är försiktigt optimistiskt inställd efter den här trailern. Hoppas det inte dröjer alltför länge innan det släpps.
Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: Corsair Vengeance RGB 64GB 6400mhz
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2, Sonos Sub Mini.
VR: Meta Quest Pro + VR Air Bridge
Känns onekligen mer som Project Zero/Fatal Frame än Silent Hill. Kan bli bra ändå, men inte riktigt vad jag vill ha av ett Silent Hill.
Känns onekligen mer som Project Zero/Fatal Frame än Silent Hill. Kan bli bra ändå, men inte riktigt vad jag vill ha av ett Silent Hill.
Håller med får project zero 2 vibbar men ser intressant ut kan bli bra trots att det inledningsvis inte känns silent hill
Håller med får project zero 2 vibbar men ser intressant ut kan bli bra trots att det inledningsvis inte känns silent hill
Inte helt säker på hur ni menar med att det har Project Zero 2 vibbar, inte kört spelen så mycket men kollat lite på ettan. För mig ser det ut som att de håller sig till Silent Hills tematik och stil men i en annan miljö och kultur.
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
Var inte mycket saker i trailern som man vanligen kopplar till ett Silent hill spel. Min första spontana tanke var att det ser ut att ha mer koppling till Siren: Blood Curse än till Silent hill. Men det har säkert mer med miljön och fienderna att göra än något annat. För man fick inte direkt se något gameplay i trailern, och Siren är mer fokuserat på att gömma sig än konfrontation med fiender.
Ser ut som Silent Hill, nej.
Ser vrål intressant ut, Ja.
Om gameplay är lika bra som första trailern blir det 100% förköp blev faktiskt positivt överraskad även om det inte gav några Silent Hill vibbar.
Det är väl vad kritiken online handlat mycket om också. Att det inte riktigt är, eller utspelar sig i, Silent Hill. Men det psykologiska blandat med Jhorror-influenser gör det ju onekligen intressant ändå. Enligt mig i alla fall.
Detta ser inte alls ut som ett silent hill spel….
Skulle denna trailer släppts utan ett spelnamn skulle jag aldrig kunna gissa att de skulle ingå i silent hill spelserien..
Silent Hill utspelas i en stad i USA. Nu kom de på den briljanta idén att Silent Hill kan finnas överallt. Lite dimma så är det Silent Hill. I originalet så snöade det dock, men det spelet minns ingen.
Vilken svensk stad vill se som Silent Hill?