L.A., Böhmen och helvetet kallar – vad spelar du i helgen?
LA Noire är riktigt mysigt. Nuförtiden tror jag att det finns bra fanpatchar för 60 och 120fps också (annars är det låst på 30fps). Riktigt stämningsfullt och speciellt spel, trots sina brister. Rekommenderar att skaffa det på rea och ladda upp med att kolla på "LA Confidential" och "Chinatown" för rätt stämning. Bara musiken är värd 9,99 skulle jag säga.
Här vet jag inte riktigt vad det blir i helgen, spelade klart Kingdom Come 2 i Onsdags och känner mig lite vilsen, påbörjade en ny genomspelning som en tjuvaktig skurkversion av Henry för att få uppleva lite sidequests som jag skippade första genomspelningen men jag vettefan om jag kommer ta mig igenom det en vända till redan nu, har ändå spelat 120 timmar så lite mätt börjar man bli..
Stardew Valley weekend part... jag-har-tappat-räkningen
Trampar runt på Ginger Island och pratar med papegojor. Also: jag har typ 60+ grisar som drar in 100 000+ åt mig om dagen. Det går bra nu!

Har också börjat spela igenom Kunio-kun-spelen, one by one. Kommer dyka upp medlemsrecensioner på samtliga Kunio-kun-spel till Famicom/NES typ förr eller senare, när jag börjar bli klar. 2 Kunios avklarade av... ~15!?
Fire Emblem: The Blazing Blade till WiiU virtual console (ett spel som från början släpptes till Game Boy Advance). Var det första Fire Emblem som kom till väst och heter därför endast "Fire Emblem" här.
Förvånad över hur lite det pratas om detta spel som liksom Heroes of Might and Magic III, Star Craft, Crash 3: Warped och några andra titlar håller hur bra som helst än idag trots dess ålder. Spelade aldrig spelet när det begav sig själv så inget som helst nostalgiskimmer från min sida inte.
Ps.
L.A. Noire är underskattat. Jävligt unikt och ballt spel. Önskar att det kunde göras fler såna spel, där AAA-pengar faktiskt satsas på intressanta saker (ansiktsanimationer, historisk accuracy, narrativ etc).
Blir väl lite Ready or not, som vanligt. Har 307 timmar i det. Men kör mest några repor på någon liten bana i 30-40 minuter numer, så är jag nöjd.
Kingdome come 2 har jag börjat lära mig. Installerade det på en HDD när jag köpte det av misstag. Nu med stor patch och så. Tror jag att jag ska avinstallera det, och installera om det på en SSD. Och helt enkelt köra från början, nu när jag vet hur saker och ting fungerar skapligt. Går säkert att lira vidare där jag är ändå. Men jag har gjort så mycket dumma misstag, så jag har tänkt länge att när jag behärskar det. Så startar jag om från början, och då på SSD
Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.
Jag fortsätter att spela klart Rise of the Tomb Raider. Jag började omspelning på det när jag lade KCD2 på is kort efter releasen på grund av ett problem i spelet som gjorde det omöjligt att spela vidare.
Det problemet är fixat i senaste patchen så nu kan jag äntligen spela KCD2 vilket blir nästa spel.
Fortsätter med S.T.A.L.K.E.R Call of Pripyat.
Är inte långt kvar nu.
Har en naiv tro att jag kanske till slut blir klar med Octopath Traveler och kan sätta igång med A-Z-utmaningen i korrekt ordning. Återstår då att ta beslut om vilket A-spel det blir av A Plague Tale: Innocence, Antichamber och Advance Wars. Åsikter mottages gärna.
A Plague Tale spelen är riktigt bra så kör du Innocence och lägg till Requiem till din A lista