Vem vill köpa Xbox idag?

Medlem
Skrivet av Balunan:

Jag tycker själv inte att det var vidare diffust, eller? Han är befordrad till VP, alltså Vice President, så han leder numer teamet och innehar alltså nu en hög chefsroll.

Så han kan vara den som styr teamet som designar nästa Xbox men det är inte nödvändigtvis samma team?

Sedan vill kanske MS inte avslöja vad som eventuellt är på gång via jobbtitlar heller.

Medlem
Skrivet av Margy:

Så han kan vara den som styr teamet som designar nästa Xbox men det är inte nödvändigtvis samma team?

Sedan vill kanske MS inte avslöja vad som eventuellt är på gång via jobbtitlar heller.

Det enda jag vet, och det som jag egentligen svarade på, är att ryktet gjorde sig gällande att han och teamet hade ersatts av Surface-teamet. Men att han till synes inte bara är kvar i det arbetet, men dessutom är befordrad. Hur det faktiskt är med det och resten av frågorna får tiden utvisa. 😀

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Gamepass är på datorn med, så det ingår i de där 30 miljonerna. Ska kan köra PS Plus på pc så är det enbart streaming så det kan inte vara så många som enbart kör psnplus på pc. Så Xbox+PC 30 miljoner, så gott som enbart PS5 46 miljoner.

Finns ju även galet många ps4 ägare så egentligen borde ps plus prenumeranter vara betydligt fler om nu tjänsten vore bra.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

It's not a lake, it's an ocean

Jason Ronald har i alla fall branschens mest imponerande skägg. Det kan vi väl enas om?

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Stämmer ryktena om att nästa Xbox kommer ha Steam så är problemet med exklusiva spel löst? Helt plötsligt kan du lira de flesta PS titlar på Xbox.

Medlem
Skrivet av abso:

Stämmer ryktena om att nästa Xbox kommer ha Steam så är problemet med exklusiva spel löst? Helt plötsligt kan du lira de flesta PS titlar på Xbox.

Jag som inte ser att exklusiva spel är ett problem tycker den här utvecklingen är tråkig. Vad kan xbox erbjuda oss om den inte har exklusiva spel? En ful och krånglig dashboard?
Du kan förövrigt spela de flesta xboxspel på ps5 så eländet har redan startat.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Jag som inte ser att exklusiva spel är ett problem tycker den här utvecklingen är tråkig. Vad kan xbox erbjuda oss om den inte har exklusiva spel? En ful och krånglig dashboard?
Du kan förövrigt spela de flesta xboxspel på ps5 så eländet har redan startat.

Ja precis och det gav slagsida åt Sony enligt TS för deras spel var inte tillgängliga på Xbox, vilket helt ändras med steam.
Series X var ju den kraftfullaste konsolen på marknaden ( fram till PS5 pro? ) samt andra bra funktioner som quick resume, game pass mm. Har själv aldrig haft problem med Xbox dashboard, navigerar hur lätt som helst.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

bättre operativsystem som inte är så rörigt, enklare att spela Coop

Xbox ui är varken krångligt eller rörigt, det är heller inte svårare att spela coop på xbox..

Medlem
Skrivet av roftg:

Xbox ui är varken krångligt eller rörigt, det är heller inte svårare att spela coop på xbox..

Det är lättare på PS och Switch, player 1, välj profil, spela, player 2 välj profil, spela. Menyerna är katastrof på Xbox jämfört med PS och Switch.

Jag hittar för jag har vant mig efter flera år. Men när Xbox One var nytt var det rena djungeln. PS och Switch hittade jag i direkt.

Att spela som guest på Xbox tror jag inte heller sparar datan. Tror det var tidigare i tråden någon spelade castle crashers. Sparfilerna sparades endast på spelare ett, de andra karaktärerna försvann.

Xbox är även mer onlinefixerat än de andra konsolerna.

Även den konsol som har minst antal kompletta spel direkt på skivan.

Medlem
Skrivet av roftg:

Ska varenda person behöva skapa en gamertag för att spela Coop och spara sina framsteg? Fullständigt hjärnsläpp.

Jag tror det går att göra offline profiler på både switch och PS5.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Det är lättare på PS och Switch, player 1, välj profil, spela, player 2 välj profil, spela. Menyerna är katastrof på Xbox jämfört med PS och Switch.

Jag hittar för jag har vant mig efter flera år. Men när Xbox One var nytt var det rena djungeln. PS och Switch hittade jag i direkt.

Att spela som guest på Xbox tror jag inte heller sparar datan. Tror det var tidigare i tråden någon spelade castle crashers. Sparfilerna sparades endast på spelare ett, de andra karaktärerna försvann.

Xbox är även mer onlinefixerat än de andra konsolerna.

Även den konsol som har minst antal kompletta spel direkt på skivan.

Jag antar att dom som tycker xbox ui är krångligt inte klarar av att använda en pc . ..

Medlem
Skrivet av Siegfried:

<Uppladdad bildlänk>

Ska varenda person behöva skapa en gamertag för att spela Coop och spara sina framsteg? Fullständigt hjärnsläpp.

Jag tror det går att göra offline profiler på både switch och PS5.

Hur ska man annars kunna spela coop online?

Medlem
Skrivet av roftg:

Hur ska man annars kunna spela coop online?

Om man vill spela Coop offline?

Medlem
Skrivet av roftg:

Jag antar att dom som tycker xbox ui är krångligt inte klarar av att använda en pc . ..

https://www.fz.se/forum/trad/462252-omojligt-skapa-ett-lokalt...

Jag klarar att köra en cykel med däck utan luft, men det är lättare att cykla på en cykel med luft ....

Medlem
Skrivet av Siegfried:

https://www.fz.se/forum/trad/462252-omojligt-skapa-ett-lokalt...

Jag klarar att köra en cykel med däck utan luft, men det är lättare att cykla på en cykel med luft ....

Vilken jämförelse... Men vad har det hela med att xbox ui är krångligt eller att det skulle vara svårare att spela coop? Jag tycker ui't är pissenkelt och jag har inga problem med att spela coop på xbox. Men det här med att du cyklar runt utan luft i dina cykeldäck det är ju bara dumt lixom 😉

Medlem
Skrivet av roftg:

Vilken jämförelse... Men vad har det hela med att xbox ui är krångligt eller att det skulle vara svårare att spela coop? Jag tycker ui't är posse kelt och jag har inga problem med att spela coop på xbox. Men det här med att du cyklar runt utan luft i dina cykeldäck det är ju bara dumt lixom 😉

Inga problem att spela Coop offline? Utan att skapa online profiler för varje person? Och så att allt sparas efteråt?

Du ser ju i länken att castle crashers sparades inte, förutom för spelare ett.

Svårare att hitta i menyer och inställningar. Har fått googla väldigt mycket för att få rätt med saker.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Inga problem att spela Coop offline? Utan att skapa online profiler för varje person? Och så att allt sparas efteråt?

Svårare att hitta i menyer och inställningar. Har fått googla väldigt mycket för att få rätt med saker.

Kan du ge exempel på vad du behövt googla för att finna?

Inställningar finns under inställningar, kategoriserat, ens spel under spel, game pass under game pass, store under store-ikonen osv.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Kan du ge exempel på vad du behövt googla för att finna?

Inställningar finns under inställningar, kategoriserat, ens spel under spel, game pass under game pass, store under store-ikonen osv.

När jag skulle få Streaming till min Rog Ally att fungera.
Hur man spelar lokal multiplayer
Hur man hanterar prenumerationer, hur jag får rätt med språk i spel, No more Heroes var helt på japanska, men var tvungen att ändra till engelska på konsolen för att det skulle bli rätt, istället för svenska.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Hur man hanterar prenumerationer, hur jag får rätt med språk i spel, No more Heroes var helt på japanska, men var tvungen att ändra till engelska på konsolen för att det skulle bli rätt, istället för svenska.

Alright. Skäliga orsaker.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

No More Heroes inställningen om Japanska beror inte på Xboxens UI, snarare på Grasshopper och Suda 51 som utvecklare.

Det gäller verkligen inte för alla spel, när du har svenska som språk i Xbox UI, så det ligger hos utvecklaren här, även om det kan kännas passande och bekvämt att skylla på Microsoft och Xbox.

Att det är ett krångligt val av Grasshopper håller jag dock med om.

För övrigt är det jättebra att fler skaffar Users med Gamertag, sjukt smidigt system som de andra konsoltillverkarna tagit efter Microsoft.

Microsoft har framtiden för sig, de kan online och ekosystemet runt spelare på ett sätt som vare sig Sony eller Nintendo är i närheten av att kunna.

Vidare är Microsoft en hoppfull vind i ett annars just nu väldigt mörkt och odemokratiskt USA, där alltför många techjättar gynnar och går mot oligarki i stöttandet av Putins knähund Trump.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Kunde inte säga på rak arm vart prenumerationer är men standard är ju att klicka på ens profilnamn uppe i hörnet för den typen av inställningar, gjorde detta på min Xbox och " mina prenumerationer " flik kom upp direkt. Vet inte hur man skulle gjort det enklare. Att ett enstaka spel har fel språk vid installation behöver inte nödvändigtvis vara konsolens fel.

Medlem
Skrivet av AELDSTAR:

No More Heroes inställningen om Japanska beror inte på Xboxens UI, snarare på Grasshopper och Suda 51 som utvecklare.

Det gäller verkligen inte för alla spel, när du har svenska som språk i Xbox UI, så det ligger hos utvecklaren här, även om det kan kännas passande och bekvämt att skylla på Microsoft och Xbox.

Att det är ett krångligt val av Grasshopper håller jag dock med om.

För övrigt är det jättebra att fler skaffar Users med Gamertag, sjukt smidigt system som de andra konsoltillverkarna tagit efter Microsoft.

Microsoft har framtiden för sig, de kan online och ekosystemet runt spelare på ett sätt som vare sig Sony eller Nintendo är i närheten av att kunna.

Vidare är Microsoft en hoppfull vind i ett annars just nu väldigt mörkt och odemokratiskt USA, där alltför många techjättar gynnar och går mot oligarki i stöttandet av Putins knähund Trump.

Det är totalt onödigt att behöva skapa en online profil om man vill spela lokal multiplayer. Kompisar som inte har Xbox, varför ska de behöva skapa konto med både mail, namn och allt annat som ska fyllas i? Det tar så onödigt lång tid och är alldeles för omständigt. På Switch och Playstation går det jättebra att skapa onlinekonto. Konsoler bör vara så plug & play som möjligt.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Det är totalt onödigt att behöva skapa en online profil om man vill spela lokal multiplayer. Kompisar som inte har Xbox, varför ska de behöva skapa konto med både mail, namn och allt annat som ska fyllas i? Det tar så onödigt lång tid och är alldeles för omständigt. På Switch och Playstation går det jättebra att skapa onlinekonto. Konsoler bör vara så plug & play som möjligt.

Vet du vad som är totalt onödigt och tramsigt?
Att negligera kunskap och kännedom.
Att göra en höna av en fjäder som inte ens finns.

Det behövs inte skapas någon profil för att spela spel lokalt i multiplayer, eftersom kompisarna, ens barn eller så kan spela på värdens konto.

Det finns således inget generellt krångel kopplat till Xbox UI, ofta är lokal multiplayer ett knapptryck "A" bort. I de spel som detta inte är aktuellt i, så beror det uteslutande på utvecklarens val.

För övrigt verkar du ha många kompisar som aldrig har spelat spel eller gjort ett konto på spelmaskiner, eftersom det tycks vara så drygt och svårt. ... Eller så är du bara ute efter att klaga eller hitta på utan befogade skäl.

Processen för att skapa konton hos Microsoft, Nintendo, Sony, Valve eller dylikt snarlika.
med fördelen att har du ett Xbox-konto, så behöver du inte skapa konton hos EA, Ubisoft, Epic Games, för ett konto som binds till ditt Xbox-konto skapas när du startar spel från dessa utgivare.

Oerhört Krångligt, jag vet... (djupt ironisk).

För övrigt anser jag att det är positivt med att ha ett Xbox-konto och att kompisarna skapar sitt konto eller bara loggar in med sitt befintliga konto. Ens sparfiler, progress, etc. sparas digitalt, vilket gör det sömlöst för mig att logga in på en kompis Xbox hemma hos kompisen, när vi vill spela ihop.

Xbox likt många andra konsoler är väldigt plug in n' play.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Skapa ett konto och spela med, hur svårt kan det vara lixom...

Medlem
Skrivet av roftg:

Skapa ett konto och spela med, hur svårt kan det vara lixom...

Hur svårt ska det vara att skapa offlineprofilen utan massa registrerande? Har man vänner över som inte har Xbox är det jävligt omständigt.

Vill man komma igång snabbt så vill man inte sitta och göra 3 konto till personer som inte ens har en Xbox.

Medlem
Skrivet av AELDSTAR:

Vet du vad som är totalt onödigt och tramsigt?
Att negligera kunskap och kännedom.
Att göra en höna av en fjäder som inte ens finns.

Det behövs inte skapas någon profil för att spela spel lokalt i multiplayer, eftersom kompisarna, ens barn eller så kan spela på värdens konto.

Det finns således inget generellt krångel kopplat till Xbox UI, ofta är lokal multiplayer ett knapptryck "A" bort. I de spel som detta inte är aktuellt i, så beror det uteslutande på utvecklarens val.

För övrigt verkar du ha många kompisar som aldrig har spelat spel eller gjort ett konto på spelmaskiner, eftersom det tycks vara så drygt och svårt. ... Eller så är du bara ute efter att klaga eller hitta på utan befogade skäl.

Processen för att skapa konton hos Microsoft, Nintendo, Sony, Valve eller dylikt snarlika.
med fördelen att har du ett Xbox-konto, så behöver du inte skapa konton hos EA, Ubisoft, Epic Games, för ett konto som binds till ditt Xbox-konto skapas när du startar spel från dessa utgivare.

Oerhört Krångligt, jag vet... (djupt ironisk).

För övrigt anser jag att det är positivt med att ha ett Xbox-konto och att kompisarna skapar sitt konto eller bara loggar in med sitt befintliga konto. Ens sparfiler, progress, etc. sparas digitalt, vilket gör det sömlöst för mig att logga in på en kompis Xbox hemma hos kompisen, när vi vill spela ihop.

Xbox likt många andra konsoler är väldigt plug in n' play.

Om du såg länken jag skickade så försvann alla karaktärer från Castle crashers, förutom karaktären till ägaren av kontot. Då spelade kompisarna på det befintliga kontot. De övriga spelade som gäst.

Xbox behöver bli mer offlinevänligt.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Om du såg länken jag skickade så försvann alla karaktärer från Castle crashers, förutom karaktären till ägaren av kontot. Då spelade kompisarna på det befintliga kontot. De övriga spelade som gäst.

Xbox behöver bli mer offlinevänligt.

Castle Crashers är ett 17 år gammalt spel till Xbox 360, som inte fått uppdateringar på evigheter.

Om du använder det som evidens för din tes så förstår jag att du är ute och cyklar på däck utan luft.

Ännu en gång, så är det utvecklarens val och således har det inget med Xbox UI att göra.

Att utvecklaren inte bemödat sig att göra annorlunda med ett 17 år gammalt spel, förvånar nog få personer.

Medlem
Skrivet av AELDSTAR:

Castle Crashers är ett 17 år gammalt spel till Xbox 360, som inte fått uppdateringar på evigheter.

Om du använder det som evidens för din tes så förstår jag att du är ute och cyklar på däck utan luft.

Ännu en gång, så är det utvecklarens val och således har det inget med Xbox UI att göra.

Att utvecklaren inte bemödat sig att göra annorlunda med ett 17 år gammalt spel, förvånar nog få personer.

Spelet har släppts som remaster på Xbox One.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Spelet har släppts som remaster på Xbox One.

Ytterligare en gång, så är det utvecklarens val och således har det inget med Xbox UI att göra.

Att utvecklaren inte bemödat sig att göra annorlunda med ett 17 år gammalt spel och en remaster, förvånar nog få personer.

Om viljan fanns hos utvecklaren, nu finns ingen vilja.

Det är lite som Sony, om viljan fanns att släppa nya spel till PS5, så hade vi redan spelat dessa. I stället får vi nöja oss med Concord, med remakes & remasters 5 år in i konsolens livscykel. Bra jobbat Sony.

Playstation kan strax byta namn till Concordstation tyvärr. Som tur är får vi pretto walkin' simulator 2.0 i och med Death Stranding 2, inte ett spel för alla, men fortfarande något åt svältfödda Sony fans.

Medlem
Skrivet av AELDSTAR:

Ytterligare en gång, så är det utvecklarens val och således har det inget med Xbox UI att göra.

Att utvecklaren inte bemödat sig att göra annorlunda med ett 17 år gammalt spel och en remaster, förvånar nog få personer.

Om viljan fanns hos utvecklaren, nu finns ingen vilja.

Det är lite som Sony, om viljan fanns att släppa nya spel till PS5, så hade vi redan spelat dessa. I stället får vi nöja oss med Concord, med remakes & remasters 5 år in i konsolens livscykel. Bra jobbat Sony.

Playstation kan strax byta namn till Concordstation tyvärr. Som tur är får vi pretto walkin' simulator 2.0 i och med Death Stranding 2, inte ett spel för alla, men fortfarande något åt svältfödda Sony fans.

Men det är Microsofts val att inte ge möjlighet att skapa profiler utan massa registrerande, det kan man inte skylla utvecklarna på. På Switch och Playstation kan man göra användare utan att behöva registrera namnet, mail, lösenord och hela ens livshistoria för att skapa konto.

På Switch och Playstation väljer man, skapa konto, vad ska kontot heta, klart. Kam man spara lokalt med alla profiler då i alla spel? Ja. Det är något Xbox saknar.

Hur många spel hade Microsoft haft om de inte köpt Activision? De köper bort sina problem, de fixar inte dom själva.

PS5 har fortfarande fler spel än Xbox Series

Skriv svar