Världens bästa hjälte – Semifinal
Finalisterna är klara. Innan veckan är slut vet vi vem världens bästa hjälte är.
Mario är kungen, gammal är äldst.
Hoppas på Duke men ja, det lär väl bli den gamle rörmockaren med en penchant för blonda småprinsessor i rosa klänning.
Cptn BaseballBatBoy!
Mario är kungen, gammal är äldst.
Hur gammal är Mario egentligen?
Hoppas att Valves Gordon Freeman blir vinnare i slutet. Suget efter HL3 är stort nu.
Håller med. Han än riktigt bra karaktär fastän han aldrig yttrat ett ord liksom Link.
Jag var först lite anti men känner nu att Mario fan borde vinna. En italiensk kortväxt rörmokare som lever i en svamptripp. Det kan egentligen inte bli mer flippat än så, fortfarande, hur givet och gammalt det än må vara år 2025.
Gordon och Duke är vita macho män på sina egna klyschiga sätt och Link är en snygg självklar alvyngling. Allt detta mycket plattare än märkliga Mario.
Sen har jag ju italienskt påbrå så..
Jag var först lite anti men känner nu att Mario fan borde vinna. En italiensk kortväxt rörmokare som lever i en svamptripp. Det kan egentligen inte bli mer flippat än så, fortfarande, hur givet och gammalt det än må vara år 2025.
Gordon och Duke är vita macho män på sina egna klyschiga sätt och Link är en snygg självklar alvyngling. Allt detta mycket plattare än märkliga Mario.
Sen har jag ju italienskt påbrå så..
Jag instämmer verkligen! Mario är inte platt. Han är rund och go och pratar som Musse pigg med italiensk brytning. Svamptrippen som varat i över 40 år är ju roten till allt gott..
Hur gammal är Mario egentligen?
Mario dök upp för första gången som Jumpman i Donkey Kong (1981), vilket gör honom över 40 år gammal som karaktär. Men om vi pratar om Marios ålder inom spelens värld, har Shigeru Miyamoto (Marios skapare) sagt att han är ungefär 24–25 år gammal, oavsett hur länge han har funnits i spelhistorien. Så han är en evigt ung rörmokare!
(ChatGPT)
Always bet on duke, fast jag gissar att mario vinner, men det är inte helt fel egentligen...
Jag röstade blankt.
Platta karaktärer som saknar personlighet, djup, samt är tysta är inte min kopp te.
Duke saknar inte karaktär och han är verkligen inte tyst.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Lika bra att döpa om tävlingen till "Världens *kändaste* spelhjälte"... (men det visste vi nog redan när tävlingen började). Den här tävlingen fick mig att minnas en uppsats vi skrev någon gång under grundskolan med titeln: Vad är en hjälte? Tror vi reflekterade mer då än vad de flesta gjort i den här tävlingen 😂 Anyways, låt bästa Nintendo-hjälte vinna!
Rörmokare vs Fysiker
Italienare känd för att krypa genom rör, dödar sina fiender med gravitation och sin fot.
Nörd känd för att krypa genom ventilationer, dödar sina fiender med gravitation och sin kofot.
Femboy vs Steroidmannen
Båda har blont hår.
Båda besegrar elaka grisar.
Den ena har ständigt blå kulor, den andra har kulor av stål.
Den ena tar protein, den andra ger protein.
Som vanligt berör de här omröstningarna, vilket jag tycker är väldigt kul. Man kan ju lägga in mycket i hjältebegreppet, och som synts i diskussionerna kring omröstningen finns inte en enhetlig definition som vi alla skriver under på. Vilket är helt okej enligt mig.
Att Nintendo gått starkt i turneringen, och att det med stor sannolikhet blir Mario mot Link i finalen, tycker jag inte är konstigt. För många började det här fantastiska intresset för spel med dessa två herrar, och de är onekligen hjältar i bemärkelsen att de kämpar för det goda för att besegra ondskan. Riktiga ikoner värda att representera hela branschen, och för min del är det helt okej om någon av dem vinner.
Det sagt så är jag personligen mer intresserad av hjältar med fler nyanser. I det här sammanhanget: Thrall, Guybrush, Arthur Morgan och Manny, framförallt. Duke Nukem når inte riktigt upp till den nivån men är ändå min favorit av de som är kvar. En oborstad tölp som ändå räddar planeten.
Jag lägger ner mina röster. Jag tycker det här resultatet är pinsamt oavsett vem som vinner. Två väntade fanboyalternativ, ett plojalternativ med en av spelhistoriens största floppar i bagaget och ett alternativ som egentligen inte har någon person att luta sig mot alls utöver en kofot. Lycka till!
Hade piloten i "alien attack" haft ett namn så hade det varit en självklar vinnare. Jag menar; försvara hela mänskligheten emot aliens och alla mer eller mindre alla vet vilket spel det handlar om 😊
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7
Jag lägger ner mina röster. Jag tycker det här resultatet är pinsamt oavsett vem som vinner. Två väntade fanboyalternativ, ett plojalternativ med en av spelhistoriens största floppar i bagaget och ett alternativ som egentligen inte har någon person att luta sig mot alls utöver en kofot. Lycka till!
Okej.
Jätteintressant information.
Ja stackare. Så orättvist.
Det står ju faktiskt ”HJÄLTE” - känns som många läsare vill ha bästa personlighet?
Det är väl en utmärkt värdemätare, kan jag känna? Även om man såklart värderar fler saker än så. Det står ju utöver "hjälte" även framför allt "bästa", och då behöver man ju först bestämma vad det är man själv tycker utgör en bra hjälte. Och där finns inga rätt och fel.
Exempelvis är för egen del den bästa hjälten den som berör mest. Så även bästa skurk. Inte nödvändigtvis vem som räddar flest personer, trotsar störst odds, är med i de bästa spelen eller vad man nu annars kan gå efter.
Det står ju faktiskt ”HJÄLTE” - känns som många läsare vill ha bästa personlighet?
Vad tycker du man ska utgå ifrån? Mod eller? Bästa och modigaste hjälten? Jag har iallafall främst utgått från snyggast klädsel.
Det är väl en utmärkt värdemätare, kan jag känna? Även om man såklart värderar fler saker än så. Det står ju utöver "hjälte" även framför allt "bästa", och då behöver man ju först bestämma vad det är man själv tycker utgör en bra hjälte. Och där finns inga rätt och fel.
Exempelvis är för egen del den bästa hjälten den som berör mest. Så även bästa skurk. Inte nödvändigtvis vem som räddar flest personer, trotsar störst odds, är med i de bästa spelen eller vad man nu annars kan gå efter.
Vad tycker du man ska utgå ifrån? Mod eller? Bästa och modigaste hjälten? Jag har iallafall främst utgått från snyggast klädsel.
Jag menade inte att det var fel att ta med personlighet, men det verkar som många läsare ska bojkotta då det är något som saknas hos de flesta som är kvar i tävlingen. Link som inte pratar kan givetvis vara en hjälte när han gång på gång räddar Hyrule trots avsaknaden av en ”röst” och personlighet.
Jag menade bara att många läsare verkar ENBART ha personlighet som kriterium (varit diskussion sen början av tävlingen)- och då är det bättre att ha en tävling längre fram med ”bästa personligheten”.