26 % sämre konsolförsäljning i Tyskland – "normalisering"

Robot
26 % sämre konsolförsäljning i Tyskland – "normalisering"

Hårdvarubristen under pandemin ger fortfarande avtryck.

Medlem

Console gaming is dying brah

https://www.sweclockers.com/nyhet/40465-pc-spelande-storre-an...

PC gaming är framtiden 😎

Ase
Medlem

bra att konsolerna backade mest de förstör hela spel-branchen med japanska kassa spel & har aldrig gillat handkontroll, sen är det otroligt dyrt i slutändan med konsol med tillbehör & allt för dyra spel. skulle även kunna påstå att det är dyrare i slutändan än en medel pc med liknande prestanda ,den går ju att uppgradera i alla fall konsoler, hamnar på soptippen efter 3-5 år (har ogillat SONY sen deras uppköp av filmbolag (äger väl i stort sett hela Hollywood) bara för att vinna skiv-lagringringskriget med blue ray men nu e det ju historia & sen har det blivit för mycket buisness oxå med för stora ägare i spel-branchen vilket lett till penga-girighet för att till fredställa aktieägare. (EA tex finns fler)

Skrivet av Ase:

bra att konsollerna backade mest de förstör hela spelbranchen med japanska kassa spel & har aldrig gillat handkontroll, sen är det otroligt dyrt i slutändan med konsoll med tillbehör & allt för dyra spel. skulle även kunna påstå att det är dyrare i slutändan än en medel pc med liknande prestanda ,den går ju att uppgradera ialafall konsoll hamnar på soptippen efter 3-5 år (har ogillat sony sen deras uppköp av filmbolag (äger väl i stort sett hela hollywood) bara för att vinna skiv lagringringskriget med blue ray men nu e det ju historia & sen har det blivit för mycke buisness oxå med för stora ägare i spelbranchen vilket lett till penga girighet för att tillfredställa aktieägare. (EA tex finns fler)

Vilken tur för dig att det inte är obligatoriskt att äga en konsol då.

signatur

00:00:02:42

Ase
Medlem
Skrivet av Sphere Of No-Form:

Vilken tur för dig att det inte är obligatoriskt att äga en konsol då.

Har ägt 5

Medlem
Skrivet av Ase:

Har ägt 5

😲

signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Ase
Medlem
Skrivet av Ase:

Har ägt 5

äger en nu oxå funkar som mulimediaspelare tror jag spelat 1 timme på den totalt på 4 år

Medlem

Brukar starta min ps5 för att se på Youtube. Går snabbare att navigera med den än med fjärrkontrollen. Borde väl kanske para trådlöst tangentbord till tvn bara.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Ase:

bra att konsolerna backade mest de förstör hela spel-branchen med japanska kassa spel & har aldrig gillat handkontroll, sen är det otroligt dyrt i slutändan med konsol med tillbehör & allt för dyra spel. skulle även kunna påstå att det är dyrare i slutändan än en medel pc med liknande prestanda ,den går ju att uppgradera i alla fall konsoler, hamnar på soptippen efter 3-5 år (har ogillat SONY sen deras uppköp av filmbolag (äger väl i stort sett hela Hollywood) bara för att vinna skiv-lagringringskriget med blue ray men nu e det ju historia & sen har det blivit för mycket buisness oxå med för stora ägare i spel-branchen vilket lett till penga-girighet för att till fredställa aktieägare. (EA tex finns fler)

Japanska spelen är de bästa. Mario, Zelda, Pokemon, Tales, Final Fantasy, Mega Man, är så oerhört mycket roligare än Fallout, Witcher, Half-Life, Cyberpunk, Call of duty, Fortnite, Kingdom come 2.

Jag avskyr mus och tangentbord, dyrt med tillbehör? Man behöver en kontroll, en PC behöver mus, tangentbord och kontroll om man ska spela fightingspel, gärna en skärm för 5000kr med. Oftast är spelen på konsol redan billigare på release på konsol än vad det är på Steam, man kan dessutom sälja sina konsolspel.

Har köpt svindyra datorer, jag köpte en dator som klarade Crysis på max, men det slutade med att jag ändå fortsatte spela Xbox 360 då det var enormt mycket bekvämare.

Medlem
Skrivet av Ase:

Har ägt 5

Jag har ägt 70

Medlem

Xbox hade vält sålt aslite konsoler? Ändå kostar skiten mer idag än vid release för 5 år sen. Sänk priset ordentligt så kanske folk överväger att köpa 5 år gammal skåpmat.

signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Xbox hade vält sålt aslite konsoler? Ändå kostar skiten mer idag än vid release för 5 år sen. Sänk priset ordentligt så kanske folk överväger att köpa 5 år gammal skåpmat.

Tveksamt om de ens vill sälja konsoler, då de släpper sina spel till allt, och de satsar väldigt mycket på deras väldigt laggiga tjäns Xcloud.

Medlem
Skrivet av Ase:

Jovisst kan man uppgradera PC:n. Ett nytt g-kort kostar lite mer än vad konsolerna kostar... sedan så behöver man uppgradera lite fler av komponenterna också.

Nej jag gav upp spelandet på PC för några år sedan när det blev lite för dyrt för att köpa nya komponenter.

Inaktiv
Skrivet av Siegfried:

Inget av dina japanska alternativ klår Half life eller Witcher
Sen

Men det ör sen gammalt 💪

Medlem

Aja det går upp o ner med sånt där, om 10 år kanske konsolerna gör comeback..

Medlem

Kan väl bero på att allt som har med gaming blivit svindyrt.

Medlem
Skrivet av anon_362131:

Inget av dina japanska alternativ klår Half life eller Witcher
Sen
https://c.tenor.com/a4k9o98ozrsAAAAd/tenor.gif

Men det ör sen gammalt 💪

De spelen jag nämnde är mer spel, västerländska spel är ofta mer som interaktiva filmer.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Console gaming is dying brah

https://www.sweclockers.com/nyhet/40465-pc-spelande-storre-an...

PC gaming är framtiden 😎

Då hade jag nog lagt av med gaming. PC är fantastiskt. Jag har bara inte energin att tex mixtra med spel som inte vill starta.
Köpte Mad Max på Steam i julas och har fortfarande inte fått igång det trots att jag provat flera av tipsen jag läst online. Sen gav jag upp och spelade vidare på min PS5a 😃

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

PC-spel är kaos med tusen grafikinställningar. Gillar inte att konsolspel är på väg åt samma håll.

1
Skriv svar