Drömspel till Switch 2

Redaktör
Ponny
Drömspel till Switch 2

Switch 2-show på onsdag. Klockan 15 bänkar vi oss, och vi följer och kommenterar kalaset live från studion. Det är mycket man kan förvänta sig: datum, prislapp, specifikationer och – viktigast! – spel. Det är en gammal sägning men den har sagts av en anledning: ingen konsol är bättre än spelen till den. När Switch släpptes 2017 fick vi under första året Legend of Zelda: Breath of the Wild, Super Mario Odyssey och Mario Kart 8 Deluxe. Det var ett debutår att minnas – milt uttryckt!

Med Switch 2 kan (nästan) bara spekulera. Ett "Mario Kart 9" skymtade när konsolen avtäcktes och det tisslas även kring Metroid Prime 4: Beyond. Kan det göra "en Breath of the Wild" och släppas på både gamla och nya konsolen? Otänkbart är det inte. Vilka spel drömmer du om att få se på onsdag eller senare till Switch 2?

Mario, Zelda, Pokémon, Smash Bros, Mario Kart, Mario Party, Pikmin, Luigi's Mansion. Kandidater finns!

En önskedröm är Super Mario Galaxy 3. Gillade Odyssey mycket, men Galaxy-spelen tycker jag är höjdpunkterna på Marios 3d-karriär. Gravitations-galore, mer stramt och mer fokuserat på plattformskalas än samlandet och friheten i Odyssey – det är mer min melodi.

Men ja, jag skulle förmodligen ramla av stolen även vid ett Odyssey 2...

Sedan är jag ju fasligt nyfiken på ett nytt Zelda, men jag gissar att det dröjer innan vi får se "uppföljaren" till Tears of the Kingdom. Svårt att veta vad man ska hoppas på, eller vad jag ens drömmer om. Breath of the Wild + Tears tog ju mig fullständigt med storm, så jag hoppas på ett nytt spel med nytt upplägg som gör något liknande. Har ingen aning om vad det skulle kunna vara, ärligt talat. Men det är väl lite av grejen. Jag vill bli blåst av stolen med mina drömmas spel jag inte visste att jag drömde om.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Större bättre PÖKÉMÖN!

signatur

The Owls Are Not What They Seem

Medlem

Snake 2 och space impact från Nokia 3310. Tror spel peakade där

Medlem

Att det nya okami kommer till switch 2

Det jag utan tvekan är mest nyfiken på är hur Nintendo ska lyckas med en riktigt bra uppföljare till Animal Crossing! Efter New Horizons och ön, vad kan bli nästa idé?!

Gissar på att nästa AC dock ligger säkert nåt år eller två framåt i tiden, men har gärna fel och att det kanske avslöjas nåt redan på onsdag!

Medlem

MP4 kommer redan så jag är mer än nöjd. Är glad att få se det i mitt liv haha!

Hurudvida det blir ett bra lir får vi se.

Medlem

Jag nöjer mig med The Witness.

Medlem

Super Mario Odyssey 2
Wave Race
Pilot Wings
1080° Snowboarding
Fire Emblem (med stöd för muskontroll)
Advance Wars (med stöd för muskontroll och rejält onlinestöd med turneringar mm.)
Nytt open world Zelda
Open world Pikmin
Halo-trilogin
Gears of War-trilogin

Ja, det blir en vansinnigt lång lista jag har på spel och spelserier jag skulle älska att spela på Switch 2.

Skrivet av Sebastian Lind:

Det jag utan tvekan är mest nyfiken på är hur Nintendo ska lyckas med en riktigt bra uppföljare till Animal Crossing! Efter New Horizons och ön, vad kan bli nästa idé?!

Gissar på att nästa AC dock ligger säkert nåt år eller två framåt i tiden, men har gärna fel och att det kanske avslöjas nåt redan på onsdag!

Inget jättestort fan of game as a service-spel, men det skulle vara en modell som verkligen skulle passa Animal Crossing med konstanta uppdateringar av föremål, bybor och events under typ 5 år från releasen, minst. Om något kändes dåligt med New Horizons så var det att det blev så sällan uppdaterat och man fick vänta i åratal på basala funktioner som funnits i tidigare delar.

Skrivet av Majoren:

Super Mario Odyssey 2
Wave Race
Pilot Wings
1080° Snowboarding
Fire Emblem (med stöd för muskontroll)
Advance Wars (med stöd för muskontroll och rejält onlinestöd med turneringar mm.)
Nytt open world Zelda
Open world Pikmin
Halo-trilogin
Gears of War-trilogin

Ja, det blir en vansinnigt lång lista jag har på spel och spelserier jag skulle älska att spela på Switch 2.

Inget jättestort fan of game as a service-spel, men det skulle vara en modell som verkligen skulle passa Animal Crossing med konstanta uppdateringar av föremål, bybor och events under typ 5 år från releasen, minst. Om något kändes dåligt med New Horizons så var det att det blev så sällan uppdaterat och man fick vänta i åratal på basala funktioner som funnits i tidigare delar.

Japp, håller med. Det kom ju 1-2 rätt mustiga uppdateringar till slut, men det var verkligen år och dar efter release. Förhoppningsvis har de dragit lärdom av kritiken kring detta och planerar för lite mer regelbundna updates i nästa version. Tror N, precis som alla andra, också blev en smula tagna på sängen av vilken gigantisk framgång NH var. Nu var det visserligen en "perfekt storm" då NH kom med pandemin och allt, men förhoppningsvis inser de vilken potential det finns i nästa AC.

Medlem

Pokemon gen 1-7, antingen som orörda re-releases, genom NSO, som "remasters" eller annan lösning så länge spelen är som de var när de kom. Villig att betala 799 för varje gen 1-7 spel om det är så, fattar inte varför Nintendo bara sitter på en jävla guldgruva utan att ta action.

Medlem

Ett nytt F-Zero hade suttit fint.

Medlem

3 Realistiska titlar som bör vara på gång:

• Intelligent System: Nästa Fire Emblem

• Square Enix: Dragon Quest XII: The Flames of Fate

• Bandai Namco: Uppföljare till Tales of Arise/Nästa Tales of ....

Kanske inte denna Direct. Men tror vi ser minst 2 av spelen inom ett par månader.

- Dragon Quest Day är 28 Maj i år.
DQ11 kom ut 2017 och DQ12 utannonserades Maj 2021. Men vi har inte sätt något mer på 4 år snart sen teasern. Så det är dags!

- Fire Emblem Engage var färdigutvecklat i Augusti 2021 även om det släpptes Januari 2023. Intelligent system har garanterat haft dev kit för Switch 2 länge och med tanke på Paper Mario och Wario Ware förra året så lär Fire Emblem vara nästa i turordningen.

- Tales of .... brukar få en ny del i serien vart 3-4 år. 3.5 år sedan Tales of Arise nu. Men tänker mig kanske att denna uppföljare kommer 2026.

Sen såklart allt det vanliga Nintendo gör. Nästa 3D Mario, Zelda, Metroid, Mario Kart, Smash etc.

Qus
Medlem

Vill fortfarande ha Zelda: A link between worlds.

Medlem

En plattformare i Splatoonvärlden och ett BR i svampriket. De spelen skulle jag vilja spela i år. Ett spel där Mario är den elaka (vilket alla utom Nintendo redan vet), gärna med en mörkare ton än dagens Mario.

1
Skriv svar