Snabbkollen – Vilka Nintendo-konsoler har du ägt?

Robot
Snabbkollen – Vilka Nintendo-konsoler har du ägt?

Från NES till Switch – vilka Nintendo-maskiner har du haft?

#3ds, #ds, #game-boy, #game-boy-advance, #gamecube, #nes, #nintendo, #nintendo-64, #snabbkollen, #snes, #switch, #wii

Medlem

Alla utom Virtual Boy. Är sugen på en för att ha den i samlingen men är desto mindre sugen att prova den. 😵‍💫

Medlem

Saknar alternativet "Ingen" 🤷

signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3600C18 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Medlem

NES, DS, 3DS, 3DSXL, Wii, Wii U, Switch, Switch OLED. Den enda som är kvar i min "samling" i dagsläget är min gamla NES som jag fick när jag var runt 4-5 tror jag

signatur

Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: Corsair Vengeance RGB 64GB 6400mhz
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2, Sonos Sub Mini.
VR: Meta Quest Pro + VR Air Bridge

Medlem

NES (egentligen en Famicom), GBC och Switch.

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Shugge:

Saknar alternativet "Ingen" 🤷

Oj oj oj vad du har missat en massa bra spel!

signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Har endast haft GameCube (skrivs med två versaler) och Nintendo DS.
Aldrig varit ett jättestort Nintendo-fan men spelade så klart en hel del NES och SNES hos polare eller hyrdes det i videobutiken.

signatur

00:00:02:42

Medlem

Har ägt de flesta! Men idag har jag bara kvar ett N64 som är i nyskick! Fick den av ett ex och hon hade knappt spelat på den öht när hon var barn och den hade varit väl nerpackad i en låda i 20ish år och helt plötsligt en dag ville hon inte ha den längre.

Det var bara att tacka och ta emot

signatur

Missbrukare av Souls

Medlem

Ägt följande, rankar dem såhär.
1) SNES
2) NES
3) Gameboy
4) Nintendo DS
5) Wii
6) Gameboy Advance

Redaktör
Ponny
Skrivet av Scatterbrain:

Alla utom Virtual Boy. Är sugen på en för att ha den i samlingen men är desto mindre sugen att prova den. 😵‍💫

Exakt samma läge, men jag kan leva utan den!

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Alla förutom Virtual Boy.

Medlem

Hade när jag var yngre 8bit, Snes och Gameboy. Men allt brann upp 1999. Så efteråt så har jag köpt på mig alla utom Virtual boy och har det kvar😁

signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

Alla utom VB, N64 & GBA

Medlem

Hur kommer det sig att game boy color klumpas ihop med vanliga game boy, men inte game boy advance? Game boy color var ju en helt annan konsol än vanliga game boy och var dubbelt så snabb, fyrdubbelt minne osv. Den är väl snarare en gameboy 2. Spel som släpptes till gbc funkade inte på gb, däremot funkade gb-spel på gbc som var bakåtkompatibel.

OT: Game boy, N64, Switch.

Medlem

Har idag NES, SNES, 2DS, Wii samt Wii-U. SNES är den som ligger mig varmast om hjärtat även om jag inte använder någon av dem längre egentligen.

signatur

PSN: Swede_78

Medlem

Har eller har haft allt utom N64 och Virtual boy.
Det som jag har nu är Gamecube, Wii, Wii U, Switch, GBA, DS, 3DS.

Köpte Saturn istället för N64 på den tiden, men hade kompisar med N64 så jag kunde spela en del på den också.

Skrivet av Kalliban:

Hur kommer det sig att game boy color klumpas ihop med vanliga game boy, men inte game boy advance? Game boy color var ju en helt annan konsol än vanliga game boy och var dubbelt så snabb, fyrdubbelt minne osv. Den är väl snarare en gameboy 2. Spel som släpptes till gbc funkade inte på gb, däremot funkade gb-spel på gbc som var bakåtkompatibel.

Nintendo räknar Gameboy Color som en uppgraderad modell i Gameboy-generationen, inte som en separat generation. Den har samma grundläggande arkitektur som GB, men snabbare och mer minne. Vissa GBC-spel är även spelbara på GB, men majoriteten var exklusiva.

GBA var en helt ny generation med ny arkitektur.

Medlem
Skrivet av tyvar1:

Oj oj oj vad du har missat en massa bra spel!

Att jag personligen inte har ägt någon av konsolerna innebär inte att jag inte har spelat något Nintendo spel 😉

signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3600C18 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Qus
Medlem

Jag tog en paus ifrån Nintendo mellan SNES och Wii U. Hade en Gameboy innan också.

Medlem

Fick en Gameboy Color när jag var liten som jag spelade flitigt på. Samtidigt hade min kusin ett N64 som jag fastnade för, så för ett par år sedan köpte jag en egen N64 som står fint i vardagsrummet och väntar på att användas igen.

signatur

Ryzen 7 5700X3D | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S | 32GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Medlem

Får väl anta att Gameboy Pocket ingår i Game Boy/Game Boy Color-kategorin 😅 Stackars bortglömd jävel

Medlem

Alla utom Virtual Boy vilket jag inte heller bryr mig om.

signatur

Forumets Mega Drive-expert!

Medlem
Skrivet av Quackles:

Får väl anta att Gameboy Pocket ingår i Game Boy/Game Boy Color-kategorin 😅 Stackars bortglömd jävel

En pocket är trots allt bara en mindre vanlig Game Boy med en grå skärm istället för en grön skärm.

signatur

Forumets Mega Drive-expert!

Medlem

Har haft NES, GB och GBA. Äger fortfarande en Wii, DS och 3DS.

Medlem

Switchen är min första spelkonsol, innan var det endast pc som gällde

Testpilot

Gameboy Color (mest Pokémon), Nintendo 64 (Nintendo 64 kid var bokstavligen jag själv!), Nintendo DS och 3DS fina små maskiner men spelade inte jättemycket på dem. Wii mycket pga hypen såklart men där och då var det väldigt roligt.

Sedan Switch som införskaffades relativt sent, förmodligen Nintendos bästa konsol med hybridlösningen. Sen har jag testat alla övriga Nintendo konsoler förutom Virutal Boy och Game & Watch men aldrig ägt dem själv.

Medlem

Gameboy, Gameboy Advance SP, Nintendo DS, DS Lite, Wii, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS, WiiU, Nintendo Switch.

Har även Mini NES och Mini SNES.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Alles utom Virtual boy.

signatur

The Owls Are Not What They Seem

Medlem
Skrivet av Shugge:

Att jag personligen inte har ägt någon av konsolerna innebär inte att jag inte har spelat något Nintendo spel 😉

hehe 😉🏴‍☠️

signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem

Hann svara Avstå röst för jag har aldrig ägt någon Nintendokonsol, men såg sedan Game & Watch i listan och några såna hade jag ju på 80-talet. 😊

Medlem

Jag äger samtliga Nintendokonsoler förutom Virtual Boy.

Spelglädje

12
Skriv svar