Jag förstår mig inte på den här världen
Prova att spela Ultima VIII eller Dennis på Amiga utan patchar så ska vi se att allt inte var bättre förr.
Det vill jag inte. Men jag litar på ditt ord. Jag hävdar ändå att det ser annorlunda ut nu när spel släpps.
Aldrig hört talas om det du nämner Menar mer på senare år med hårddiskar, hd och internet. Innan dess så var det enklare. Man slapp en massa tjafs. Bara att spela.
Spännande ändå hur folk glömmer att gamla spel väldigt ofta absolut hade extrema buggar som aldrig fixades.
Spännande ändå hur folk glömmer att gamla spel väldigt ofta absolut hade extrema buggar som aldrig fixades.
Ingen som glömt men min fråga är hur tusan kan det inte blivit bättre på 30+ år ? Nä utan nu ska man få dag one patch som hjälper lite sedan vänta på resten. Nä idag måste man köpa spel 2-3år efter det släppt för att det ens ska vara fixat och även idag finns det spel som aldrig blir fixad för att. 1 företag gick i kk eller 2. Överger dom bara spelet o börja skapa ett nytt.
Spel var buggigt för ja men hur tusan har det blivit värre än bättre ?
Fast idag vet vi hur det är. För i tiden skapa dom spel av passion och lust för pengar och dom jobba med vad dom hade.
Idag skapas spel för ett syfte endast pengar ingen har någon passion för skapa spel utan är låt oss skapa så många spel som möjligt och skit i kvaliteten vi vill ha 1bill dollar senast igår så vi kan tillfredsställa alla Investors.
Dom ända som har passion för spel skapande idag är indie företag. Medans AAA studios bara bryr sig om hur deras kvartals rapport ser ut.
Ingen har glömt hur spel var för snarare folk spelar hellre mer spel från för, än moderna spel.
Den känslan är inget som är unikt för vår tid, utan något som varje åldrande generation sannolikt går känt sedan antiken.
Men den tekniska går så oerhört snabbt nu. Förr kanske man fick uppleva en tekniskt livsomvälvande upplevelse per generation.
Tänker när man uppfann filmen, vilken grej! Eller bilen. Eller telefonen. Tänk att kunna prata med någon hundra mil bort direkt för första gången. Eller när TV introducerades.
Under mina 40 år på jorden har jag hittills upplevs födseln av smarta mobiler som har förändrat hur vi lever våra liv. Sen har vi sociala medier som också har påverkat oss mycket. Att i princip alla betalningar sker digitals nu. Sen har vi AI som bara blir mer avancerad. On demand underhållning som streaming av filmer och musik där man titta på exakt vad man vill istället för vad som sänds för tillfället.
PSN: OAKTHYR
Men den tekniska går så oerhört snabbt nu. Förr kanske man fick uppleva en tekniskt livsomvälvande upplevelse per generation.
Tänker när man uppfann filmen, vilken grej! Eller bilen. Eller telefonen. Tänk att kunna prata med någon hundra mil bort direkt för första gången. Eller när TV introducerades.
Under mina 40 år på jorden har jag hittills upplevs födseln av smarta mobiler som har förändrat hur vi lever våra liv. Sen har vi sociala medier som också har påverkat oss mycket. Att i princip alla betalningar sker digitals nu. Sen har vi AI som bara blir mer avancerad. On demand underhållning som streaming av filmer och musik där man titta på exakt vad man vill istället för vad som sänds för tillfället.
Ja tänk. Förr kunde man, som barn, vara en av de första som använde en telefon och innan man dog såg man Neil Armstrong gå på månen live på tv. Vi är långt ifrån de första generationerna som upplever snabb förändring.
De jag spelade funkade från början till slut. Om de haft extrema buggar så hade jag nog inte kunnat varva dom.
Ja tänk. Förr kunde man, som barn, vara en av de första som använde en telefon och innan man dog såg man Neil Armstrong gå på månen live på tv. Vi är långt ifrån de första generationerna som upplever snabb förändring.
Jag har aldrig tidigare chattat med en virtuell rekryteringsassistent som heter Hubert, när jag sökt jobb.
Nästa gång så chattar jag med Skynet.
Standard svar när man gör såna här inlägg.
"Bara nostalgi. Ditt minne har bara sållat bort det dåliga. Så bra var det inte alls. Det är löjligt att tänka så."
Nej fan. Folk får säga va fan de vill. Jag tror att generellt var det faktiskt bättre förr.
Är fast bestämd att mycket av tekniken förstör våra sinnen och kroppar. Bokstavligen alla mår psykiskt bättre av att vara i naturen utan teknik t.ex. Den som säger något annat ljuger för sig själv.
(Inb4 nån kommer med ett extremt undantag för varje grej här) 😆
"Bara nostalgi. Ditt minne har bara sållat bort det dåliga. Så bra var det inte alls. Det är löjligt att tänka så."
Nej fan. Folk får säga va fan de vill. Jag tror att generellt var det faktiskt bättre förr.
Är fast bestämd att mycket av tekniken förstör våra sinnen och kroppar. Bokstavligen alla mår psykiskt bättre av att vara i naturen utan teknik t.ex. Den som säger något annat ljuger för sig själv.
Ja, får mig att tänka på en 35 år gammal låt med Living Colour, Information Overload.
Tror inte heller att vi mår bra av hur det ser ut nu.
Ständigt vara uppkopplade. Folk som går i skogen glor ändå i mobilen.
Jesus Christ.
Kan bara hålla med dig. Själv så steg mitt månde väldigt mycket efter jag tog bort all min social media och börja ta lång skogs promenerande 1 gång i veckan en hel dag ut i skogen med ficka o så. Funderar på köpa ett tält o göra som en youtuber jag följer där han är ute i England och campar 1-2 dygn i skogen och laga mat och bara njuta av naturen en helg.
Ja jag älskar o spela TV spel men vara ute i skogen eller dra ut under sommaren en hel dag och fiska är gudomligt härligt inge teknik "förutom mobilen om man behöver ringa 112" bara jag och fiske spöt och naturen. Och nä jag glor inte på mobilen när jag är ute. Tusan jag använder inte ens mobilen när jag är hemma. Min telefon tid är ca 1-2 timmar per dag och då är det ringa,kolla buss tid och lyssna på musik så jag kan stänga ute folk.
Fördelen med o bo i Norrland vi har jädra massa skog, sjöar och fjäll.
Nää, det enda statliga monopol som tar sin uppgift på allvar och vägrar duka under för marknadskrafternas inflytande.
Åja. Du var ju trots allt med och helt riktigt beskrev hur vansinnigt ineffektivt det kan vara
"På min tiiiiiid...." Fram med käppen och silverskägget!
PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch
"På min tiiiiiid...." Fram med käppen och silverskägget!
På min tid gjordes de bästa sci fi-filmerna. Star Wars trilogin, E.T., Alien, Aliens, Terminator, Terminator 2, Blade Runner.
Det mesta i dom var praktiska effekter. Det var tider det.
Jag har aldrig tidigare chattat med en virtuell rekryteringsassistent som heter Hubert, när jag sökt jobb.
Nehe? Någon hade aldrig pratat i en telefon, någon hade aldrig åkt bil, någon hade aldrig kollat på tv och en annan aldrig flyget flygplan.
Nehe? Någon hade aldrig pratat i en telefon, någon hade aldrig åkt bil, någon hade aldrig kollat på tv och en annan aldrig flyget flygplan.
Tänkte inte på det...
Ärligt talat nu, är det bara massa hyperbole eller är folk faktiskt på allvar när man säger att "alla spel/film idag är skräp" ??
Jag menar, man får så klart tycka som man vill... Men jag ser detta ganska ofta här på FZ...
Men som nån som själv varit med ett tag och definitivt själv har nostalgi för 80/90-talsgrejer så tycker jag samtidigt att det kommer hur mycket som helst bra underhållning även idag -- förmodligen mer än förr. Det släpps imho betydligt mer och bättre spel nu än det jag växte upp med på NES och Super NES, och med alla reor och grejer kan man bygga upp ett stort spelbibliotek för småpengar... Och, ärligt talat, det släpptes minst lika mycket kassa spel förr som idag. Jag tror inte heller på att spelskaparnas "passion" var starkare förr, däremot lyser ju individuella prestationer inte igenom lika starkt i storproduktioner numera då 100+ man jobbar på spelen istället för 5-10. Det är ju definitivt annorlunda, men indies fyller ju upp det tomrummet med mindre produktioner och gör det jäkla bra imho.
Antar att jag bara inte förstår, kanske ska man ta sig en funderare på om man inte är deprimerad eller att något annat är galet om man verkligen ser sin samtid i så negativt sken.
(förtydligande; säger verkligen INTE att alla som tycker det var bättre förr nödvändigtvis är deprimerade, det är bara en fundering)
Tacos är ju på tisdagar. På fredagar är det kyckling (enligt lag)!
Hah! Den där reklamen minns man ju. Good stuff
Ärligt talat nu, är det bara massa hyperbole eller är folk faktiskt på allvar när man säger att "alla spel/film idag är skräp" ??
Jag menar, man får så klart tycka som man vill... Men jag ser detta ganska ofta här på FZ...
Men som nån som själv varit med ett tag och definitivt själv har nostalgi för 80/90-talsgrejer så tycker jag samtidigt att det kommer hur mycket som helst bra underhållning även idag -- förmodligen mer än förr. Det släpps imho betydligt mer och bättre spel nu än det jag växte upp med på NES och Super NES, och med alla reor och grejer kan man bygga upp ett stort spelbibliotek för småpengar... Och, ärligt talat, det släpptes minst lika mycket kassa spel förr som idag. Jag tror inte heller på att spelskaparnas "passion" var starkare förr, däremot lyser ju individuella prestationer inte igenom lika starkt i storproduktioner numera då 100+ man jobbar på spelen istället för 5-10. Det är ju definitivt annorlunda, men indies fyller ju upp det tomrummet med mindre produktioner och gör det jäkla bra imho.
Antar att jag bara inte förstår, kanske ska man ta sig en funderare på om man inte är deprimerad eller att något annat är galet om man verkligen ser sin samtid i så negativt sken.
(förtydligande; säger verkligen INTE att alla som tycker det var bättre förr nödvändigtvis är deprimerade, det är bara en fundering)
Hah! Den där reklamen minns man ju. Good stuff
Jag kan väl känna igen det litegrann... men nostalgi är ju något så jäkla genomgående i samhället på något sätt också, och det är klart att det finns cyniska aktörer som vill tjäna pengar på den. Sen om det blir bra... well... såg precis trailern till "uppföljaren" till Nakna Pistolen som släpptes idag (trailern alltså, filmerna släpptes på 80- och 90-talet), och, tja, döm själv:
Jag tror personligen också att vi idag mer eller mindre riskerar drunkna i information/"innehåll" på ett annat sätt än tidigare, så det i dag kan vara svårare att få perspektiv. I allmänhet. Men som sagt, jag har fast bestämt mig för att jag inte förstår någonting (utom att tacos är dyrt), så jag spekulerar bara. 😅
Tacos är ju på tisdagar. På fredagar är det kyckling (enligt lag)!
Ahh, sådana där reklamjinglar man inte hört på över 20 år men ändå fortfarande kan varenda ton och stavelse till... följer det kontot (mackan912) på Youtube tämligen regelbundet för lite reklamblock och nyhetsinslag från 90-talet, bara för att kittla min personliga nostalgiådra och också få lite intressant perspektiv på tid, och på samhällsutveckling i allmänhet.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Ahh, sådana där reklamjinglar man inte hört på över 20 år men ändå fortfarande kan varenda ton och stavelse till... följer det kontot (mackan912) på Youtube tämligen regelbundet för lite reklamblock och nyhetsinslag från 90-talet, bara för att kittla min personliga nostalgiådra och också få lite intressant perspektiv på tid, och på samhällsutveckling i allmänhet.
Haha ja! Dängor som verkligen satt sig! Det är grym marknadsföring det!
När Trump visade upp sin lista över de tullar han ska införa mot ”hela världen” gick inga territorier fria.
Även små och mindre kända territorier och öar fanns med.
En av dem var det australiensiska territoriet Heard and McDonald, en vulkanisk ö i Antarktis. Ön beskrivs som en av de mest avlägsna platserna på jorden. Det enda sättet att ta sig dit är via båt från australiensiska Perth, en resa på två veckor, enligt The Guardian.
Ön är obebodd av människor och vem där som exporterar varor till USA är oklart. De enda invånarna på ön lär vara tämligen ovetandes om att de sedan igår belagts med 10-procentiga tullar av USA – eftersom de är pingviner.
Han anser väl att pingvinerna blåser USA.
Jag förstår mig inte på den här världen.
När Trump visade upp sin lista över de tullar han ska införa mot ”hela världen” gick inga territorier fria.
Även små och mindre kända territorier och öar fanns med.
En av dem var det australiensiska territoriet Heard and McDonald, en vulkanisk ö i Antarktis. Ön beskrivs som en av de mest avlägsna platserna på jorden. Det enda sättet att ta sig dit är via båt från australiensiska Perth, en resa på två veckor, enligt The Guardian.
Ön är obebodd av människor och vem där som exporterar varor till USA är oklart. De enda invånarna på ön lär vara tämligen ovetandes om att de sedan igår belagts med 10-procentiga tullar av USA – eftersom de är pingviner.
Han anser väl att pingvinerna blåser USA.
Jag förstår mig inte på den här världen.
Det börjar bli en politisk diskussion, vilket kanske inte FZ är rätt plats för (av en rad anledningar, innan någon börjar skrika "censur!!111oneoneone"), men av någon märklig jefvla anledning så uppger Världsbanken enligt The Guardian att den obebodda ögruppen 2022 exporterade "maskiner och elektronik" för 1,4 miljoner USD till USA...
Exakt vad pingvinerna, sälarna och fiskmåsarna byggt och sålt för spännande prylar framgår inte. 😅 (Mer seriöst känns det för mig spontant som att någon äldre forskningsbas (det har funnits några stycken där genom åren) eller något gammalt fiskeri monterats ner under 2021-2022 och grejerna sålts till USA av någon anledning.) För 1,4 miljoner USD är ju en så otroligt liten summa i sammanhanget att det nästan inte ens bör vara en blip på en pengatvättsradar. Märkligt.
Nåja, det går ju alltid att åka till Färöarna för att kringgå tullarna, för de fanns inte med på listan. Men Svalbard däremot, de jävlarna kommer inte undan. 😅 Nej, ingen mer politik nu, men just det här är så absurt att det inte går att låta bli att skratta lite åt det. Behöver inte gå in mer på det än så. ^^
Det börjar bli en politisk diskussion, vilket kanske inte FZ är rätt plats för (av en rad anledningar, innan någon börjar skrika "censur!!111oneoneone"), men av någon märklig jefvla anledning så uppger Världsbanken enligt The Guardian att den obebodda ögruppen 2022 exporterade "maskiner och elektronik" för 1,4 miljoner USD till USA...
Exakt vad pingvinerna, sälarna och fiskmåsarna byggt och sålt för spännande prylar framgår inte. 😅 (Mer seriöst känns det för mig spontant som att någon äldre forskningsbas (det har funnits några stycken där genom åren) eller något gammalt fiskeri monterats ner under 2021-2022 och grejerna sålts till USA av någon anledning.) För 1,4 miljoner USD är ju en så otroligt liten summa i sammanhanget att det nästan inte ens bör vara en blip på en pengatvättsradar. Märkligt.
Nåja, det går ju alltid att åka till Färöarna för att kringgå tullarna, för de fanns inte med på listan. Men Svalbard däremot, de jävlarna kommer inte undan. 😅 Nej, ingen mer politik nu, men just det här är så absurt att det inte går att låta bli att skratta lite åt det. Behöver inte gå in mer på det än så. ^^
Det kan ju vara ett bolag som har registrerat sig där av någon anledning. Den där exporten kanske bara är luft, siffror på ett papper.
Hur klarade sig Färöarna? Är Åland med?
Facts!
Sena 90-talet/tidiga 2000 var bäst. Spelen var snygga(Dreamcast/PS2), filmerna var bra(Gladiator, Matrix) och internet hade precis kommit
Du har rätt i att Hollywood var kanon under de här åren men spelen?? Jag vet inte ja. Roliga var de då men idag så är det få som håller. Jag håller nog 360-eran som höjdpunkten där.
Som en stor konsument av gamla filmer, spel och tv-serier så kan jag säga att alla filmer inte hade asbra kvalitet, varje tv-serie ni såg var inte världens bästa och spel hade buggar som behövdes patchas och det var i förhållande mycket svårare att få tag på en patch.
Med det sagt, så var det så klart ändå bättre förr, för ~20 år sedan.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Det kan ju vara ett bolag som har registrerat sig där av någon anledning. Den där exporten kanske bara är luft, siffror på ett papper.
Hur klarade sig Färöarna? Är Åland med?
Färöarna är (lustigt nog) inte med i listan, Åland är med i EU så de omfattas.
Jag tror inte att pingvinerna tillverkar nåt där. Eller så har de lurat oss alla. De kanske faktiskt blåser USA.
En annan teori jag har är att Pingvinen har sin hemliga bas underground.
Ja, det är en fördel. Måste jag erkänna. Det är nog mer känslan av att det finns för mycket. Bara ett brus. Få saker känns speciella nu.
När Dallas gick på tv på 80-talet så satt halva Sverige och kollade.
Halva Sverige kollade då det inte fanns ett utbud, det var det "bästa" som fanns vilket i sig är sorgligt.
Både fattigdom och hungersnöd har minskat i hela världen. Det var också mindre terrorism, mindre vansinnesdåd, etc, etc.
I drank what?
Du har rätt i att Hollywood var kanon under de här åren men spelen?? Jag vet inte ja. Roliga var de då men idag så är det få som håller. Jag håller nog 360-eran som höjdpunkten där.
Jag tycker att Quake, Tomb Raider, Resident Evil, Resident Evil 2, Broken Sword, Oddworld, Tombi, Spyro, Half Life,Half Life 2, Ocarina, Metal Gear Solid, Silent Hill, Silent Hill 2, Shenmue, Soul Reaver, Ape Escape, The Nomad Soul, Vice City, Gregory Horror Show, Worms Armageddon, San Andreas, Ico håller än.
De är fortfarande bland de bästa spelen jag spelat.
Men man har olika smak.
Halva Sverige kollade då det inte fanns ett utbud, det var det "bästa" som fanns vilket i sig är sorgligt.
Det var andra tider. Dallas var stort. Det betydde nåt. Var speciellt. Det var en snackis. Ett kulturfenomen.
Nu finns det 10 miljoner samtidigt.
Det var andra tider. Dallas var stort. Det betydde nåt. Var speciellt. Det var en snackis. Ett kulturfenomen.
Nu finns det 10 miljoner samtidigt.
Återigen, det fanns inget annat. Om TV inte finns är slagsmålet mellan den fulla byfånen och den fulla hästtjuven en snackis i årtionden.
I drank what?
Återigen, det fanns inget annat. Om TV inte finns är slagsmålet mellan den fulla byfånen och den fulla hästtjuven en snackis i årtionden.
Familjen Macahan. Också en stor snackis. Det var tider det. När man fick vänta en vecka till nästa avsnitt.
Det var inte "vad ska man se nu?" Och bläddra bland 13 miljarder serier.
Nu ska allt mjölkas. När jag växte upp så fanns det tre Star Wars-filmer. De var otroliga, sån känsla i dom.
Hur mycket Star Wars finns det nu? Filmer, serier, spel... *urk*
Star Wars betydde nåt. Nu är det bara en produkt i mängden, slit och släng. Urvattnat blask. (fast Mandalorian och Uslingarna gillar jag)