The Last of Us Part II Remastered är pc-släppt och får bra omdömen

Robot
The Last of Us Part II Remastered är pc-släppt och får bra omdömen

Verkar vara en betydligt bättre port än det första spelet.

#Naughty-dog, #The-last-of-us-2

Medlem

Det är väl samma motor osv som i Last of us part 1 som har fått agera beta test versionen.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Väntat väldigt länge på detta släpp! Ett av få spel jag kommer spela om igen, spelade första på ps4prot

Moderator | Testpilot

Digital Foundry har släppt sin video!

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Fortfarande en hel del tekniska problem enligt GR men bättre än föregångaren.

Medlem

Grattis till PC-spelare får man ju säga iaf.

Är det problem på PC kan ju iaf PS5-versionen rekommenderas. Spelat igenom 3 gånger och inte sett en tillstymmelse till buggar eller grafiska glitchar. Fantastisk välgjort spel!

Medlem

Det jag kan klaga på är hur dom har valt att göra med shader compilation,
Nu är det typ "on the fly", hjälper väl personer med långsammare cpuer, som slipper att vänta 10-20min varje gång man startar spelet.

Men detta medför lite stuttering, när det hoppar igång, och cpun går i 100%

signatur

AMD Ryzen 7 78003DX
Asus ROG Astral GeForce RTX™ 5080
HyperX Fury 32GB 6000MHz
WD SN850 1TB

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Digital Foundry har släppt sin video!

https://www.youtube.com/watch?v=Z0IoZxiv1i0

ja precis kolla den igår. Alex var inte så nöjd nej :/

Medlem

Lärde dom sig ingenting från den förra PC porten?
Trodde att den här skulle va betydligt bättre, men istället får vi skit igen.

Roligt att läsa kommentarer som: "buttery smooth 60fps, with my 9800X & 5090" på Steamforumet.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Grattis till PC-spelare får man ju säga iaf.

Är det problem på PC kan ju iaf PS5-versionen rekommenderas. Spelat igenom 3 gånger och inte sett en tillstymmelse till buggar eller grafiska glitchar. Fantastisk välgjort spel!

Jag har dock trillat ”genom golvet” några gånger på PS5. Endast i vattenfyllda miljöer av någon anledning…

Men i övrigt håller jag med dig, sjukt bra spel.

Medlem
Skrivet av Xvirisx:

Jag har dock trillat ”genom golvet” några gånger på PS5. Endast i vattenfyllda miljöer av någon anledning…

Men i övrigt håller jag med dig, sjukt bra spel.

Ah! Det var som attan🙃.

Medlem

Spelar just nu tlou part1 på pc. Väntade på att release problemen skulle lösas. Spelar i super ultra wide 5120x1440 i 60 fps med allt på max. Shaders laddar bara för mig om jag inte spelat på en vecka, annars tar det typ 1 min att starta, kör steam versionen. Det enda problemet jag har märkt av är att ibland när jag följer en vägg eller går uppför en trappa, så bildas en grafisk bugg som ger mig syner igenom väggen, inte mycket men störande att se. Problemet uppstår bara om jag vinklar kameran bakom eller snett bakom Joel , när bakom är en husvägg och andra sidan är utomhus. Tror inte att problemet finns om man spelar i en vanlig upplösning men kan inte bekräfta då jag inte spelat i vanlig upplösning på pc.
Alltså 32*9 är min upplösning, inga mods eller tillägg. Part 1 körs native med spelets egna grafik inställningar.
Original spelet till ps3/ps4/ps5 kördes alla i 16*9 skärmbredd.

Kan någon som har både nya part 2 och en superbred skärm bekräfta om The last of us part 2 även körs i 32*9....?

Medlem
Skrivet av Razken:

Lärde dom sig ingenting från den förra PC porten?
Trodde att den här skulle va betydligt bättre, men istället får vi skit igen.

Roligt att läsa kommentarer som: "buttery smooth 60fps, with my 9800X & 5090" på Steamforumet.

Låter bra att det flyter på de bättre grafikkkorten tycker jag. Men 60fps är rätt lågt.

signatur

Medlem

Kollat DF-videon tidigare och håller väl med om det mesta han säger. Dock är det ju mycket bättre än vad part 1 var. Jag kör high-preset med DLSS-quality och får oftast stabila 60 fps, ibland dippar det väl ner några frames men inte många. (Ryzen 7 3700x, Gigabyte RTX 3060)

signatur

Nothing is Power without Control

Medlem
Skrivet av lonian:

Låter bra att det flyter på de bättre grafikkkorten tycker jag. Men 60fps är rätt lågt.

"På de bättre grafikkorten" 😅.
Bara den lilla detaljen att det är det värsta konsumentkortet du kan äga för närvarande.

Siktar man på 60fps och sitter på monsterhårdvara, så är det nåt som är fundamentalt fel.
Men den här portningen verkar lida av en drös av fel...
Rez-Bar som inte funkar, forcerad överskärpa i kantutjämningen, trasig uppskalning/framegen, påtvingad mouse-smoothing trots att den är avstängd, helt galna frametime-spikes, texturer & skuggeffekter som blinkar / inte strömmas in i tid, autosparningen som inte funkar och plötsliga krascher till desktop...

Som tur är, så räddar moddare & registerhacks många av problemen.
Men att det ska behöva pillas med sånt för att spelet ens ska rulla är under all kritik.

Medlem
Skrivet av Razken:

"På de bättre grafikkorten" 😅.
Siktar man på 60fps och sitter på monsterhårdvara, så är det nåt som är fundamentalt fel.
Men den här portningen verkar lida av en drös av fel...
Rez-Bar som inte funkar, forcerad överskärpa i kantutjämningen, trasig uppskalning/framegen, påtvingad mouse-smoothing trots att den är avstängd, helt galna frametime-spikes, texturer & skuggeffekter som blinkar / inte strömmas in i tid, autosparningen som inte funkar och plötsliga krascher till desktop...

Som tur är, så räddar moddare & registerhacks många av problemen.
Men att det ska behöva pillas med sånt för att spelet ens ska rulla är under all kritik.

Jag tänker att dom tar det bästa grafikkortet de kan få tag på och maxar alla settings på den vilket är rtx 5090.

Antar att man får vänta ett tag tills alla patchar fixat buggar som vanligt.

Själv skulle jag nog inte välja att spela på Ultra settings för att få högre fps.

signatur

Medlem
Skrivet av Xelf:

Spelar just nu tlou part1 på pc. Väntade på att release problemen skulle lösas. Spelar i super ultra wide 5120x1440 i 60 fps med allt på max. Shaders laddar bara för mig om jag inte spelat på en vecka, annars tar det typ 1 min att starta, kör steam versionen. Det enda problemet jag har märkt av är att ibland när jag följer en vägg eller går uppför en trappa, så bildas en grafisk bugg som ger mig syner igenom väggen, inte mycket men störande att se. Problemet uppstår bara om jag vinklar kameran bakom eller snett bakom Joel , när bakom är en husvägg och andra sidan är utomhus. Tror inte att problemet finns om man spelar i en vanlig upplösning men kan inte bekräfta då jag inte spelat i vanlig upplösning på pc.
Alltså 32*9 är min upplösning, inga mods eller tillägg. Part 1 körs native med spelets egna grafik inställningar.
Original spelet till ps3/ps4/ps5 kördes alla i 16*9 skärmbredd.

Kan någon som har både nya part 2 och en superbred skärm bekräfta om The last of us part 2 även körs i 32*9....?

Ja, det kan koras i 32*9. Flyter på mycket, mycket bättre på mitt RTX 3080 10 GB än Part 1. Ingen mer väntan på shaders compilation utan det sker i bakgrunden on the fly.

4k: High settings, DLSS, dynamisk resolution, Vsync på 60 Hz, flyter på nästan konstant i 60 fps.

1080p: Väldigt hög settings (allt maxat), native resolution, Vsync på 60 Hz, låst i 60 fps.

Mycket nöjd med bild och ljud! 👌

Medlem
Tjena
Skrivet av A1200G:

Ja, det kan koras i 32*9. Flyter på mycket, mycket bättre på min RTX 3080 10 GB än Part 1. Ingen mer väntan på shaders compilation utan det sker i bakgrunden on the fly.

4k: High settings, DLSS, dynamisk resolution, Vsync på 60 Hz, flyter på nästan konstant i 60 fps.

1080p: Väldigt hög settings (allt maxat), native resolution, Vsync på 60 Hz, låst i 60 fps.

Mycket nöjd med bild och ljud! 👌

Önskelistar tlou2 part 2 o köper när det är nere på 20-30 euro 💸😅

1
Skriv svar