Fina omdömen för säsong 2 av The Last of Us
Bara 7 avsnitt så blir även en kortare säsong.
Men tänk om.... 90 minuters avsnitt? Oufff det vore nå
i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5
Men tänk om.... 90 minuters avsnitt? Oufff det vore nå
Avsnitten är mellan 45-60 min.
Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen
Förr så läste man endast om spel i speltidningar och på spelsajter.
Det stämmer inte för det första och sen så är ju Last of us en filmatisering av ett spel så det är väl absolut inte orimligt eller?
Skönt då att FZ erbjuder ännu mer i form av spelrelaterade filmer/serier och annat intressant som rör spelvärlden
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
Skönt då att FZ erbjuder ännu mer i form av spelrelaterade filmer/serier och annat intressant som rör spelvärlden
Ja, det är ett tecken i tiden. Gränserna suddas ut. Jag hade gärna sett att spel var spel. Och film var film. Två skilda saker.
Ja, det är ett tecken i tiden. Gränserna suddas ut. Jag hade gärna sett att spel var spel. Och film var film. Två skilda saker.
Så är det fortfarande.
Stod det inget i speltidningarna om mario filmen från 1993? Kommer det nyheter om filmer som inte har med spel att göra skulle jag reagera. Men nu är ju serien i fråga baserad på ett spel, ganska naturligt att de uppmärksammas här då.
Stod det inget i speltidningarna om mario filmen från 1993? Kommer det nyheter om filmer som inte har med spel att göra skulle jag reagera. Men nu är ju serien i fråga baserad på ett spel, ganska naturligt att de uppmärksammas här då.
Tänkte också på Mario-filmen, och jag har för mig man skrev om den. Det är väl jag som är gammal och sur, jag vill inte se filmer baserade på spel. Jag vill bara att spel ska vara spel.
Spel = bra
Spel baserat på film = inte så bra
Film = bra
Film baserat på spel = nej
Eller, hur många YouTube-filmer, artiklar, inlägg osv som berört E.T-spelet till Atari. I 40 års tid!
Tänkte också på Mario-filmen, och jag har för mig man skrev om den. Det är väl jag som är gammal och sur, jag vill inte se filmer baserade på spel. Jag vill bara att spel ska vara spel.
Spel = bra
Spel baserat på film = inte så bra
Film = bra
Film baserat på spel = nej
Bedöm resultatet inte ursprunget. Tycker det är onödigt att låsa sig vid några ”regler”.
Första säsongen var inte mer än ok, inte närheten av spelet!
Serien är nog bästa jag sett baserat på spel. Men jag hade redan spelet spelet. Så jag visste vad som skulle hända. Jag kände mer för spelet. Som jag spelade först. För de som inte spelat The Last of Us är det nog annorlunda. Jag är inte jättesugen på att se säsong 2. Jag spelade tvåan för snart 5 år sen. Just nu kollar jag på serier som inte är baserade på spel. Jag vet inte vad som kommer hända i dom. Det tycker jag är bra.
Serien är nog bästa jag sett baserat på spel. Men jag hade redan spelet spelet. Så jag visste vad som skulle hända. Jag kände mer för spelet. Som jag spelade först. För de som inte spelat The Last of Us är det nog annorlunda. Jag är inte jättesugen på att se säsong 2. Jag spelade tvåan för snart 5 år sen. Just nu kollar jag på serier som inte är baserade på spel. Jag vet inte vad som kommer hända i dom. Det tycker jag är bra.
Ja, jag hade nog uppskattat den mer om jag inte spelat spelet. I serien fattades det så mycket och det kändes väldigt framrusat, speciellt mot slutet. Kommer dock se säsong 2 ändå.
Nog har väl spelsajter (och tidningar) i stort sett alltid skrivit om när spel filmatiseras?
Vid en snabb googling på FZ dök denna från 2003 upp:
https://www.fz.se/nyhet/27253-alone-in-the-dark-filmatiseras
Bitvis älskade jag första säsongen, men är lite i valet och kvalet inför andra. För... jag har ju inte spelat igenom andra spelet. Kom väl ungefär drygt halvvägs, men tappade det. Så vet inte om jag ska se eller spela och sedan se. Beslut, beslut...
En Bamseponny av folket
Bitvis älskade jag första säsongen, men är lite i valet och kvalet inför andra. För... jag har ju inte spelat igenom andra spelet. Kom väl ungefär drygt halvvägs, men tappade det. Så vet inte om jag ska se eller spela och sedan se. Beslut, beslut...
Spela först, spelet är ett mästerverk och att se serien först kommer förstöra upplevelsen.
Bara 7 avsnitt så blir även en kortare säsong.
Nice då behöver man bara vänta 7 veckor på att ta en månad Max abonnemang
Nice då behöver man bara vänta 7 veckor på att ta en månad Max abonnemang
Då hinner man spela igenom TLOU2 på PC med!
MVH Milky
AMD Ryzen 7 7800X3D, AMD 7900XTX, 2 x 16 GB DDR5 6000 MHz
Nog har väl spelsajter (och tidningar) i stort sett alltid skrivit om när spel filmatiseras?
Vid en snabb googling på FZ dök denna från 2003 upp:
https://www.fz.se/nyhet/27253-alone-in-the-dark-filmatiseras
Så är det nog. Det är jag som inte gillar att man gör fler serier och filmer på spel nu. De borde sluta med det. Gör bara spel, då kan spelsajterna skriva om dom istället.
Sen beror det ju på hur de gjort upplägget. För ett spel med hårt styrd story så blir ju också storyn i serien snarlik. Men som för Fallout är det väl en egen story i TV-serien och då blir det ju i alla fall inga stora avslöjanden åt något håll.
Jag har inte spelat TLOU och har inget intresse av det heller. Så jag tyckte TV-serien var bra. Hade inga förväntningar på den och visste inte handlingen sen innan.