Den stora Switch 2-tråden
Tänkte väl att det bara var misstolkat.
Haha ja sorry, jag blev så insugen i all missförstånd och hur det spreds av "alla" så det blev som en sanning men nu kommer det ju ändå från en utvecklare som tycks ha koll så litar på den tills Nintendo själva bekräftar/dementerar. Vilket de borde ha gjort tidigare som sagt. Men men.
CNBC intervjuar Doug Bowser, president of NoA!
Nintendo Prime har mailat den riktiga UK-supporten som svarar med att "om du köper en Nintendo Switch 2 Edition av ett spel på fysiskt format, så får du en kassett med uppgraderingen på den". Alltså: en kassett med både grundspelet och uppgraderingen, ingen nedladdningskod. Har man spelet sedan tidigare, oavsett om det är fysiskt eller digitalt, och köper uppgraderingen kommer den enbart digitalt som en uppgradering.
Den tidigare påstådda kontakten med Nintendo UK Support tycks alltså vara falsk och enbart bestå i missinformation.
Detta är mycket bra nyheter och gör att jag kommer vilja köpa dem som samlarobjekt och ha bästa spelupplevelsen direkt.
Vet man när nästa AAA Zelda annonseras? Nu har nästa spel varit i utveckling i 3 år nu, jag vill se samma värld i nästa zelda med Sheikah Technology som används med zonai och abilities som kräver plats som att gå in i väggar, shrines där man går in i en vallgrav som tar en upp till shrine rummet.
https://youtu.be/CWwTJKAf31Q?t=596
Nintendo Prime har mailat den riktiga UK-supporten som svarar med att "om du köper en Nintendo Switch 2 Edition av ett spel på fysiskt format, så får du en kassett med uppgraderingen på den". Alltså: en kassett med både grundspelet och uppgraderingen, ingen nedladdningskod. Har man spelet sedan tidigare, oavsett om det är fysiskt eller digitalt, och köper uppgraderingen kommer den enbart digitalt som en uppgradering.
Den tidigare påstådda kontakten med Nintendo UK Support tycks alltså vara falsk och enbart bestå i missinformation.
Detta är mycket bra nyheter och gör att jag kommer vilja köpa dem som samlarobjekt och ha bästa spelupplevelsen direkt.
Mycket bra nyheter!
Mycket bra nyheter!
Ja, hade varit så sjukt besviken om de bara hade skickat med en Switch 1-kassett och kod - då känns det inte som jag riktigt köper nästa generations spelupplevelse riktigt. Men nu kan jag ha dem i samlingen och spela i sin helhet när jag vill. För dem som också kanske vill sälja vidare i senare skede blir det möjligt på ett helt annat sätt då t.ex. Kirby kommer med nytt DLC som då skulle vara förbrukat om det bara vore i en kod som första köparen redan löst in. Så detta är bästa på alla sätt och vis!
Mycket bra nyheter!
Fan på tiden. Att det ska vara så svårt att förklara hur det egentligen funkar i officiella kanaler
Inga hallsensorer i spakarna, tyvärr. Synd med tanke på det enorma problem Switch 1 hade.
Ja, märkligt beslut efter alla problem sist och det har pratats så länge om att de använder magneter för att det ska vara säkrare men de kanske känner det räcker? Återstår att se hur bra det är i praktiken sen bara när kunderna börjar använda dem.
Fan på tiden. Att det ska vara så svårt att förklara hur det egentligen funkar i officiella kanaler
Verkligen! Detta borde de som sagt ha tydliggjort redan på Switch 2-directen och inte lämnat öppet för missförstånd.
Inga hallsensorer i spakarna, tyvärr. Synd med tanke på det enorma problem Switch 1 hade.
Det kommer inte betyda att du får drift dock.. Hall sensorer är en teknologi som Sega var först med att använda i sin 3D kontroller på Sega Saturn back in the days, det är inte omöjligt att Nintendo hittat på något eget för att förhindra drift. Dom har gått ut med att dom gjort om spakarna från grunden.
Låt oss hoppas att drift inte blir ett problem denna Nintendo generation.
CNBC intervjuar Doug Bowser, president of NoA!
"It's 150 dollars more then the original Switch was, can you tell us why the price increase?"
- The hardware unit itself, screen,joycon2,cpu/gpu processing Power, then laid on top of that is the social feautures/game chat with audio or video
Ehm, så okej jag förstår att det kostar mer pga bättre hårdvara. Men att väva in pris i att kunna använda de sociala funktionerna som är låst bakom en betalvägg? C knappen ska ju bara fungera om man är prenumerant, åtminstone efter 2026 om jag förstår det rätt.
Om jag kunde betala mindre för att ta bort C knappen och sociala funktioner så skulle jag då ha gjort det.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Något säger mig att vi inte kommer veta med 100% säkerhert förrän dagarna innan release. Den texten på framsidan av fodralet känns fortfarande som att det är en uppgraderingskod man får med switch1 versionen på kassetten, varför skulle den isåfall vara där? och skriven på det viset. Om det bara var så enkelt att det var Switch2 versionen på kassetten, och att det är den röda kassetten hade den texten inte behövts. För isåfall kan man inte sätta i den röda kassetten i en switch1 och spela.
För övrigt undrar jag hur vi med switch1 kassett och en digital uppgradering kommer ha spelet på vår switch om det ska vara snabbare laddtider osv....Switch1 kassett har ju bara en viss read/write-speed. kommer hela spelet bli digitalt för oss? som n'är man kopierar över ett helt PS5-spel på maskinen för att nyttja laddtiderna.....
<Uppladdad bildlänk>
Men alltså haha va? Förvirringen fortsätter 😭
Om Metriod Prime 4 körs 4k native är det ju väldigt imponerande!
Känns onödigt att köpa Switch 2 Edition då de enbart innehåller switch versionen, men kassetterna fungerar inte ens på Switch, så man kan endast andvända kassetterna till Switch 2 konsoler när det enbart är switch versionen, och det är färre potentiella köpare när man säljer vidare spelen.
https://youtu.be/tDFeML6KF7g?si=m1IBNV69CB8rmjKf
Om Metriod Prime 4 körs 4k native är det ju väldigt imponerande!
Switch 2 är mer kraftfull än vi trodde. Ska bli kul och se när tredjepartarna kommit igång på allvar med devkitsen.
Känns onödigt att köpa Switch 2 Edition då de enbart innehåller switch versionen, men kassetterna fungerar inte ens på Switch, så man kan endast andvända kassetterna till Switch 2 konsoler när det enbart är switch versionen, och det är färre potentiella köpare när man säljer vidare spelen.
Om ett antal år då Switch 1 inte finns på marknaden så kommer det vara mer lönsamt att köpa ett begagnat Switch 2 edition spel till Switch 2 eftersom du slipper köpa upgrade pack om du vill ha en bra bild.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Har någon av er bokat via My nintendo? Är ju billigare där.
Har inte hittat någon möjlighet ännu, synd att jag inte använt mitt Switch på senaste tiden. Jag vill gärna veta när jag kan ASAP.
Har någon av er bokat via My nintendo? Är ju billigare där.
Fick min inbjudan idag och har dragit iväg beställning från Irländska My Nintendo Store. MKW Bundle, 256GB minneskort och GC-kontroller. Fortfarande billigare än att köpa Bundle i Sverige
<Uppladdad bildlänk>
https://insider-gaming.com/hades-2-launching-as-nintendo-swit...
Om ett antal år då Switch 1 inte finns på marknaden så kommer det vara mer lönsamt att köpa ett begagnat Switch 2 edition spel till Switch 2 eftersom du slipper köpa upgrade pack om du vill ha en bra bild.
Jag vet inte om det är engångskod som följer med eller om "uppgraderingen" laddas ner för det står att det följer med en kod, som så antagligen är engångs förbrukning.
Jag vet inte om det är engångskod som följer med eller om "uppgraderingen" laddas ner för det står att det följer med en kod, som så antagligen är engångs förbrukning.
<Uppladdad bildlänk>
Vi har det där att gå på just nu, du har flera sådana fynd här nyligen i Switch trådarna. Sen är Nintendo verkligen skamligt dåliga på att ge ut information.
De tre första GameCube spelen i NSO kommer som vi redan vet den 5 juni, sen gissar jag att de fyller på med fler från den här bilden ganska snart.
<Uppladdad bildlänk>
Såg det också. Längtar till Fire Emblem: Path of Radiance. Har inte spelat detta på evigheters evigheter. Ett av mina favoritspel!
Det står att uppgraderingen ingår, inte att det är en kod och att innehållet är nedladdningsbart...
Nintendo försvarar priserna!
Kanske en idiotfråga, men visst lär väl game-chatten funka även om man inte köper den där dyra kameran?
Är iofs. lite småsugen på att dra iväg en beställning på kameran också, inte för att jag tror jag kommer använda den särskilt mycket, men har lite tvångstankar att jag gärna vill ha en "komplett uppsättning" med min nya konsol med alla dess "nödvändiga tillbehör". Har lust att köpa med ett minneskort direkt också bara för att ha det installerat o klart, även fast man nog inte lär behöva mer än internminnet de första 12-24 månaderna