10 dollar för Switch 2 Welcome Tour: "Inte ett orimligt pris"
Tycker Nintendo åtminstone kunde ha bjudit på välkomstturen för alla oss NSO-prenumeranter. Nå, kommer slösa bort ännu en hundring då jag tycker om de djupdykande teknologi-genomgångarna Nintendo brukade ha under Iwata Asks-eran, och detta "spel" verkar gå in på just sådant djupt, men ännu bättre med teknikdemon på teknologin de djupdyker i. Så himla synd att detta inte var gratis, Nintendo hade verkligen behövt nått som framställer dem som i alla fall lite generösa mot sina fans efter prishysterin med Switch 2-spelen.
Man är väl inte tvingad att köra deras tech demo för i sådana fall är det väl bara att bortse från det?
Nja, Nintendo har ju inte direkt putsat upp sin good will-image sedan uppvisningen av Switch 2 och dess spelpriser. Att i alla fall bjuda på detta, som ett officiellt välkomnande för alla Switch 2-köpare till deras nya spelkonsol, det hade ju i alla fall kunnat mildra bilden av total girighet lite grann.
Det här är både snålt och korkat av Nintendo. Ett tech demo är främst till för att visa vad tekniken går för, inte för att tjäna pengar. Och efter att både Wii Sports och Nintendo Land följt med gratis med konsolen så ser det mindre bra ut när Nintendo vill ha 100 spänn för något som till synes ser mer ut att vara just ett tech demo än spel. Blir mindre och minder sugen på att skaffa Switch 2.
Vänta här?? Ett vinst drivande företag som byggt en enorm kundbas och sålde 150 miljoner enheter av sin urusla konsol tar betalt för saker? Jag tror det finns något jag borde kunna göra åt saken. Högsta hönset gör uttalanden? Kan det vara var för att bygga ytterligare hype och reaktioner bland ett gäng missnöjda nördar. Jag vet iaf att jag ser framemot juni
Vänta här?? Ett vinst drivande företag som byggt en enorm kundbas och sålde 150 miljoner enheter av sin urusla konsol tar betalt för saker? Jag tror det finns något jag borde kunna göra åt saken. Högsta hönset gör uttalanden? Kan det vara var för att bygga ytterligare hype och reaktioner bland ett gäng missnöjda nördar. Jag vet iaf att jag ser framemot juni
Vad fan snackar du om? Så för att det är vinstdrivande så ska alla som är missnöjda hålla käften och bara konsumera?
Varför inte dubbla priset på konsolen och spelet för det är ju ett vinstdrivande företag trots allt. Hur långt ska vi gå innan du själv skulle medge att priset är absurt.
Vad fan snackar du om? Så för att det är vinstdrivande så ska alla som är missnöjda hålla käften och bara konsumera?
Varför inte dubbla priset på konsolen och spelet för det är ju ett vinstdrivande företag trots allt. Hur långt ska vi gå innan du själv skulle medge att priset är absurt.
Dom hade lätt kunnat dubbla priset och istället rikta in sig på ett lyx segment av marknaden. Kanske inte.. men......... typ det dom gjort. Det kanske kommer. De verkar åtminstone rikta sig åt nån medelklass sörja där dom tjänar som mest, ja
Låt mig...
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
Du är inte den första jag hört säga att det inte finns reklam i Win11
Säger inte att det inte finns, säger att jag inte ser det. jag använder inget att dina exempel. använder iof outlook för mail men den kör jag i webbläsaren, ej installerad app så jag räknar inte den på samma sät.. men den är iof deras epost klient som del av "ett komplett OS" så ger dig en poäng där
Bara för det är deras egna produkter betyder det inte att det inte är reklam...
Och ger bort gratis? 1600kr för en home licens och 1800kr för en pro licens är knappast gratis.
Det finns att köpa och det finns att få. det är lite av en inte så hemlig hemlis. men det är ms själva som ger bort det är poängen. förutom massgraven så kan du fortfarande aktivera win11 med en nyckel från windows 7 och frammåt. du får då precis som förut nämnda en unik nyckel för din hårdvara som lagras på ms aktiveringservrar = efter ominstallation aktiveras du automatiskt även om du inte anger en nyckel.
Forumets Mega Drive-expert!
Det finns att köpa och det finns att få. det är lite av en inte så hemlig hemlis. men det är ms själva som ger bort det är poängen. förutom massgraven så kan du fortfarande aktivera win11 med en nyckel från windows 7 och frammåt. du får då precis som förut nämnda en unik nyckel för din hårdvara som lagras på ms aktiveringservrar = efter ominstallation aktiveras du automatiskt även om du inte anger en nyckel.
Är du helt säker på det? Att det fungerar betyder inte att det är lagligt eller följer avtalsvillkoren. På samma sätt som du kan köpa en nyckel för $1 på skumma sidor och den fungerar betyder det inte att det är lagligt.
Är du helt säker på det? Att det fungerar betyder inte att det är lagligt eller följer avtalsvillkoren. På samma sätt som du kan köpa en nyckel för $1 på skumma sidor och den fungerar betyder det inte att det är lagligt.
gråzon. MS känner till "hålet", koden/metoden ligger på github som de äger. Man "crackar" inte windows längre när de ger bort det.
De bryr sig nog mer om att fler använder deras OS än att de köper det. de får nog tillräckligt från OEMs. Ge pengar till skumma sidor är bara korkat när ms "ger bort det"("trick") "gratis"(oems, ads, användar data etc).
gråzon. MS känner till "hålet", koden/metoden ligger på github som de äger. Man "crackar" inte windows längre när de ger bort det.
De bryr sig nog mer om att fler använder deras OS än att de köper det. de får nog tillräckligt från OEMs. Ge pengar till skumma sidor är bara korkat när ms "ger bort det"("trick") "gratis"(oems, ads, användar data etc).
Oavsett så vill jag inte ha reklam i mitt operativsystem, och framförallt inte när jag köpt en riktig licens för nästan 2000kr.
Oavsett så vill jag inte ha reklam i mitt operativsystem, och framförallt inte när jag köpt en riktig licens för nästan 2000kr.
Kan hålla med där. jag hade också pröjsat 2k för windows 11 om det var mer som på win7 tiden.