10 dollar för Switch 2 Welcome Tour: "Inte ett orimligt pris"

Robot
10 dollar för Switch 2 Welcome Tour: "Inte ett orimligt pris"
Medlem

så 500 is Svergie då?

Medlem

"Welcome Tour" ska ingå. punkt.

Tänk om M$ officiella "welcome tour" eller guide kostade $15 extra efter köp av dator/win11.

Det är vansinne.

Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

Tänk om M$ officiella "welcome tour" eller guide kostade $15 extra efter köp av dator/win11.

Det är vansinne.

Nåja, nintendo fyller inte sitt OS/produkt med reklam i alla fall, vad jag vet (Har ingen switch). Det gör Microsoft. Så där får de in sina $15

Releasehästryttare

Ja, det borde VERKLIGEN ingå i priset, känner som att N skjuter sig i foten genom att ta betalt för det.

Medlem

Man är väl inte tvingad att köra deras tech demo för i sådana fall är det väl bara att bortse från det?

Medlem

Så techdemos kostar pengar nu..? Nintendo plz..

signatur
Medlem

Inte orimligt pris 🤣🤣🤣 allt över noll är orimligt för en introduktion av konsolens funktioner, med tanke på konsolens pris så borde den kunna vara inbakad eftersom du betalt för alla dessa funktioner som vill visas upp. (såg dessutom skittråkigt ut)

Medlem

Det är bisarrt. Bryr sig inte Nintendo om good will? De borde prisat in det i konsolen bara.

Medlem

Vilket j*vla skämt, ta betalt för ett halvglorifierat tech demo, hahaha.

Gratis och fanns en flock andra demos på samma skiva. Som följde med konsolen.

Medlem

Håller med om att priset i sig inte är orimligt men samtidigt är det extremt orimligt att det inte inkluderas vid köp eftersom det trots allt är ett spel som ska visa upp konsolens funktioner.

signatur

Forumets Mega Drive-expert!

Medlem

Skit i deras techdemos, spelen kan väl tala för sig själv.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Detta var fan i mig ett av det sjukaste. Ta betalt för ett tech demo som förklarar konsolens funktioner? Vad in i helvete?

Medlem

Efter Astros Playroom på PS5 så känns det här ju otroligt sniket. Men det är Nintendo, dom går sin egen väg och folk kommer säkert köpa det ändå.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Nåja, nintendo fyller inte sitt OS/produkt med reklam i alla fall, vad jag vet (Har ingen switch). Det gör Microsoft. Så där får de in sina $15

förutom "reklam" för deras egna produkter så har jag inte sett någon reklam. och med tanke på att dom annars gett bort win10 och 11 "gratis" så fair deal tänker jag. jag får ett komplett(!) OS utan att direkt behöva ge pengar från egen ficka...

Medlem

$1 på sin höjd. 😅

Medlem

En demo med NPC man kan gå fram till o som förklarar vad knapparna och funktioner är till för? Borde väl vart gratis, är ju sjukt mycket lägre värde än Wii-sports som va gratis och va iaf ett spel?

Medlem
Skrivet av Bloodberet:

Man är väl inte tvingad att köra deras tech demo för i sådana fall är det väl bara att bortse från det?

Ja man är inte ens tvingad att köpa Switch 2 man kan bortse från den helt o hållet...

Backloggens befriare
Skrivet av Edd1e:

Vilket j*vla skämt, ta betalt för ett halvglorifierat tech demo, hahaha.

https://www.youtube.com/watch?v=YCtZIlolG6w

Gratis och fanns en flock andra demos på samma skiva. Som följde med konsolen.

Det där var fasen nostalgi!

signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Ett spel vars enda funktion är att visa konsolens funktioner på ett interaktivt sätt ska såklart ingå med köp av konsolen. Helt otroligt att de tar betalt för detta! Hade det ingått i konsolen så hade jag säkert testat det och gått runt och kollat mer på funktionerna, men kommer aldrig betala extra för det!

Medlem

Pinsamt att inte inkludera "spelet" med konsolen. Fan vad det ska tjänas hela tiden.

Medlem

förutom "reklam" för deras egna produkter så har jag inte sett någon reklam. och med tanke på att dom annars gett bort win10 och 11 "gratis" så fair deal tänker jag. jag får ett komplett(!) OS utan att direkt behöva ge pengar från egen ficka...

Bara för det är deras egna produkter betyder det inte att det inte är reklam...

Och ger bort gratis? 1600kr för en home licens och 1800kr för en pro licens är knappast gratis.

Medlem

Låt mig...

Du är inte den första jag hört säga att det inte finns reklam i Win11

Medlem
Instämmer
Skrivet av Majinbuu:

Ja man är inte ens tvingad att köpa Switch 2 man kan bortse från den helt o hållet...

Instämmer och det är pecis vad jag tänker göra.

Har inte ägt en Nintendo konsol sedan Wii:n och det var långt efter release och enbart för project-M

signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Bara för det är deras egna produkter betyder det inte att det inte är reklam...

Och ger bort gratis? 1600kr för en home licens och 1800kr för en pro licens är knappast gratis.

Ja jag misstänker att han nog piratat det eller blandar ihop en OEM-licens med gratis.

signatur

P.L.U.R

Medlem

Enda spelet man kommer ha råd med efter att ha köpt konsolen

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Det är vansinne.

Skrivet av Devan:

Ja, det borde VERKLIGEN ingå i priset, känner som att N skjuter sig i foten genom att ta betalt för det.

Ja, detta borde vara en inkluderad titel som följer med konsolen likt Wii Sports gjorde för att demonstrera konsolen och kontrollen. Mycket dåligt av Nintendo att göra såhär. Men de känner väl efter Switchens helvändning så kan de väl göra som de vill. Synd på deras hybris.

Redaktör
Ponny

Alltså, nu har jag inte sett mycket mer än en trailer men även om det ingick har jag svårt att känna dragningen till detta. Är det ens ett spel?

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Valve hade fantastiskt bra tech-demon/tutorials för Valve Index och Steam Deck, de var borde gratis och underhållande.

Medlem

Vill minnas att det var Reggie som slogs för att Wii Sports skulle vara inkluderat i väst. Nintendo of Japan verkar inte riktigt greppa sånt här.

signatur

H-How can she slap, kupo!?

12
Skriv svar