Vi som ska importera Switch 2

Medlem
Skrivet av Anwest:

Finns det mer detaljer kring speltid? Har NSO oavbrutet sen launch, har haft alla inställningar för promomejl och delning av speltid osv inställda enligt instruktionerna. Speltiden är lätt +2000h totalt, men inte en spelad minut sedan 2023. Diskvalificeras jag på grund av detta? Kanske ska ladda batteriet och dra igång Switchen så att de vet att jag lever iaf?

Jag gissar att de går på senaste två åren då det är det som gällde för NSO. Jag hade 109 timmar 2024 (blev lite klent med mycket att göra på huset) och fick inbjudning, osäker på 2023.

Medlem
Skrivet av Anwest:

Finns det mer detaljer kring speltid? Har NSO oavbrutet sen launch, har haft alla inställningar för promomejl och delning av speltid osv inställda enligt instruktionerna. Speltiden är lätt +2000h totalt, men inte en spelad minut sedan 2023. Diskvalificeras jag på grund av detta? Kanske ska ladda batteriet och dra igång Switchen så att de vet att jag lever iaf?

Ingen aning. Screenshot var från My nintendo store sidan.

Det är dock olika regler i europa och USA/Canada. I Amerikanska regionen så räcker det med ett år och 50 timmar spelat. (enligt finstilt på deras storesida).

I Europa däremot så är det enligt tidigare screenshot från store sidan 2 år och okänd speltid.

Det finstilta i europa är som följer:

Så det låter som att de öppnar för att släppa in mer folk med tiden så länge lagret räcker.

Skrivet av wargreymon89:

Jag gissar att de går på senaste två åren då det är det som gällde för NSO. Jag hade 109 timmar 2024 (blev lite klent med mycket att göra på huset) och fick inbjudning, osäker på 2023.

Låter väldigt logiskt att om de säger senaste 2 åren aktivt NSO så borde de räkna played under den perioden också. Men finns ingenstans det är skrivet rakt ut.

Medlem

Förbeställde från Nintendo Irland genom en inbjudan, blir najs med en billigare version, dock måste jag skaffa en adapter nu. https://www.amazon.se/-/en/dp/B0BX2KVRSX?ref=ppx_yo2ov_dt_b_f...
Går det att köpa officiella strömadaptrer från Nintendo, eller är en vanlig adapter lika bra?

Medlem
Skrivet av TheGurkan:

Förbeställde från Nintendo Irland genom en inbjudan, blir najs med en billigare version, dock måste jag skaffa en adapter nu. https://www.amazon.se/-/en/dp/B0BX2KVRSX?ref=ppx_yo2ov_dt_b_f...
Går det att köpa officiella strömadaptrer från Nintendo, eller är en vanlig adapter lika bra?

Tror vi får ett vanligt uttag. Gjorde samma som dig.
Har beställt smågrejer från nintendo Irland förut, mest gratis grejer med silverpoints. Sakerna har alltid skickats från Tyskland.

Medlem

Jag ska kolla på Media Markt Tyskland efter att konsolen är släppt om den finns i lager eller blir slutsåld. Om den finns blir det eventuellt köp och avbryta svensk beställning.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av TheGurkan:

Det finns officiella att köpa. Redan bokningsbara i Sverige. Men kolla först så det inte är så att du redan får rätt sorts AC adapter. För är det som någon skrev tidigare här och det skickas från Tyskland oavsett, så blir det rätt.

Jag importerade båda konsolerna från utrikistan, inga problem.

I ett fall blev det semi-problem pga strömstyrka och adapter (nån elektriker får väl slå mig blodig över knogarna med ett buntband efter att hon städat efter sig)

Mitt råd är att inte importera alltså. Om det var oklart.

Ps: Med ”båda konsolerna” menas självfallet NES & SNES. Nått annat vettigt har ju ännu inte sett dagens ljus i koncernen.
Ds.

signatur

Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv

Medlem

Jag kontaktade Nintendo just, får en jävla tredjevärlden UK adapter.
Craaaaaap.
Blir nog till att avboka och boka från tyska sidan när de öppnar upp för allmänheten.

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Jag kontaktade Nintendo just, får en jävla tredjevärlden UK adapter.
Craaaaaap.
Blir nog till att avboka och boka från tyska sidan när de öppnar upp för allmänheten.

Märkligt, jag fick detta svar från Nintendo på frågan vilken adapter som ingår vid köp från Irländska butiken:

"Thank you for contacting My Nintendo Store.

We would like to inform you that since the order is from the Irish website, you should received the european plug.

If you have further queries please do not hesitate to contact us again.

Kind regards,

My Nintendo Store Team"

Medlem

Det räcker väl med i princip valfri usb-c-laddare som man har dussin av till mobilen?
Ska väl bara klara av en viss effekt, så går säkert att köpa på Clas o Kjell när man väl vet vad den har för effekt.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Det räcker väl med i princip valfri usb-c-laddare som man har dussin av till mobilen?
Ska väl bara klara av en viss effekt, så går säkert att köpa på Clas o Kjell när man väl vet vad den har för effekt.

Nja, valfritt från mobilen funkar inte. Originalladdaren är 60 watt.
Men finns ju såklart såna att köpa också på Clas och Kjell.

Medlem
Medlem

Såg ju bättre ut med tradergames än fnac då men när jag testade så fick jag nån form av fraktavgift på 20 euro. Så info i tabellen verkar inte stämma i det fallet.

Medlem
Skrivet av Klonka:

Såg ju bättre ut med tradergames än fnac då men när jag testade så fick jag nån form av fraktavgift på 20 euro. Så info i tabellen verkar inte stämma i det fallet.

Ja man får ta det med en nypa salt men rätt galet ändå. Bra info hub.

Medlem

Kan vara värt att prova att knappa in sin mejl titt som tätt på nintendos hemsida utifall att.
Har en vän som inte fick något mejl alls men han provade och lyckades förboka.

Medlem
Skrivet av Klonka:

Billigare är jättebra, men hur blir det med garantier om det skulle bli något galet med konsolen? Frågan är om det är värt att spara 1500-2000 kr för att riskera att behöva skicka konsolen och inte kunna gå direkt till butiken för hjälp.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Medlem
Skrivet av Dish:

Märkligt, jag fick detta svar från Nintendo på frågan vilken adapter som ingår vid köp från Irländska butiken:

"Thank you for contacting My Nintendo Store.

We would like to inform you that since the order is from the Irish website, you should received the european plug.

If you have further queries please do not hesitate to contact us again.

Kind regards,

My Nintendo Store Team"

Skumt, fick som svar att det är uk-laddare jag får.
Irland har samma uttag som england, så typ G

https://www.bestinireland.com/ultimate-guide-on-plugs-in-ireland/

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Skumt, fick som svar att det är uk-laddare jag får.
Irland har samma uttag som england, så typ G

https://www.bestinireland.com/ultimate-guide-on-plugs-in-ireland/

Ja, väldigt konstigt att vi fått olika svar. Vet att de har samma uttag i Irland och UK, därför jag skickade frågan till Nintendo. Får kontakta dem igen. Eller så nöjer jag mig med svaret jag fick och kräver en Euro plug om jag inte får det och hänvisar till deras svar att det ingår.

Sen är det märkligt att länken alla i Sverige fick verkar skicka köparen till Irländska butiken och att de då får fel kontakt. Gissar att våra grännländer skickades till den butiken också. Antar att rätt många inte tänkte på vilken butik de kom till eller inte kunde byta som i mitt fall då Nintendo hade problem att skicka ut koden för inloggning. Blir väldigt många som får fel adapter då. Blir mycket strul och kostnander för både kunder och Nintendo. Borde de vilja undvika.

Medlem
Skrivet av Dish:

Ja, väldigt konstigt att vi fått olika svar. Vet att de har samma uttag i Irland och UK, därför jag skickade frågan till Nintendo. Får kontakta dem igen. Eller så nöjer jag mig med svaret jag fick och kräver en Euro plug om jag inte får det och hänvisar till deras svar att det ingår.

Sen är det märkligt att länken alla i Sverige fick verkar skicka köparen till Irländska butiken och att de då får fel kontakt. Gissar att våra grännländer skickades till den butiken också. Antar att rätt många inte tänkte på vilken butik de kom till eller inte kunde byta som i mitt fall då Nintendo hade problem att skicka ut koden för inloggning. Blir väldigt många som får fel adapter då. Blir mycket strul och kostnander för både kunder och Nintendo. Borde de vilja undvika.

Det beror också på varifrån paketet skickas. Några har skrivit här i tråden att när de beställt från Irland tidigare så har det skickats från Tyskland. Förmodligen för att deras registrerade land hos Nintendo är närmast den terminalen. Skickas det från Tyskland så får man en Type C "europlug".

Så beror nog också på hur representanten som svarat på frågorna hos Nintendo har tolkat frågan.

Medlem

Beställt från Frankrike precis, 536€ inkl frakt. Ganska precis 6000 SEK.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Det beror också på varifrån paketet skickas. Några har skrivit här i tråden att när de beställt från Irland tidigare så har det skickats från Tyskland. Förmodligen för att deras registrerade land hos Nintendo är närmast den terminalen. Skickas det från Tyskland så får man en Type C "europlug".

Så beror nog också på hur representanten som svarat på frågorna hos Nintendo har tolkat frågan.

Ja, man får ju hoppas att ett sånt stort företag som Nintendo har koll på vilken standard som gäller i mottagarlandet så att de skickar rätt.

De som sitter på kundtjänst kan såklart tolka frågan olika och vi har ju säkert ställt frågan olika också. Men de borde ju trots allt se att ordern ska till Sverige och svara därefter kan jag tycka. I mitt fall fick jag uppge ordernummer, där finns ju alla uppgifter de borde behöva för att svara korrekt.
Men om knappt två månader vet vi vad det blev.

Gtv
Medlem
Skrivet av dix_xib:

Kan väl passa på att uppdatera kring Tradeinn.

Har avbokat på deras sajt, den står som avbokad i deras system.
Jag valde "Få först, betala sen" som alternativ givet att jag inte litar på dem.

Jag har nu fått en faktura som ska vara betald i maj.

Har såklart eskalerat det med Klarna, men kan vara bra för er andra att känna till som också gick på niten.

Jag har också bokat via dem och fick precis som du en faktura med förfallodatum i maj. Men det går säkert att lösa om man kontaktar Klarna och förklarar att varan levereras senare. Har handlat från denna sida förut och fått allt jag beställt. En aning längre leveranstid kanske men inte värre än så. Så någon nit är det definitivt inte. Såg nu även att konsolen var slutsåld på deras sida, så det verkar ju vara många som beställt därifrån.

Medlem
Skrivet av Gtv:

Jag har också bokat via dem och fick precis som du en faktura med förfallodatum i maj. Men det går säkert att lösa om man kontaktar Klarna och förklarar att varan levereras senare. Har handlat från denna sida förut och fått allt jag beställt. En aning längre leveranstid kanske men inte värre än så. Så någon nit är det definitivt inte. Såg nu även att konsolen var slutsåld på deras sida, så det verkar ju vara många som beställt därifrån.

Jo, det kommer säkert gå bra. Just sånt beteende tycker jag dock är talande för att man är hyfsat oseriös. De kanske har tagit 1000 bokningar fler än vad de får maskiner, men skickar ändå fakturor trots att fakturan ska komma i efterhand.

Gtv
Medlem
Skrivet av dix_xib:

Jo, det kommer säkert gå bra. Just sånt beteende tycker jag dock är talande för att man är hyfsat oseriös. De kanske har tagit 1000 bokningar fler än vad de får maskiner, men skickar ändå fakturor trots att fakturan ska komma i efterhand.

Det är möjligt men sånt där kan man aldrig riktigt veta. Har handlat från andra sidor där det stått att varan finns i lager men sen visat sig vara slutsåld ändå, men förstår hur du menar. Om eller när bokningen på My Nintendo Store öppnar för allmänheten kommer jag nog däremot att beställa därifrån istället och avboka min nuvarande beställning. Vi får se hur det blir.

Medlem

Har beställt Nintendo Switch 2 på Amazon Tyskland & Spel och handkontroll på Nintendo Store Tyskland. Måste jag vara hemma vid leverans eller hamnar det på mitt närmaste utlämningställe ?

Medlem
Skrivet av Vasslepulver:

Har beställt Nintendo Switch 2 på Amazon Tyskland & Spel och handkontroll på Nintendo Store Tyskland. Måste jag vara hemma vid leverans eller hamnar det på mitt närmaste utlämningställe ?

Borde vara utlämningsställe. Fick en Pikmin figur för mina Nintendo points för ett tag sedan, den kom till ombud alla fall.

Medlem
Skrivet av hellmountain:

Borde vara utlämningsställe. Fick en Pikmin figur för mina Nintendo points för ett tag sedan, den kom till ombud alla fall.

Tack för svaret! 😊 då behöver jag inte vara orolig.

Medlem

Verkar fullbokat på samtliga länders Amazon, åtminstone de jag kollat.
Kikat på FNAC och TraderGames borta i Eiffeltornets land, någon som är mer eller mindre pålitlig av dessa aktörer?

Medlem
Skrivet av busy:

Verkar fullbokat på samtliga länders Amazon, åtminstone de jag kollat.
Kikat på FNAC och TraderGames borta i Eiffeltornets land, någon som är mer eller mindre pålitlig av dessa aktörer?

Har beställt min Switch 2 från Fnac. Har köpt två mobiltelefoner därifrån innan (då Pixel inte såldes i Sverige) och har bara bra erfarenheter av dem.

Medlem
Skrivet av Thundervic:

Har beställt min Switch 2 från Fnac. Har köpt två mobiltelefoner därifrån innan (då Pixel inte såldes i Sverige) och har bara bra erfarenheter av dem.

Grymt, då blir det nog en beställning redan idag - tack!

Skriv svar