Death Stranding 2 låter en hoppa över spelets bossar
En bossfight kan gärna vara en liten film. Så kan man koncentrera sig på det som är kul sen när bossen är borta.
I vissa spel är ju bossarna en liten film på några minuter med något quicktime event här o där...
Är ändå lite rädd för att spelet blir bara en seg walking simulator som det första spelet var.
Man får ju fordon efter någon timme. Vissa uppdrag kräver att man går, men de är ju ganska få. Spenderade 95% av tiden på motorcykel eller bil. Byggt alla vägar så tar man sig fram lätt.
I vissa spel är ju bossarna en liten film på några minuter med något quicktime event här o där...
Ja, några av de bossarna kan vara kul. Stressigt men kul. Hellre det än 200 saker samtidigt på skärmen.
Har aldrig förstått och kommer aldrig förstå varför ett spel blir tråkigare för en själv om ett alternativ att skippa en boss erbjuds för nån som inte orkar traggla sig igenom?
Du kommer ju fortfarande kunna njuta precis lika mycket som innan..? Eller är det enbart för att prestigen får sig en törn när andra "kommer undan" lindrigt?
Jag personligen ser en belöning i att möta en boss. Och ju svårare destå bättre, för att jag då ska kunna gå vidare i spelet måste jag förbi han eller hon bossen. Få hjärnan att tänka lite och testa mig fram med olika taktik och vapen om du förstår. Men det är en personlig tanke så vill man hoppa en boss så upp till en. Men för mig tråkigt om spelet inte ger mig hinder på vägen som måste klaras av för att komme vidare.
Suck... En sån igen. Det har man aldrig sett förut.
Kanske göra nåt nytt? Ett spel utan boss. Är det möjligt?
Jag klarade bossarna i Death Stranding och de var minnesvärda. Inte omöjligt svåra. Är de som i Sekiro så tycker jag inte det är kul längre. Jag bryr mig inte om jag anses vara kass spelare som inte utmanar mig själv och växer av det, jag spelar för min egen skull, inte för nån annan. Samma med trophies och achievements. Vem bryr sig om man är "duktig" och hamnar på nån lista. Kolla vad jag har presterat. Löjligt.
Så för oss om inte vill lägga ner vår själ, blod, svett och tårar bara för att det "ska" vara en boss i vägen, så är det välkommet att man kan skippa bossen.
Bara luta sig tillbaka och se resultatet. Sen fortsätta den trevliga resan. Det ska va gött å leva.
Jag personligen ser en belöning i att möta en boss. Och ju svårare destå bättre, för att jag då ska gå vidare in spelet måste jag förbi han eller hon bossen. Få hjärnan att tänka lite och testa mig fram med olika taktik och vapen om du förstår. Men det är en personlig tanke så vill man hoppa en boss så upp till en. Men för mig tråkigt om spelet inte ger mig hinder på vägen som måste klaras av för att komme vidare.
Är helt med på det men perfekt med alternativ för de som inte känner likadant👍.