Marathon är inte free-to-play, blir inte heller "fullpris"
Förstår inte riktigt det väldigt negativa mottagandet Marathon fått här på FZ? Är det för att spelet inte riktar sig till er målgrupp (medelåldersmän som avskyr MP), att spelet inte är likt de gamla Marathon spelen eller vad är det som gör atta alla är så upprörda?

Förstår inte riktigt det väldigt negativa mottagandet Marathon fått här på FZ? Är det för att spelet inte riktar sig till er målgrupp (medelåldersmän som avskyr MP), att spelet inte är likt de gamla Marathon spelen eller vad är det som gör atta alla är så upprörda?
Vem vet, men det är inte för att de är likt de gamla i alla fall, typ 50 pers har spelat de spelen.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
F2P med en förbokningsversion på 19.99$ för lite skins skulle nog ge dem störst möjliga kaka av den potentiella spelarbasen samt profit vid release.
🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX
Jadu, det är väl känt sedan länge att en stor del av FZ inte är förtjusta i multiplayer-spel, framförallt competitive multiplayer, så är inte förvånad. ;P Har personligen alltid älskat competitive multiplayer(om det är bra spel då) och kommer förmodligen ge spelet en chans, om jag får med några polare, om det nu inte suger då. Får hoppas på en öppen beta så man får ett hum om det är värt det.
Men kan väl förstå att om man är ett fan av originalen och man ändrar det för mycket att man kan bli irriterad/förbannad.
Själv har jag aldrig lirat originalen så mig berör det inte som tur är.
Förövrigt har det väl ryktats om $40 ett bra tag nu, så lutar väl omkring där priset blir.
The more I practice, the luckier I get.
F2P med en förbokningsversion på 19.99$ för lite skins skulle nog ge dem störst möjliga kaka av den potentiella spelarbasen samt profit vid release.
Japp dom förlorar nog totalt sätt på att inte köra gratis direkt.
Han säger att spelet bygger på spänning i form av att överleva. Ändå fick jag känslan av att det var fullt ös, tyckte inte de lyckades fånga den där kittlande överlevnadskänslan. Han pratar om innovationer och jag ser ingetdera riktigt heller
Helt enkelt för det dom kallar innovativt är den fjärde kartan som ska släppas efter spelet är släppt i September + ranking systemet som skall användas som dom fortfarande inte riktigt vet hur det ska fungera enligt flera av dom youtube videos jag sett från streamers som var där o fick testa spelet.
För mig som spelar mycket Hunt Showdown (2000timmar) o Tarkov(9000+ timmar) så ser jag absolut ingenting som intresserar mig när det gäller Marathon av det som visats upp hittills.
Min gissning är spelet hamnar på runt 39.99 USD, kommer spelas i två veckor av streamers och sedan kommer spelet sakta dö ut.