Påsk-spelhelg med jobbiga svamp, klassnytt och gladiatorspel

Robot
Påsk-spelhelg med jobbiga svamp, klassnytt och gladiatorspel

Vi spelar allt från The Last of Us 2 till Baldur's Gate 3. Vad spelar du?

#spelhelg

Medlem

Ingenting, blir till o kolla på film o serier.

Medlem

The Last of Us 2 till PC blir det

Moderator | Testpilot
Skrivet av Holonyaa:

Funderade på det också. Testade, men det fungerade inte så bra på min dator. Kom sedan på att jag har spelet till PS4, så jag köpte uppgraderingen till PS5 och tänker spela där istället. Gillar egentligen inte skjutspel med handkontroll, men nu får det väl ändå vara dags att lära sig.

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Holonyaa:

Glöm inte pausa Onedrive medans du spelar bara. Annars kan man förlora saves.

Själv ska jag lira klart HL:Alyx för tredje gången.
Fantastiskt roligt.

Medlem

Väntat flera år på att få spela om Last of Us 2 på PC. Hade sky höga förväntningar och jäklar de nåddes med råge. Mästerverk till spel, regin, atmosfär, grafiken, karaktärerna. Ser så fram emot att spela vidare.

Denna helg fortsätter jag kämpa mig igenom The First Berserker: Khazan blandat med Balatro och troligen lär jag börja spela Promise Mascot Agency också.
Kanske blir lite Burnout Paradise Remastered också.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Funderade på det också. Testade, men det fungerade inte så bra på min dator. Kom sedan på att jag har spelet till PS4, så jag köpte uppgraderingen till PS5 och tänker spela där istället. Gillar egentligen inte skjutspel med handkontroll, men nu får det väl ändå vara dags att lära sig.

De har gyro sikte, testa det

Det blir lite gott och blandat. Efter att jag packat ner min PS5 och kopplat in min Xbox 360 igen har äntligen spelglädjen kommit tillbaka.

Medlem

Blir till att spela vidare med Indy och slåss mot nazister! Får en ju aldrig nog av.

Medlem

Fortsätter harvandet i The First Berserker: Khazan, sakta men säkert frammåt men man börjar ju tyvärr vara "to old and slow" för den här typen av spel

signatur

gorm streamar ibland!

Medlem

Wow Classic.. återvände till wow i oktober efter 18 års frånvaro och är fast igen 🥺

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Medlem

Det blir Atomfall i helgen

signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Har införskaffat Indiana Jones and the Great Circle som ska avnjutas på PS5 Pro. Galet snyggt i native 4K60 med RTGI.

Medlem
Medlem

Svär mig igenom sista bossen Ozma i First Berserker Khazan Hatar när en boss har flera faser och blir lite tuffare i varje och själv får man inte några livs ampuller tillbaka utan får snällt finns dig tugga asfalt varje gång
Fast jag borde vara glad då jag hela tiden inte trott skulle klara mig så långt ,,,,,men vad f#n vill ju spöa driten ur även den sista bossen 👺👺

Moderator | Testpilot
Skrivet av scaryfoot:

Bionic Bay

Berätta gärna vad du tycker när du testat sen! Gillade det jag spelat hittills.

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

It's not a lake, it's an ocean

Ingenting, som vanligt. Sonen har visserligen med sig Switch till farmor, men den kommer det nog mest spelas på i bilen på hemvägen.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Blev precis klar med Avowed (gillade det!). Nu står det mellan Atomfall och Titanfall 2

Medlem
Skrivet av sajh:

Blev precis klar med Avowed (gillade det!). Nu står det mellan Atomfall och Titanfall 2

Hade valt Titanfall 2. Fantastiskt bra spel. 3:an är på G har jag hört.

Medlem
Skrivet av sajh:

Titanfall 2 punkt! Finns inget att fundera över.

Medlem

Ska fortsätta med Honkai: Star Rail och lite Shapez 2 på det

Medlem

Blev köp av The Living Remain (VR) nyss. Alltid kul att peppra lite zombies på kvällskvisten.
Är skapat av endast två personer så får se om det är någe bra..

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Berätta gärna vad du tycker när du testat sen! Gillade det jag spelat hittills.

Spelat en stund och det verkar bra. Likt

Limbo men med lite egna ideer

Edit: spelat mer nu och det är svårare än jag trott. Spelar bara korta stunder, risk jag slår sönder PS5an annars

Medlem

Blir mer Blue Prince och säkert även lite R.E.P.O

Nah, blir nog pysslande med trädgården så tror inte det blir något spelande denna helgen. Kanske att jag testar 80's Overdrive eller något av de där andra retro-arkadracingspelen jag köpt på mig, men tvek på det!

Medlem
Ambassadör
The Elder Scrolls Online

har börjat spela lite crime cleaner på xbox game pass. de var kul.

signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem

Apexpolarna är iväg. Blir Shadows för hela slanten. Gör inte mig något alls även fast det hade varit trevligt med lite Apex också, i vanlig ordning! 😁 Tror möjligen att det har potential att peta ner Origins från tronen!

Medlem

Baldurs gate 3 (PC) För att testa "The final update" Patch 8 och de nya subklasserna. Spelet kan anses färdigt nu.
Distant Worlds 2 (PC) För att testa nya "Tactics" updaten.

Xenoblade Chronicles X: Definitive edition (Switch) Fortsatt utforskande av Mira.

Bonus pga långhelg:
Final Fantasy VIII: Remastered (PS4, spelat på PS5Pro) av nostalgiska skäl.

12
Skriv svar