Stora Anime-tråden
Verkar bara vara jag som fortfarande följer My hero main serien här, men skall ni kolla på avstickar serien som började nu?
Har inte sett klart senaste säsongen än, så jag följer den fortfarande, men tagit ett långt uppehåll bara. ;P
Jag kan nog ge spin-offen en chans, åtminstone ett par avsnitt. Får se när det blir av bara.
The more I practice, the luckier I get.
Har inte sett klart senaste säsongen än, så jag följer den fortfarande, men tagit ett långt uppehåll bara. ;P
Jag kan nog ge spin-offen en chans, åtminstone ett par avsnitt. Får se när det blir av bara.
Jag gillade ju senaste säsongen, skall inte spoila för mycket men Allmight gör en galen sak som va kul och se.
Men ja, nästa säsong är ju den sista så ingen rush.
Har börjat igång några nya animes och so far är dessa jag lätt kommer följa de kommande veckorna:
Tjusig atmosfär, skitsnygg artstyle, Ghost in the Shell-liknande sci-fi mysterium. Blev som hooked direkt.

Härlig humor, fin MC duo, drog mig in ganska lätt

Är en sucker för gyaru-animes så denna kikade jag in för att se hur den är. Inte så pjåkig ändå. Blir nog att fortsätta kolla.

Pyramid Head has BIG CLAPPIN CHEEKS
Har börjat igång några nya animes och so far är dessa jag lätt kommer följa de kommande veckorna:
Tjusig atmosfär, skitsnygg artstyle, Ghost in the Shell-liknande sci-fi mysterium. Blev som hooked direkt.
https://imgsrv.crunchyroll.com/cdn-cgi/image/fit=contain,form...
Härlig humor, fin MC duo, drog mig in ganska lätt
Är en sucker för gyaru-animes så denna kikade jag in för att se hur den är. Inte så pjåkig ändå. Blir nog att fortsätta kolla.
Mm Tänkte först skippa Kowloon, men såg trailern på Gigguks stream och den blir det absolut testa i framtiden.
Witchwatch skall absolut kollas in också, blir nog skip för min del på Ballpark dock, ogillar verkligen baseball.
Förvånadsvärt många animes som inte börjat än trotts att det redan är 7 dagar in i säsongen.
Ballpark handlar väldigt lite om baseball, det kunde ha varit nästan vilken annan arenasport som helst och det hade inte varit någon skillnad, så för mig som är ett sport fan av baseball anime (men inte baseball IRL) så kommer jag ge den ett till avsnitt i alla fall men som det ser ut nu kommer jag nog droppa den också.
Devil may cry (2025) 7/10
Såg många som gett den lägre betyg, men jag tyckte den ändå va helt okej.
Har testat ett eller två av spelen och inte fastnat för dem, kommer kolla på säsong 2.
Lite sur är man dock för att studion va tvungen att sluta göra Dota serien som jag gillade rejält.
Inte hunnit sett riktigt alla första avsnitt än men so far så är följande varit dom mest intressanta:
Kijin Gentou Shou
Summer Pockets
Gundam GQuuuuuuX
Teogonia
Summer Pockets är en anime version av spelet right?
Summer Pockets är en anime version av spelet right?
Ser ut så ja.
Spelet ser ju ut att ha fått riktigt bra kritik så det bådar ju gott för serien.
Finns det någon bra Reverse Isekai?
Jag gillade dom avsnitten/premissen från GATE när de var i Japan men hade gärna sett mer utveckling på det temat, men känns som väldigt ovanlig genre?
Uncle From Another World tyckte jag va riktigt kul.
Uncle From Another World tyckte jag va riktigt kul.
Det är sant! Hoppas den får fler säsonger!
Från förra säsongen så hade vi Welcome to Japan, Ms. Elf! som var helt ok, den växlar dock mellan isekai och reverse isekai.
Gillade du den?
-
En serie som jag inte hunnit sett själv men som några har rekommenderat här i tråden är Dragon maid, den är en reverse isekai.
Gillade du den?
-
En serie som jag inte hunnit sett själv men som några har rekommenderat här i tråden är Dragon maid, den är en reverse isekai.
Kobayashi's dragon maid? Den är lite kul, klart sevärd. Inte lika bizarr som Dropkick on my Devil.
Gillade du den?
Ja det får jag väl ändå säga. Tycker den var lite hattig i växlandet mellan isekai och reverse delarna, hade varit bättre om den fokuserat på reverse delarna.
Den får också en liten bonus för hur söt Mariebelle var. Näst sötast för säsongen, priset till sötaste går till tjejerna i "I Left My A-Rank Party to Help My Former Students Reach the Dungeon Depths!", en annars ganska medioker serie
Ja det får jag väl ändå säga. Tycker den var lite hattig i växlandet mellan isekai och reverse delarna, hade varit bättre om den fokuserat på reverse delarna.
Den får också en liten bonus för hur söt Mariebelle var. Näst sötast för säsongen, priset till sötaste går till tjejerna i "I Left My A-Rank Party to Help My Former Students Reach the Dungeon Depths!", en annars ganska medioker serie
Visst va Maribelle söt,men delarna när de slogs mot banditerna och skulle rädda ungen va skrattretande dåligt.
Jag skippade i left my a rank party.
Så jag hade fel!
Vilket är bra, jag trodde ju i vintras att vi bara skulle få kanske 5-10 bra animes nu i vår som va sevärda.
Såg MBs video nu och han rekommenderar typ allt som släpps.
Har själv lagt till över 30 serier som jag planerar att se denna säsongen.
Nu gäller det bara att turbo se de ~20 man har kvar i backloggen.

Såg färdigt denna för ett par veckor sen. Förväntade mig en generic harem men HOLY SHIT det var ännu bättre än väntat. Den balanserar övernaturliga fenomen, romantik och SoL så jäkla bra. Så sköna karaktärer också Blir lätt en rewatch vid senare tillfälle
8/10
Pyramid Head has BIG CLAPPIN CHEEKS