Clair Obscur: Expedition 33
Ett litet pro-tip som hjälpte mig något oerhört är att fokusera på ljudet när man timear parrys istället för det visuella. Använd animationer som indikator för när man ska lyssna men ta beslut på att aktivera parry på ljudet som spelas, Många attacker har ett litet SWISH ljud 500ms innan man ska trycka, när man väl hört det 1-2 gånger på en fiende så blir det pissenkelt att bara trycka på knappen när man hör ljudet.
Värt att notera att det låter olika på olika fiender, så man måste bara lära sig rytmen och det unika ljudet per fiende. Känns konstigt initiellt då vissa parry timings inte riktigt passar med animationen 100% så som man intuitivt tycker att det borde göra, ofta känns det som man trycker lite för sent för att det ska bli korrekt.
En trea? Skojar ni? Spelet är ju fan helt magiskt.
Jag har sagt det tidigare: Spel som är vattendelare är oftast de bästa spelen.
6/10 är i mina ögon nästan alltid mer intressanta spel än 10/10-spel.
Forumets Mega Drive-expert!
Ett litet pro-tip som hjälpte mig något oerhört är att fokusera på ljudet när man timear parrys istället för det visuella. Använd animationer som indikator för när man ska lyssna men ta beslut på att aktivera parry på ljudet som spelas, Många attacker har ett litet SWISH ljud 500ms innan man ska trycka, när man väl hört det 1-2 gånger på en fiende så blir det pissenkelt att bara trycka på knappen när man hör ljudet.
Detta! Tog mig flera timmar innan jag insåg att precis som du säger finns det nästan alltid en ljudeffekt som är mycket lättare/bättre att följa när man ska parrya/dodga. Men nu när jag vet det har det blivit sååå mycket enklare.
Ni vet, många spel är som man förväntar sig och inte så mycket mer? Och man känner att industrin är inspirationslöst, urholkat?
Sen kommer något som detta från ingenstans och ger en redig käftsmäll som känns helt fresh, återger glädje och hopp.
Typ den känslan har jag fått. Kanske lagt lite väl mycket timmar denna helg då alla gårdagens achievments låg på under 1%
🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX
Känslosås? Jag tror du missar att i all "Känslosås" så finns det en massa humor mitt i såsen, missar man humorn så kanske det blir för mycket sås. Humorn balanserar såsen till en fantastisk fransk sås. 😄
Grafik: Nvidia RTX 3060 TI DDR4 Ram: 32GB@3600mhz
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB
Känslosås? Jag tror du missar att i all "Känslosås" så finns det en massa humor mitt i såsen, missar man humorn så kanske det blir för mycket sås. Humorn balanserar såsen till en fantastisk fransk sås. 😄
Om man vill vara sån kan man ju hävda att såsen skär sig lite och hade mått bättre av ett mer måttfullt användande av de ingredienser som är mest mättande. I slutänden är det väl förstås en smaksak. Som så ofta med sås.
Jag har sagt det tidigare: Spel som är vattendelare är oftast de bästa spelen.
6/10 är i mina ögon nästan alltid mer intressanta spel än 10/10-spel.
Finns även 1/10 spel som det kommer talas, vridas och vändas på och ta efter i eviga tider.
big rigs over the road racing tex.
Till diskussionerna om QTE och svårighet kan tilläggas att det är buggigt med mus+tangentbord. Rör man musen alls medan man trycker på tangenter så får man ofta ingen registrering av knapptrycket.
Jag lägger musen upp och ner vid bossfighter hittills.
Men riktigt bra spel just när det kommer till story och atmosfär. Och en riktigt stark titel från en ung(?) spelstudio.