Stora ryktestråden för "Switch 2"

Verkar som Nintendo håller hårt i devkits för Switch 2 och är väldigt selektiva vilka som får dem nu...
https://youtu.be/k40FqmTS3gs?t=102
https://preview.redd.it/official-source-nintendo-switch-2-dev...
Verkar som Nintendo håller hårt i devkits för Switch 2 och är väldigt selektiva vilka som får dem nu...
Man kan ju stilla hoppas att alla skräputvecklarna som "floodar" eShop på nuvarande Switch inte får tillgång till Switch 2.
Jag är säker på att alla större tredjepartare får tillgång till devkits.
Det tror jag också! Om inte till release så de kan släppa under resten av året eller tidigt nästa!
Man kan ju stilla hoppas att alla skräputvecklarna som "floodar" eShop på nuvarande Switch inte får tillgång till Switch 2.
Haha! Det prioriteras nog inte men kommer nog senare tyvärr.
Nintendo gör det säkert att chatta med vänner online, det räcker inte att ha dem en vill chatta med på vänlista utan alla måste verifiera sig via sms och därmed ha ett telefonnummer kopplat till sitt Nintendo Account!
Silksong kommer vara spelbart på ett australienskt museum i sommar.
Vid 6:00 börjar han prata om Coei Tecmo kommer ha tre spel för Switch 2 year one: NOBUNAGA'S AMBITION: Awakening Complete Edition (June 5, 2025), Wild Hearts S (July 25, 2025), Hyrule Warriors: Age of Imprisonment (Winter 2025). Och: More titles are in development.
https://youtu.be/h95_xpxnJgU?t=150
Läckaren Nash Weedle har hört om en "andra våg av tredjepartstitlar för Switch 2" vilket kan indikera en Nintendo Direct nu i juni (som de brukar hålla). Oblivion Remastered tycks vara på gång till Switch 2 också! Kanske visas det där.
Det har alltid slagit mig som väldigt märkligt att Bethesda inte ens nämnt Switch 2 eller haft någon utanonnsering. Det är väll klart att dom har saker på gång till Switch 2 i år? Vi fick se spel från stora studion som Square Enix, Konami, From Software, Game Freak, EA, Firaxis, 2K Games, HAL Laboratory, CD Project RED, IO Interactive, Koei Tecmo, Capcom etc 2 April. Men inget från Bethesda som Nintendo arbetat mycket med innan. Nu har jag visseligen redan köpt Obilvion Remaster till PC, så kommer inte köpa det inge. Men jag tror också att det måste vara på gång och utanonseras snart.
Frågan är om en Nintendo Direct i Juni räcker? Eller kommer vi få kanske en Partner Direct i Maj? tycker att det finns ett gäng 3e parts utvecklare som saknats till Switch 2.
Rockstar
Bethesda
Intelligent System
Ubisoft (Assassins Creed?)
Sega (fler spel än Yakuza, enligt tidigare rykten hela spelkatalogen)
Activision (pratats om CoD många gånger)
Atlus
Platinum Games
Warner Bros
Next Level Games
Playtonic (Yooka Replay?)
Har vi sett något från Bandai Namco? (Pratas om Dragon Ball spel)
För att nämna några där vi inte fått se något spel om jag inte misstar mig. Utöver Juni/september general directs (?) så kan jag faktist se ett case för en partner direct, antingen i Maj eller typ i Augusti. Även om vi inte kommer få se spel från alla i år såklart.
https://youtu.be/ktp944krOd8?t=128
Nintendo gör det säkert att chatta med vänner online, det räcker inte att ha dem en vill chatta med på vänlista utan alla måste verifiera sig via sms och därmed ha ett telefonnummer kopplat till sitt Nintendo Account!
Silksong kommer vara spelbart på ett australienskt museum i sommar.
https://pbs.twimg.com/media/Gp0KpP4W8AAu4zm?format=jpg&name=s...
Vid 6:00 börjar han prata om Coei Tecmo kommer ha tre spel för Switch 2 year one: NOBUNAGA'S AMBITION: Awakening Complete Edition (June 5, 2025), Wild Hearts S (July 25, 2025), Hyrule Warriors: Age of Imprisonment (Winter 2025). Och: More titles are in development.
Verkar klokt med verifiering.
Är emot kontroll av folk över internet, men kommer behövas på en familjekonsol från Nintendo nån form av avskräckning för de värsta dårarna.
https://youtu.be/h95_xpxnJgU?t=150
Läckaren Nash Weedle har hört om en "andra våg av tredjepartstitlar för Switch 2" vilket kan indikera en Nintendo Direct nu i juni (som de brukar hålla). Oblivion Remastered tycks vara på gång till Switch 2 också! Kanske visas det där.
Massa tredjepartshöjdare jag hoppas dyker upp på en sådan Direct.
Vill ha Halo Collection, Gears, Kingdom Come 2, Mass Effect Collektion, Starfield, Resident Evil 4, RDR2.
Enda problemet är väl att det skulle bli för mycket att välja på om allt släpps i år, så de får väl pytsa ut det lite då och då..
GTA VI försenat till 26 Maj 2026. Nu har vi i varje fall ett release datum på spelet, det öppnar dörrarna för att utannonsera vad som kommer till julhandeln utan att råka ha release samma vecka som GTA VI, Bra med klarhet. Även om det inte var vad man hoppats på, 1 år och några veckor bort...
Next Level Games
Next Level Games är helägt av Nintendo sedan några år tillbaka, de är inte en tredjepartsutvecklare.
Det har alltid slagit mig som väldigt märkligt att Bethesda inte ens nämnt Switch 2 eller haft någon utanonnsering. Det är väll klart att dom har saker på gång till Switch 2 i år? Vi fick se spel från stora studion som Square Enix, Konami, From Software, Game Freak, EA, Firaxis, 2K Games, HAL Laboratory, CD Project RED, IO Interactive, Koei Tecmo, Capcom etc 2 April. Men inget från Bethesda som Nintendo arbetat mycket med innan. Nu har jag visseligen redan köpt Obilvion Remaster till PC, så kommer inte köpa det inge. Men jag tror också att det måste vara på gång och utanonseras snart.
Frågan är om en Nintendo Direct i Juni räcker? Eller kommer vi få kanske en Partner Direct i Maj? tycker att det finns ett gäng 3e parts utvecklare som saknats till Switch 2.
Rockstar
Bethesda
Intelligent System
Ubisoft (Assassins Creed?)
Sega (fler spel än Yakuza, enligt tidigare rykten hela spelkatalogen)
Activision (pratats om CoD många gånger)
Atlus
Platinum Games
Warner Bros
Next Level Games
Playtonic (Yooka Replay?)
Har vi sett något från Bandai Namco? (Pratas om Dragon Ball spel)
För att nämna några där vi inte fått se något spel om jag inte misstar mig. Utöver Juni/september general directs (?) så kan jag faktist se ett case för en partner direct, antingen i Maj eller typ i Augusti. Även om vi inte kommer få se spel från alla i år såklart.
Även om det är en main direct inplanerad i Juni någon vecka efter konsollanseringen för att täcka första- och största tredjepartsstödet så kan jag också se en parner direct innan dess för att fylla på med mindre spel och lite indie/AA-titlar och farming sims eller whatnot. Vi har nog mycket spännande att se fram emot. Och Activision är ju under kontrakt att ge CoD och andra spelserier till Nintendo under en tioårsperiod så de är inte bara "nämnda" utan under kontrakt bundna att göra så. Microsoft/ABK kommer nog leverera mer än CoD, kan se dem ge det mesta som Sony redan fått till PS5 som Indiana Jones och Forza Horizon 5. Bland annat. Så Switch 2 kommer nog snart få otroligt stöd i både högt och lågt!
Verkar klokt med verifiering.
Är emot kontroll av folk över internet, men kommer behövas på en familjekonsol från Nintendo nån form av avskräckning för de värsta dårarna.
Massa tredjepartshöjdare jag hoppas dyker upp på en sådan Direct.
Vill ha Halo Collection, Gears, Kingdom Come 2, Mass Effect Collektion, Starfield, Resident Evil 4, RDR2.
Enda problemet är väl att det skulle bli för mycket att välja på om allt släpps i år, så de får väl pytsa ut det lite då och då..
Dock är det väl ganska enkelt att kringå - det räcker ju att en främling från ett online-spel lägger till någon unge och den accepterar av nyfikenhet och sen kan de chatta fritt. Men visst, det är åtminstone en tröskel och bara föräldrar pratar med sina barn om att vara försiktig med främlingar på nätet borde det ju gå bra. Dock gör väl få det. Men tycker att en generation i stort sett uppvuxen på internet borde ha mer tänk kring sånt än våra föräldrar hade.
Halo har ju ryktats, först hela MCC men på senare tid "bara" första Annivarsary Edition eller vad det kallas så de verkar stycka upp Halo-spelen för Switch 2 och förhoppningsvis släpps även 2an och de andra på formatet men kan bli var för sig som sagt utifrån vad senare rykten pekar på. Gears har ryktats få ny samling till både Xbox Series och PS5 så det kan mycket väl komma till Switch 2 också även om det inte läckt om det bara. Så där är jag förhoppningsfull! Switch fick ju Kingdom 1 så ser det som mycket troligt att uppföljaren släpps på Switch 2! Samma med Red Dead! Starfield kan mycket väl släppas av MS som tycks vilja gå mer multiplatt för att väga upp Game Pass. Mass Effect verkar att be om mycket men under kan såklart hända men skulle inte sitta upp och vänta på det.
GTA VI försenat till 26 Maj 2026. Nu har vi i varje fall ett release datum på spelet, det öppnar dörrarna för att utannonsera vad som kommer till julhandeln utan att råka ha release samma vecka som GTA VI, Bra med klarhet. Även om det inte var vad man hoppats på, 1 år och några veckor bort...
Surt för de studios som redan skjutit fram/bak spel bara för att undvika GTA VI till hösten... heheh! Men ja, nu vågar väl fler utannonsera egna spel till hösten/vintern nu när de vet att de inte behöver stångas mot den tjuren så detta har nog gjort många glada!
Ser förövrigt att en hel del inlägg där vi diskuterade ett visst tillbehör har tagits bort. Moderatorer som raderar sådana diskussioner får mer än gärna säga till om vi gjort fel - är det olovligt att diskutera tredjehandstillbehör? Eller var just det olagligt på något sätt? Vore bra om vi fick veta varför det raderas så vi kan undvika att posta om sådant i framtiden. Eller vad som gjordes fel så vi inte bara återupprepar det. Att bara ta bort i all tystnad är lite som att vara arg på någon, slå den på käften och sen springa iväg utan att förklara vad du anser den gjort fel så personen står bara förvånad kvar och förstår inte riktigt vad som hänt. Ska vi lära oss något är det bättre att skriva vad som gjorts fel än bara lämna det tomt och radera och hoppas ingen märker det...
Dock är det väl ganska enkelt att kringå - det räcker ju att en främling från ett online-spel lägger till någon unge och den accepterar av nyfikenhet och sen kan de chatta fritt. Men visst, det är åtminstone en tröskel och bara föräldrar pratar med sina barn om att vara försiktig med främlingar på nätet borde det ju gå bra. Dock gör väl få det. Men tycker att en generation i stort sett uppvuxen på internet borde ha mer tänk kring sånt än våra föräldrar hade.
Ja, men Nintendo är ju inte barns föräldrar, det mesta går att avaktivera via parental controls och någonstans tycker jag ändå att Nintendos ansvar upphör. Det är ju upp till föräldrar om de vill låta barn ha tillgång till internetfunktionalitet, med allt det innebär vad gäller risker.
Ja, men Nintendo är ju inte barns föräldrar, det mesta går att avaktivera via parental controls och någonstans tycker jag ändå att Nintendos ansvar upphör. Det är ju upp till föräldrar om de vill låta barn ha tillgång till internetfunktionalitet, med allt det innebär vad gäller risker.
Det håller jag med om, ansvarsfullhet är bra egenskap som förälder, men blir lätt att vissa låter tv-spelen och filmerna vara barnvakten så att säga, men det är ju inte på Nintendo så de gör vad de kan men menar bara att krav att en måste vara vänner för att chatta inte avskräcker de värsta på internet. Men men. Det är ett steg högre så det blir nog bra ändå.
Dom lär få tillgång när konsolen finns på marknaden. Men man hoppas på bättre kontroller.
Personligen rotar jag ändå inte bland deras digitala bibliotek om det inte är något exklusivt som Picross.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
https://x.com/insidergamingig/status/1918350876122530166?s=46
Chrono Trigger Remake Seemingly Confirmed By Yuji Horii
https://insider-gaming.com/chrono-trigger-remake-seemingly-co...
Även om det är en main direct inplanerad i Juni någon vecka efter konsollanseringen för att täcka första- och största tredjepartsstödet så kan jag också se en partner direct innan dess för att fylla på med mindre spel och lite indie/AA-titlar och farming sims eller whatnot. Vi har nog mycket spännande att se fram emot. Och Activision är ju under kontrakt att ge CoD och andra spelserier till Nintendo under en tioårsperiod så de är inte bara "nämnda" utan under kontrakt bundna att göra så. Microsoft/ABK kommer nog leverera mer än CoD, kan se dem ge det mesta som Sony redan fått till PS5 som Indiana Jones och Forza Horizon 5. Bland annat. Så Switch 2 kommer nog snart få otroligt stöd i både högt och lågt!
Ja, tänker också det. Det är så många spel som har släppts senaste åren som kan komma till Switch 2. Tror att vi har 2 General directs till i år. Men är lur på att det kommer ske minst 1 partner och minst 1 indie direct. Precis - Det är inte bara activision som är under kontrakt, även om det är en av dom få kontrakten vi känner till. Har faktiskt inte kört Forza Horizon 5 så om det kommer blir det ett köp. Älskar racing spel. Forza, F1, Need For Speed, Burnout etc. När man är inne i det så är det svårt att lägga undan kontrollen.
Surt för de studios som redan skjutit fram/bak spel bara för att undvika GTA VI till hösten... heheh! Men ja, nu vågar väl fler utannonsera egna spel till hösten/vintern nu när de vet att de inte behöver stångas mot den tjuren så detta har nog gjort många glada!
Precis - oavsett om GTA VI hade kommit i tid eller inte så var det en viktig milsten för året att få release datumet ur världen. Nu är dörren öppen för att visa upp allt annat med ett datum.
Första tredjedelen av 2025 (Januari - April) har redan blåst förbi. Så det börjar bli dags kommande månader att öppna slussarna.
Har laserögonen på Dragon Quest Day 27 Maj! Har en känsla att det är nu vi får se mer från Dragon Quest XII: The Flames of Fate. Vi har bara fått en teaser 2021 för 4 år sedan av detta spel. Dragon Quest brukar vara en titel som kommer tidigt under ny Nintendo generation. Men undrar också om vi får se Remaken av Chrono Trigger redan nu?
Undrar om Dragon Quest: XII fortsätter spela på Erdrick timeline? Finns nu 4 spel i tidslinjen:
1. Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age - Prequel till 3an
2. Dragon Quest III: The Seeds of Salvation - Prequel till 1:an
3. Dragon Quest - Sequel till 3an
4. Dragon Quest II: Luminaries of the Legendary Line - Sequel till 1an
5. Dragon Quest XII: The Flames of Fate (Sequel till 2an? eller börjar man på något helt nytt?)
Dragon Quest I/II HD-2D Remake kommer ju senare i år. Har faktiskt aldrig spelat 1an och 2an, så ska bli kul att få slutföra hela quadrologin.
Sägs att Europa Universalis 5 också visas upp under kodnamn "Project Caesar" 8 Maj. Kanske också kan vara Switch 2 spel:
https://www.youtube.com/live/YaZcN-eVta8
Assassins Creed; Shadows kommer förmodligen till Switch 2 samma dag som expansionen Claws of Awaji senare i år, locka med lite nytt content.
https://x.com/insidergamingig/status/1918350876122530166?s=46
Chrono Trigger Remake Seemingly Confirmed By Yuji Horii
https://insider-gaming.com/chrono-trigger-remake-seemingly-co...
Verkar som han försa sig och när tolken påpekade att han inte borde ha nämnt det ska han ha sagt "You heard nothing!"
Förövrigt tar videon upp att Nintendo aktien är rekordhög just nu! Och lite annat om förhandsbokningar.
Verkar som han försa sig och när tolken påpekade att han inte borde ha nämnt det ska han ha sagt "You heard nothing!"
Förövrigt tar videon upp att Nintendo aktien är rekordhög just nu! Och lite annat om förhandsbokningar.
Update: After reviewing the footage, translators have confirmed that Horii never said anything about a Chrono Trigger Remake; it was just a slip-up by the interpreter.
Knappt en månad kvar, sjukt hypad
Knappt? Sluta inge folk falska förhoppningar. Det är drygt en månad kvar. Maj har 31 dagar... 😉
Update: After reviewing the footage, translators have confirmed that Horii never said anything about a Chrono Trigger Remake; it was just a slip-up by the interpreter.
Det är vad de vill att du ska tro!😄
Kollade igenom hur länge det har tagit från att Nintendo släppt ny konsol till release av nästa stora 3D Mario
Nintendo 64 lansering till Super Mario 64: Släpptes samma dag
GameCube lansering till Super Mario Sunshine: 10 månader och 5 dagar senare
Wii lansering till Super Mario Galaxy: 11 månader och 24 dagar senare
Wii U lansering till Super Mario 3D World: 12 månader och 3 dagar senare
Switch lansering till Super Mario Odyssey: 7 månader och 24 dagar senare
Så man kan säga att det tyvärr vart inom intervallet ca 8-12 månader efter lansering för dom 4 senaste konsolerna.
Swith 2 lanseras 5 Juni
8-12 månader efter 5 Juni: 5 Februari 2026 - 5 Juni 2026
Med tanke på att GTA VI kommer 26 Maj så kan jag nästa garantera att nästa 3D Mario inte kommer sista veckorna i maj eller början av Juni.
Om nästa 3D Mario inte kommer nu inför julhandeln så verkar Mars eller April nästa år ganska troligt, runt slutet på investeringsåret för Nintendo som slutar 31 Mars.
Men med alla 3D main konsolerna från Nintendo har 3D Mario alltid vart en year 1 titel. (Avrundat Wii U:s fall 12 månader och 3 dagar till 1 år)
Dom 3 senaste konsolerna har det dock varit den stora jultiteln (Galaxy: 12 November, 3D World: 21 November och Odyssey: 27 Oktober). Så räknar ännu inte helt bort denna oktober/november förrän Juni direct är överstökad.
Ett värsta fall scenario skulle nog vara julhandeln 2026.
Kollade igenom hur länge det har tagit från att Nintendo släppt ny konsol till release av nästa stora 3D Mario
Nintendo 64 lansering till Super Mario 64: Släpptes samma dag
GameCube lansering till Super Mario Sunshine: 10 månader och 5 dagar senare
Wii lansering till Super Mario Galaxy: 11 månader och 24 dagar senare
Wii U lansering till Super Mario 3D World: 12 månader och 3 dagar senare
Switch lansering till Super Mario Odyssey: 7 månader och 24 dagar senare
Så man kan säga att det tyvärr vart inom intervallet ca 8-12 månader efter lansering för dom 4 senaste konsolerna.
Swith 2 lanseras 5 Juni
8-12 månader efter 5 Juni: 5 Februari 2026 - 5 Juni 2026
Med tanke på att GTA VI kommer 26 Maj så kan jag nästa garantera att nästa 3D Mario inte kommer sista veckorna i maj eller början av Juni.
Om nästa 3D Mario inte kommer nu inför julhandeln så verkar Mars eller April nästa år ganska troligt, runt slutet på investeringsåret för Nintendo som slutar 31 Mars.
Men med alla 3D main konsolerna från Nintendo har 3D Mario alltid vart en year 1 titel. (Avrundat Wii U:s fall 12 månader och 3 dagar till 1 år)
Dom 3 senaste konsolerna har det dock varit den stora jultiteln (Galaxy: 12 November, 3D World: 21 November och Odyssey: 27 Oktober). Så räknar ännu inte helt bort denna oktober/november förrän Juni direct är överstökad.
Ett värsta fall scenario skulle nog vara julhandeln 2026.
Jag känner mig rätt säker på att vi har ett nytt 3D Mario innan året är slut. Och jag tror inte Nintendo planerar sina releaser runt GTA VI, om det har planerats till maj så kommer de inte flytta fram det. Eller bak. Men tror som sagt det släpps i år så lär inte spela någon roll.
Jag känner mig rätt säker på att vi har ett nytt 3D Mario innan året är slut. Och jag tror inte Nintendo planerar sina releaser runt GTA VI, om det har planerats till maj så kommer de inte flytta fram det. Eller bak. Men tror som sagt det släpps i år så lär inte spela någon roll.
I så fall kommer det visas upp i Juni om det har lansering i Oktober/November.
Men jag har i mitt huvud 3 tänkbara fönster där ett nytt 3D Mario släpps:
1. Oktober/November i år
2. Mars/April 2026
3. Oktober/November 2026
Hoppas såklart på 1
*Att släppa ett dyrt AAA spel i närheten av GTA VI vet jag är ganska osannolikt. Det skulle resultera i enorma uteblivna försäljningar vid lansering. Jag vet själv om GTA VI och ett annat spel kommer ungefär samtidigt, oavsett vad för spel, så skulle jag välja att köpa GTA VI, det andra får vänta..
Nintendo stämmer Genki för att de i januari i år visat upp och pratat om Switch 2 innan Nintendo själva utannonserat den. Detta var alltså på CES om ni minns så postade jag om det och det fick stor uppståndelse och de blev utkastade av Nintendo-ninjorna (till ingens förvåning) men nu slutar historien alltså inte där.
En månad kvar nu 😁
Jeop, nu börjar hype-febern sätta i.
Just fått hem alla tredjepartstillbehören jag ska ha till den, bärväska skärmdkydd och en hård musmatta jag tänkte ha i soffan när man kör mouse mode.
Jäkligt stort fodral jämfört med mitt gamla, ser mer ut som ett Steam Deck fodral än ett för Switch. Förberedd för att nya konsolen kan bli jäkligt stor
Jeop, nu börjar hype-febern sätta i.
Just fått hem alla tredjepartstillbehören jag ska ha till den, bärväska skärmdkydd och en hård musmatta jag tänkte ha i soffan när man kör mouse mode.
Jäkligt stort fodral jämfört med mitt gamla, ser mer ut som ett Steam Deck fodral än ett för Switch. Förberedd för att nya konsolen kan bli jäkligt stor
Var beställde du det? Webhallen har inte något förutom minneskort i lager