Rapport: Rockstar-anställda har väntat sig en GTA VI-försening i månader
Jag är ganska trött på spel som släpps i dåligt skick så GTA får hemskt gärna ta all den tid det behöver.
Läste nån som gett en negativ recension på ett spel på Steam för att prestandan var så dålig och fick massa hatfulla kommentarer i stil med ”what do you expect? The game has been out for just two days, it’s gonna get patched!!!”
Jävligt trist att se så många som bara vant sig vid skiten och accepterar att de släpps i dåligt skick och blir spelbart sen.
STALKER 2 börjar sakta men osäkert bli ganska spelbart på min dator (rtx 4070 ti och 5700x3d) och det var väl ett halvår snart sen det släpptes.
❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!
Mindre crunch är fint att läsa. Upp till bevis, förstås, men ett team som mår bra tror jag är lika med ett team som gör bättre spel. Mer sånt, tack, och mindre crunch.
Jag är ganska trött på spel som släpps i dåligt skick så GTA får hemskt gärna ta all den tid det behöver.
Läste nån som gett en negativ recension på ett spel på Steam för att prestandan var så dålig och fick massa hatfulla kommentarer i stil med ”what do you expect? The game has been out for just two days, it’s gonna get patched!!!”
Jävligt trist att se så många som bara vant sig vid skiten och accepterar att de släpps i dåligt skick och blir spelbart sen.
STALKER 2 börjar sakta men osäkert bli ganska spelbart på min dator (rtx 4070 ti och 5700x3d) och det var väl ett halvår snart sen det släpptes.
Exakt detta. Det har blivit så normaliserat: "Vadå, spelet har ju precis släppts? Såklart det är trasigt."
En Bamseponny av folket
Längre väntetid och mindre crunch? Yes please.
Förmodligen bara en längre crunch
Haha de har bara haft 12 år på sig och ändå lyckas cruncha samtidigt som de badar i pengar
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Haha de har bara haft 12 år på sig och ändå lyckas cruncha samtidigt som de badar i pengar
Har du glömt bort att RDR2 släpptes 2018? Tror du på fullaste allvar att de har jobbat med GTA 6 i 12 år, direkt efter femman? Produktionen började förmodligen under 2019, sedan kom covid som bromsade upp utvecklingen. Då produktionen är så enorm och krävande så jobbar förmodligen ett team med ett spel i taget och inte flera samtidigt, som det gjordes förr i tiden, därav tar allt längre tid.
Varför beter sig vissa ofta som om ingenting har gjorts mellan GTA-spelen och ofta agerar som om RDR2 inte existerar? Riktigt märkligt beteende...
Tycker folk är lite för snälla mot Rockstar, med deras budget så kan dom göra färdigt spelet innan dom utannonserar det, och sedan ta ett år med polish, och sedan marknadsföra det, och varför inte sedan polera det lite till under marknadsföringen. På något sätt så känns det som att Rockstar utannonserar spelet för deras egen skull, som att dom använder det datumet för att beräkna om det kommer bli färdigt eller inte, lite som att få alla tusen medarbetare som jobbar på det att få en deadline.
Oavsett så är det inte förvånande när de flesta av Rockstars spel är försenade, men deras hänsyn till deras kunder tycker jag är under all kritik.
Har du glömt bort att RDR2 släpptes 2018? Tror du på fullaste allvar att de har jobbat med GTA 6 i 12 år, direkt efter femman? Produktionen började förmodligen under 2019, sedan kom covid som bromsade upp utvecklingen. Då produktionen är så enorm och krävande så jobbar förmodligen ett team med ett spel i taget och inte flera samtidigt, som det gjordes förr i tiden, därav tar allt längre tid.
Varför beter sig vissa ofta som om ingenting har gjorts mellan GTA-spelen och ofta agerar som om RDR2 inte existerar? Riktigt märkligt beteende...
Du har helt rätt men snacka om att du överreagerar angående en liten kommentar
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Du har helt rätt men snacka om att du överreagerar angående en liten kommentar
Du måste nog också förstå att din kommentar kan tolkas som rätt dryg, om man ser det så så får man också förvänta sig ett sådant svar. Det är lätt att bli missförstådd på nätet, men jag kan inte avgöra om det var missförstånd eller dryghet.
I vilket fall så var ju en uppskjutning av releasen rätt väntad, det blir spännande att se om flera spelsläpp flyttas närmare igen för att undvika skuggan av GTA 6.
Ja och sedan måste man förstå hur dom gör spel. Det kan ta många år för dom att bygga upp skelettet av spelet/grunderna. Sen när dom är klara så anställer dom massor av extra folk och försöker bygga spelet så fort dom bara kan. Och det kan ofta ta längre tid än beräknat om saker går fel under dom sista åren. Därför hör vi ofta att folk får jobba övertid med spel. Byggandet kan ta 5+ år och att verkligen få ihop allt kan ta 2-3år. Allt från röstskådespelare till musik orkestrar måste fixas under den tiden mm mm. Nu är det också ett dåligt år att släppa GTA6. Och dom vill säkert inte ha Trumps politik att bråka med. Och väntar på att saker förhoppningsvis lugnar ner sig till nästa år.
Det har väl alla fans också gjort.
På riktigt var min första tanke när jag läste rubriken: "OMG, same!"
En Bamseponny av folket