Klär ni er i eller inreder med spelmerchandise?

Medlem

Har några få grejer framme. Hade haft betydligt mer om jag inte tyckte det mesta nördrelaterat ser apfult ut.

signatur

Ryzen 7 5700X3D | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S | 32GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Medlem
Skrivet av Holonyaa:

Har en del tröjor och muggar med spel/anime/film motiv och lite tavlor.
Har en del figurer med, både från spel och anime.
Skäms jag för något av det? Nej verkligen inte.
Det står helt öppet i lägenheten.

<Uppladdad bildlänk>

Bra att du inte skäms!

Dock blir jag nyfiken, vad är poängen med dessa figurer? Är det mest bara för att det är en del i anime-subkulturen att samla dom som många gör det? Eller tycker man det är någon form av snygg inredningsdetalj? Eller något helt annat jag inte förstår?

Medlem

Nej, alla mina kläder är enfärgade utan tryck, lättare att tvätta och matcha då. Figurer är bara dammsamlande krims krams. Planscher känns som pojkrum. Hade nog kunnat sträcka mig till att rama in något spelrelaterat kanske.

Ja, jag är tråkig. 😅

Har en svart t-shirt med Half-Life 2 (från CE-plåtlådan) som jag använder ibland. Det är nog allt.
Har iofs nästan alla spel synliga i hyllorna i vardagsrummet. Så lite inredning kan man nog se det som då det visar mitt intresse för hobbyn.

Men man blir alltid glad när man ser någon på stan klädd i nån snygg t-shirt med speltema.

signatur

00:00:02:42

Medlem

Det är en salig blandning. Enda sidan av vardagsrummet är super stylish. Många berömmer min inredning faktiskt. Men andra sidan är lite av en gejminggrotta (dock en snygg sådan). Är 40+ och skäms inte alls. Det är jag som bor här ingen annan

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Och ja, jag får ligga regelbundet

Det är ju bara för att du är Xbox Ambassadör på FZ.

Medlem
Skrivet av Force:

Bra att du inte skäms!

Dock blir jag nyfiken, vad är poängen med dessa figurer? Är det mest bara för att det är en del i anime-subkulturen att samla dom som många gör det? Eller tycker man det är någon form av snygg inredningsdetalj? Eller något helt annat jag inte förstår?

Jag tycker det är en snygg inredningsdetalj, eftersom jag har dom i glasskåp med lampor. Blir liksom inte bara placerat rätt upp och ner i rummet om du förstår vad jag menar.

Men sen för min del är det även lite av "jakten" att hitta dom figurerna jag vill ha, vilket bara det kan ta sin tid/pengar.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Det är ju bara för att du är Xbox Ambassadör på FZ.

Mmmmm, "inavel" på FZ. Yummy. 😜

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Jag har några tröjor med spelmotiv på och skulle aldrig skämmas för det, för om du känner igen loggorna betyder det bara att du också är en spelnörd.

Medlem

Inte direkt, men jag planerar att tatuera in en sleeve med spelkaraktärer.

Medlem

Har lite småsaker i lägenheten som är spelrelaterade. Har absolut inget emot att ha mer men har inte letat och har därför inte heller hittat något snyggt. Men har ett legoskepp vid TVn!

Och lite längre bort i vardagsrummet!

Så lite nörderi!

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Har lite småsaker i lägenheten som är spelrelaterade. Har absolut inget emot att ha mer men har inte letat och har därför inte heller hittat något snyggt. Men har ett legoskepp vid TVn!

<Uppladdad bildlänk>

Och lite längre bort i vardagsrummet!

<Uppladdad bildlänk>

Så lite nörderi!

Man får ju nästan panik av att se den där Star Destroyern balanserad uppepå den där smala bokhyllan!

Medlem

lite fz-merch som komiskt nog mest lett till oönskad uppmärksamhet av folk som tror att alla loggor med ett vitt Z har något med ryssland o göra Står dock 1-1, en som blev glad o en som blev sur.

Sen 2 tröjor från att jag donerade lite till nån speedrunning charity förra året.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Man får ju nästan panik av att se den där Star Destroyern balanserad uppepå den där smala bokhyllan!

Har gått bra hittills, och då har vi ändå under flera år haft besök av syskonbarn som sprungit runt!

signatur

Medlem

Jag inreder inte med spel nörderi (några vintage filmposters sitter uppe på vägarna) men då jag har en bokhylla med många äldre konsoler och spel så att dem är nära till hands och vid tv står det en xsx, ps5a och en switch så mitt nörderi är inte direkt svårt att snappa upp. När det gäller beklädnad så är det nog mest för att jag inte hittat något jag vill ha på mig då det ofta ser ut som barnkläder även om jag inte har något emot det principiellt.

signatur

The Owls Are Not What They Seem

Medlem

Har spelgrejer lite överallt i lägenheten... och 4st filmposters (alla i A2 format) inramade fast dom kan nog också räknas som spelrelaterade då alla fyra har spel baserat på filmerna (Robocop, Highlander, The Thing och Cobra).
Sen har jag posters av följande spel inramade:
- Hybrid (A2)
- James Pond 2 - Robocod (A1)
- Kult (A2)
- Ant Attack (A3)

Och såklart flertalet t-shirts med spelmotiv som jag i stort sett alltid har på mig på sommaren så man kan visa upp dom

Här är några bilder och den första är tagen idag när jag har Archon-tröjan

signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast.. etc

Medlem

Har haft Batman och Catwoman som affisch/tavlor av lite snyggare stil vid speldatorn, det är väl det längsta man har gått.

Medlem

Nope. Inga kläder kvar med spelmotiv (hade en Alliance tröja under WoW-tiden ett tag). Vidare så har jag inga retrokonsoller eller liknande som kan visas upp samt att modeller av spelkaraktärer etc inte är min stil och smak.

Skäms inte för min hobby, bara att stilen som många företag väljer att göra allt spelrelaterat i inte passar i mitt liv. Dessutom är de förjävligt dyra också så jag lägger hellre pengar på annat.

signatur

Submission is for the weak

Medlem

Nej, men ett tag ville jag inreda mitt vardagsrum så att det fick Resident Evil-känsla.

Redaktör
Ponny

Har massor hemma: hyllor med spel, amiibos, AssCreed-grejeor, etc. Men! Skulle fan vilja ha mer kläder. Det saknas faktiskt. Är väl inte jättebrydd när det kommer till kläder, men vore kul att ha lite mer. Får skärpa mig!

signatur

En Bamseponny av folket

Har två mario-tshirts samt en triforcetatuering annars tror jag inte det är så mycket spelrelaterat.

Två av katterna har namn från spelkaraktärer och om de räknas som en del av inredningen får man avgöra själv.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

Jag har några collectors edition utgåvor eller statyetter som jag har i vardagsrummet. Inget dolt där.
Sen har jag några tröjor och en FZ-mugg

Medlem

Är väl rätt så konservativ med mycket spelestetik i både min lägenhet och klädsel. Har alla spelfodral i bokhyllan så det är väl en form av inredning men utöver det så är det inte så värst mycket.

Medlem

Jag tycker sällan merch är speciellt snyggt tyvärr och ser inte heller något behov av att signalera mina preferenser till allt och alla. Jag är öppen med att jag gillar spel, anime, olika genrer, band osv men finner det naturligare att dryfta i konversation istället.

Artisters merch skulle jag vilja gilla i större utsträckning men jag tycker sällan att estetiken faller mig på läppen nog för att hosta upp 350 spänn eller mer för en tisha.

Medlem
Skrivet av DeadMeat1234:

Jag tycker sällan merch är speciellt snyggt tyvärr och ser inte heller något behov av att signalera mina preferenser till allt och alla. Jag är öppen med att jag gillar spel, anime, olika genrer, band osv men finner det naturligare att dryfta i konversation istället.

Artisters merch skulle jag vilja gilla i större utsträckning men jag tycker sällan att estetiken faller mig på läppen nog för att hosta upp 350 spänn eller mer för en tisha.

Där känner jag verkligen att det är svårt att hitta något som är ens i närheten av stilrent/någorlunda smakfullt. Har köpt lite några gånger för att stödja mindre artister (Lords of the Trident har jag ett par av) och/eller sympatiska sådana (Devin Townsend har jag också någon av), men det är inte direkt något jag känner mig jättebekväm med att traska runt i ute bland någorlunda normala människor. 😅

signatur

Medlem

Devin , fantastisk herre.

Medlem
Skrivet av DeadMeat1234:

Devin , fantastisk herre.

Helt enig, verkar jäkla sympatisk - egen på helt rätt sätt. ^^
Många gånger BD:n från hans konsert på Royal Albert Hall 2015 spelats, så fint när han tackar sin fru och har med sin son på scenen för sista låten (Universal Flame, som är sonens favorit).

signatur

Medlem

Jag kanske låter tråkig, men har aldrig haft behovet av att klä mig för att folk ska veta att jag tillhör någon subkultur.

signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Jag kanske låter tråkig, men har aldrig haft behovet av att klä mig för att folk ska veta att jag tillhör någon subkultur.

Behöver ju inte vara (enda) anledningen, kan ju faktiskt vara så att man själv tycker det är snyggt och/eller kul med spelgrejer helt enkelt - inte nödvändigtvis att man *måste* göra andra uppmärksamma på det.

Jag köpte mig som exempel ett par extra Inet-t-shirtar, inte nödvändigtvis för att göra reklam för Inet i sig, utan primärt faktiskt för att de var förbannat sköna. 😅

signatur

Medlem
Skrivet av DeadMeat1234:

Handlade en ”ursnygg” Tomas Helenius tröja för det priset precis =D

signatur

123
Skriv svar