Gears of War: Reloaded avtäckt – kommer till Playstation 5!

Robot
Gears of War: Reloaded avtäckt – kommer till Playstation 5!

Första spelet remastras, släpp i sommar till pc, Xbox Series och PS5.

#gears-of-war, #gears-of-war-reloaded

Medlem

Finns det någon video att se?

Redaktör
Skrivet av PGR1985:

Finns det någon video att se?

Jättemärkligt men... nej? Hittar ingen.

Kommer säkert massa grejer på Xbox-showen i juni.

signatur
Medlem

AELDSTAR, "Then, one day, we all came back, and no one knew it was the best gaming night ever"

Medlem

Spelet har ju i mitt tycke inte åldrats så bra men det är ju bara min personliga åsikt.

Medlem

Men... vad var Gears of War Ultimate då?

Detta låter ju bra iofs.

Xbox fans who own the digital version of Gears of War: Ultimate Edition receive a free upgrade to Gears of War: Reloaded.

Men Gears Of War 2 och 3 till PC / PS5 hade ju varit nice. Kanske kommer med lite tur.

Hade gärna sett Gears of War 4 på Steam

Medlem

Jag vill inte vara den men vi fick Forza och Gears of war till Playstation innan GTA 6 släpptes….

Medlem

Äntligen! Har väntat några år, sedan Halo serien kom även till PC så har förhoppningen funnits.
Lite märkligt att det "bara" är första spelet än så länge men det duger minst sagt också.

Efter alla PS exklusiva spel samt Red Dead 1 och Gears så vete katten om man inte har fått nästan allt man efterfrågat genom åren.
En bra tidsålder vi lever i på så sätt! Uncharted samlingen är ju lite haltande dock..

signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Hade förväntat 2an och 3an också.

signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 + PS4 Pro | Xbox Series X + One X

ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Kan det komma till Switch 2 tror ni?

Medlem
Skrivet av Ugglan:

Ja absolut.

Medlem
Skrivet av Ugglan:

Skulle bli mycket förvånad om det inte visas upp på nästa Nintendo Direct som ryktas bli partner direct med fler tredjepartsstöd än redan utannonserade.

Förövrigt kul med äkta Atmos-stöd!

Medlem

$39.99 var i alla fall ett bättre pris än väntat. Får se om jag hugger, det var mitt favoritspel till Xbox 360.

Medlem

Älskade känslan i första spelet, den gråa färgskalan och dysterheten om att mänskligheten var på väg att förlora fighten mot Locust. Tyvärr förstörde journalisterna detta med klagomål att det var för grått och dystert och att spelet behövde mer färg vilket förstörde för de senare spelen i mitt tycke.

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

$39.99 var i alla fall ett bättre pris än väntat. Får se om jag hugger, det var mitt favoritspel till Xbox 360.

Har du Xbox, kan du ju köpa detta spel för 199 kr och sen uppgradera gratis.
https://www.xbox.com/sv-SE/games/store/gears-of-war-ultimate-...

Redaktör
Skrivet av Håkan:

Har du Xbox, kan du ju köpa detta spel för 199 kr och sen uppgradera gratis.
https://www.xbox.com/sv-SE/games/store/gears-of-war-ultimate-...

Nä, det är bara gratis om du köpt det innan remastern tillkännagavs i kväll.

Citat:

As a token of our gratitude to longtime fans, Gears of War: Reloaded will be a free upgrade for players who purchased the digital version of Gears of War: Ultimate Edition prior to today’s announcement. (Must have purchased a digital version of Gears of War: Ultimate Edition prior to 16:00 UTC on May 5, 2025. A code for Gears of War: Reloaded will be delivered prior to launch of the game via a direct message to eligible Xbox accounts.)

signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Hehe, ändå smart av dem Som ett tack till riktiga fans och inte bara de som försöker spara in nu.

Medlem

Nice, ser fram emot att köra det igen på ps5 denna gång

Medlem

Fan va kul! GoW 1 Multiplayer har man plöjt många timmar i, hoppas spelarna är sugna även denna gång och inte bara kör igenom kampanjen och sen släpper spelet

Medlem

Awesome, då var ryktena sanna! Detta ska jag lira på steam decken! Hade nog helst hoppats på en "Marcus Fenix collection" med alla spelen.

Medlem

Förväntade mig alla tre efter alla rykten, lite tråkigt med första bara. Men de kommer väl senare.

Medlem

Har bara kört ettan så blir kul lira det igen på ps5.

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Hade förväntat 2an och 3an också.

Dom kommer nog också framåt. Men dom tjänar ju mer om dom släpper ett spel i taget
Jag skulle nog ha gjort likadant.

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Nu är det bara Halo kvar från Microsofts stora IPs?

Medlem

Xbox... for the players.

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Medlem

Xbox demokratiserar spelmarknaden, en vinst för alla! Vem kunde tro att investeringen på 50 kr för ett 7 år gammalt spel för ett halvår sedan skulle ge den avkastningen att man får ett splitternytt nästan, 2025 för för 400-500kr i ingångsvärde! Mumma för folket

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Fan! Jag som bara äger det fysiskt. Var redan på väg mot kassan i xbox store.
Likt så många andra så hade jag hoppats på en GoW triologi remake/remaster.
Men klart kul med cross play mellan pc, xbox och ps5. förhoppningsvis kommer det inte att bli några problem med att hitta spelare i ett år eller två framöver 😊

signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Gears of war ultimate remaster...
Ge oss 2 o 3 istället.

Medlem

Good News.
Många spel som kommit ut och många spel som hamnar sedan i skymundan.
Och många nya samt gamla spelare som missat spelen.

Nu kommer en upp hottad version, som kommer säkerligen sälja bra

Redaktör
Ponny

Gillar detta! Men känns väldigt udda att inte släpps någon trailer? Inte ens en teaser? Nåväl.

signatur

En Bamseponny av folket

12
Skriv svar