Switch 2 kan få alla Final Fantasy 7-remakes

Robot
Switch 2 kan få alla Final Fantasy 7-remakes
Medlem

Härligt att helt ny hårdvara för 7000kr kan spela ett 5 år gammalt spel.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Finns alla dessa spel till PC som ett exempel, dag ett? Nej!
Hur är Rebirth och kommande tredje delen ett 5 år gammalt spel?
Sluta gråt nu

Medlem
Skrivet av kebbe:

PS5 Pro, inte ens halvår gammal hårdvara och kan inte lira Mario spel 🤷‍♂️
Samma dumma ickelogik till argument 😘

Medlem
Skrivet av JokerM6:

PS5 Pro, inte ens halvår gammal hårdvara och kan inte lira Mario spel 🤷‍♂️
Samma dumma ickelogik till argument 😘

Fast det handlar ju om exklusivitet? Om något så är det ju dina argument som är tappade i backen. I Nintendos fall är det ju mer frågetecken kring huruvida deras "nya" hårdvara ens kan hantera 5 år gamla spel eller ej (vilket egentligen bara skall vara givet att den gör).

Redaktör
Ponny

Påminns återigen om att spela igenom Rebirth. Kom väl, säg, 40 timmar i det, men så Hände Livet™.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av DieZe:

Fast det handlar ju om exklusivitet? Om något så är det ju dina argument som är tappade i backen. I Nintendos fall är det ju mer frågetecken kring huruvida deras "nya" hårdvara ens kan hantera 5 år gamla spel eller ej (vilket egentligen bara skall vara givet att den gör).

och Final Fantasy har länge varit Sony "exklusivt"
Det är ju det nyheten handlar om, att nu Nintendo får spelet 🤷‍♂️
Inte att en ny maskin kan spela ett fem år gammalt spel.
För Final Fanatasy 7 Remake finns inte till till super starka 4K 120 fps Xbox Series X.

Så den dagen Nintendo släpper sina gamla spel på Playstation (kommer aldrig hända haha) så kan jag säga: Kul att ny hårdvara klarar av att spela 20+ år gamla spel 😂. Lixom what????!!!

Medlem
Skrivet av DieZe:

Nintendos fall är det ju mer frågetecken kring huruvida deras "nya" hårdvara ens kan hantera 5 år gamla spel eller ej (vilket egentligen bara skall vara givet att den gör).

Det är INGA SOM HELST FRÅGETECKEN!
Du får helt enkelt läsa på lite. DLSS tekniken på Switch 2 funkar som magi och därför funkar CyberPunk så jävla bra efter bara 8 veckors portning. 🤷‍♂️

Medlem

Nintendo har för min del två alternativ för att få mig att köpa deras produkter framöver:
1. Släpp spelen på Playstation.
2. Släpp en BILLIG, icke-portabel konsol.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Påminns återigen om att spela igenom Rebirth. Kom väl, säg, 40 timmar i det, men så Hände Livet™.

Efter 40 timmar pallar man inte mer 😅

Medlem
Skrivet av pazu:

Nintendo har för min del två alternativ för att få mig att köpa deras produkter framöver:

Du blir utan Nintendo med dessa krav, om du inte är ett fan av Nintendo så är det ju lugnt men om du är ett fan så missar du ju en hög av spelglädje!

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ja, det vore onekligen illa om den inte kunde det...

Skrivet av pazu:

Tror inte de tar nån notis till dem kraven 😅

Medlem

Ja det vore dumt om de inte gjorde det. Nintendo är största marknaden när det gäller konsol spel.

Medlem
Skrivet av Cooling23:

Ja det vore dumt om de inte gjorde det. Nintendo är största marknaden när det gäller konsol spel.

Ja, och det vore ju mycket märkligt att bara släppa första delen och sedan inte de andra

Medlem
Skrivet av kebbe:

Den kostar inte 7000, ens i Sverige där den är dyrare än övriga marknader, Men framförallt så är Switch 2 en portabel konsol och den står sig väl i jämförelse med de kraftigaste portabla PC-konsolerna.

Medlem
Skrivet av Tryffel5:

Den kostar inte 7000, ens i Sverige där den är dyrare än övriga marknader, Men framförallt så är Switch 2 en portabel konsol och den står sig väl i jämförelse med de kraftigaste portabla PC-konsolerna.

ok, 6700kr. nära nog. Hur har du fått reda på att den står sig mot dom kraftigaste portabla PC-konsolerna? Har du någon inside information som vi andra inte vet om? Benchmarks som läckt ut? 🤨

signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Om detta möjliggör att man äntligen släpper det på Xbox, inte mig mig emot 🙂

signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av YmerXE:

ok, 6700kr. nära nog. Hur har du fått reda på att den står sig mot dom kraftigaste portabla PC-konsolerna? Har du någon inside information som vi andra inte vet om? Benchmarks som läckt ut? 🤨

Då den kostar 4000 spänn i Japan och runt 449 dollar i USA och under 480 euro i Europa så är den väldigit väldigt kraftfull för stålarna.
Att Bergsala och Sverige tar överpris är något annat.

Du får kolla lite på Digital Foundry och lyssna på dem om Switch 2 hårdvara och styrka.
Dom är relativt säkra, på det dom har sett, att Switch 2 är mycket mer kraftfull och kapabel maskin än Steamdeck tex.

Medlem
Skrivet av YmerXE:

Tror det billigaste jag sett på Amazon.de bara var 4800 kronor. Det tycker jag är billigt. Men självklart är de galenskap med de svenska priserna, vems fel det nu kan vara. Jag är själv inte särskilt tekniskt kunnig men enligt andra så ska den på vissa plan vara starkare än Steam Deck, så det är väl gott nog? Jag kan ha missat nått men detta är väl isåfall första gången sedan Gamecube som Nintendo släpper en konsol som ens är inärheten av jämförbara konkurenter.

1
Skriv svar