Ny vändning: La Quimera har släppts, men i early access
Ett 2 timmar långt demo för 30 euro känns lite väl girigt.
Allt beror ju på hur man ser på early access, du köper ju oftast hela spelet till ett billigare pris än vad det kommer kosta sen, bara innan spelet är klart och hjälper på så sätt utvecklarna att också testa. Du betalar inte för det du får just nu, du betalar för helheten i det samt det fulla spelet när det väl släpps med oftast en rabatt baserat på att utvecklarna förväntar sig feedback.
Allt beror ju på hur man ser på early access, du köper ju oftast hela spelet till ett billigare pris än vad det kommer kosta sen, bara innan spelet är klart och hjälper på så sätt utvecklarna att också testa. Du betalar inte för det du får just nu, du betalar för helheten i det samt det fulla spelet när det väl släpps med oftast en rabatt baserat på att utvecklarna förväntar sig feedback.
Risken här är väl att man köper något - som 30 andra personer gjort - och då tycker utvecklaren inte det är värt att göra klart det, eftersom de fått in typ 2000kr på allt.
Early access är ju mer eller mindre som ett släpp...
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Risken här är väl att man köper något - som 30 andra personer gjort - och då tycker utvecklaren inte det är värt att göra klart det, eftersom de fått in typ 2000kr på allt.
Early access är ju mer eller mindre som ett släpp...
Ja absolut, det är alltid risken med early access. Men man ska inte förvänta sig att det är ett helt spel man får access till just nu heller. Bästa är att man räknar med att det aldrig blir klart. Är det värt priset för mig att köpa detta spel som potentiellt aldrig blir klart? I de allra flesta fallen är mitt svar nej på det, är ett fåtal spel jag köpt på early access men då är det oftast utvecklare med bra bakgrund.