Alien: Rogue Incursion får en icke-VR-version

Robot
Alien: Rogue Incursion får en icke-VR-version
Medlem

nope!

signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Väldigt skeptisk till att det blir någon hit i platt läge.
Spelet är väldigt bra i VR men vi är vana med att förbise vissa kompromisser som att spelet från grunden är utvecklat för att funka på en integrerad krets (Quest headset).

Som sagt bra VR-spel för dom har lyckats med Alien-känslan och det är brutalt läskigt att själv vara där men tar man bort den närvaron så vet jag inte. Återstår att se.

Medlem

Det som blir bättre är väl främst styrning medans inlevelsen får sig en törn

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Att ha "fria händer", interagera med knappar, kunna luta sig runt hörn och grejer är ju halva grejen med VR. Tycker styrningen funkar utmärkt i övrigt med.

Skrivet av Tiggaren:

Väldigt skeptisk till att det blir någon hit i platt läge.
Spelet är väldigt bra i VR men vi är vana med att förbise vissa kompromisser som att spelet från grunden är utvecklat för att funka på en integrerad krets (Quest headset).

Som sagt bra VR-spel för dom har lyckats med Alien-känslan och det är brutalt läskigt att själv vara där men tar man bort den närvaron så vet jag inte. Återstår att se.

Quest-versionen släpptes två månader efter PCVR och är ju en väldigt nedvattnad version, så jag måste säga att de inte lyckades särskilt bra med att utveckla spelet från grunden för den plattformen
Köpte spelet på Alien day-rean (50%) och då hade de iallafall lyckats implementera blod och lite ljuseffekter. Diggar spelet men det lever såklart inte upp till Alien: Isolation i VR.

Medlem
Skrivet av brunnlake:

Att ha "fria händer", interagera med knappar, kunna luta sig runt hörn och grejer är ju halva grejen med VR. Tycker styrningen funkar utmärkt i övrigt med.

Quest-versionen släpptes två månader efter PCVR och är ju en väldigt nedvattnad version, så jag måste säga att de inte lyckades särskilt bra med att utveckla spelet från grunden för den plattformen
Köpte spelet på Alien day-rean (50%) och då hade de iallafall lyckats implementera blod och lite ljuseffekter. Diggar spelet men det lever såklart inte upp till Alien: Isolation i VR.

Nej dom lyckades inte speciellt bra med den biten kan man tycka.
Det märks dock att spelet är gjort för Quest i åtanke då det är så grafiskt nerskalat jämfört med PCVR only titlar. Samma med Metro Awakening tyvärr.

Medlem

SovietWomble kommer älska detta spel!

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Vad "styrs bättre" än att hålla en bössa, sikta och skjuta?

Medlem

Synd att Molle blev bannad, hade varit mer fart i dessa trådar :/

signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Inte testat originalet. Men blir kanske typ som en rail-shooter men utan shooter. Där du kanske mest styr händerna och karaktären går själv.

Medlem
Skrivet av GordonF:

Vad "styrs bättre" än att hålla en bössa, sikta och skjuta?

Var lite otydlig men menade mest det simpla som att gå omkring vilket i VR sköts genom teleportering om jag fattat det rätt

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Var lite otydlig men menade mest det simpla som att gå omkring vilket i VR sköts genom teleportering om jag fattat det rätt

Få spel har teleportering som enda metod att förflytta sig, oftast är det nodbaserade pusselspel eller vad ma ska säga.

Alien är inte ett sånt spel.
Man rör sig med vänster spak precis som med förstaperson spel med handkontroll.

1
Skriv svar