Mafia: The Old Country är inte "open world"

Robot
Mafia: The Old Country är inte "open world"

Satsar istället på en linjär och handlingsdriven upplevelse.

#Hangar-13, #Mafia-the-old-country

Medlem

Inget fel med en linjär upplevelse i sig, men det såg lite Uncharted ut.

Medlem

Det är nog faktiskt ingen nackdel. Open world delen var ju inte direkt någon styrka i trean. Jag spelar mafia för berättelsen.

Medlem

Vågat och old school. Ibland är begränsningar bra. Man behöver inte se allt. Ibland är det mer spännande med det man inte ser. Man kanske ser nåt långt bort, men kan inte ta sig dit. Fantasin sätter igång. Undrar hur det ser ut där.
Och så tittar man sig omkring där man är nu. Finns mycket att kolla på här också. Tillräckligt faktiskt.

Playing a classic mob movie är inte old school dock. Film är bäst som film.

Medlem

Undrar hur långt spelet är då det bara kostar 549 kr på PS Store.

Medlem
Skrivet av V5er:

Undrar hur långt spelet är då det bara kostar 549 kr på PS Store.

Du behöver inte oroa dig, det kommer kosta 850 på Switch 2.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Mer linjära spel åt folket! 😍

Medlem

Gör inte mig något ❤️

Medlem
Medlem

Det är därför jag gillar Mafia-spelen trots allt så gör mig ingenting.
Alla spel som är GTA-kloner behöver inte nämnvärt vara fokuserade på att vara sandlådor.

signatur

Forumets Mega Drive-expert!

Medlem

Med tanke på att Mafia 1&2 var de som var bra i serien så låter det lovande!

signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Det är heeelt OK för min del!

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Du behöver inte oroa dig, det kommer kosta 850 på Switch 2.

Dessutom vara ett "Game Key Card" också

Skrivet av V5er:

Dessutom vara ett "Game Key Card" också

Härligt, då blir det en riktig premium-känsla, alltså

Medlem

Ser mycket intressant ut

Medlem

Expedition 33 visar ju att har man ett bra spel med bra story så kan det vara en fördel att ha linjära kartor.
Jag känner att open-world oftast har en mindre sammanhängande story. Inte i alla fall, men oftast.
Dessutom är det otroligt svårt att få den öppna världen att kännas levande samt att fylla den med meningsfulla saker.

Medlem

Föredrar open world men mafia 1 och 2 var ju inte direkt klaustrofobiska utan man var hyfsat fri ändå. Det är det viktiga för mig. Allt det här med att "hitta vägen" och inte kunna gå över en kulle pga att man inte kan avvika från story i linjära spel är inte min grej. Och alla pussel likt God of war är bara usch för mig.

Medlem

Mafia-spelen har ju alltid haft en story som varit som en röd tråd i en öppen värld. Världen var inte särskilt interaktiv, men mer som ett galleri.

När de säger att det inte är en öppen värld blir jag bekymrad. För att känslan av att köra omkring i en trafikerad stad med människor var en av byggstenarna till att spelet var så bra. Jag är ändå förväntansfull men jag kommer nog vänta med köp och läsa folks intryck först och främst.

Medlem

Gillade vad såg, och ser gärna fler likande spel komma fram

Medlem

Som så många har varit inne på så är det också här, välkommet! Klarade nyligen ut Rise Of The Ronin, fick blod på tanden och köpte Nioh - Remastered. Och jäklar vad skönt det är att "bara" förhålla sig till olika stora banor. Mer linjärt åt folket!

Medlem

Haleluja! Mafia 3 var verkligen otroligt bra i början men direkt det blev open world så tappade jag helt intresset.

Medlem

Vad är det, 2002? Ingen, bortsett några få slugbertar, vill ha linjära spel längre 🤣 Snacka om att läsa marknaden fel.

Medlem

Underbart. Mer linjärt åt folket tack.

Medlem
Skrivet av Hoffa:

Vad är det, 2002? Ingen, bortsett några få slugbertar, vill ha linjära spel längre 🤣 Snacka om att läsa marknaden fel.

Bara nyfiken vad menar du med "slugbertar"? Jag vill gärna ha bra linjära spel, och ser ingen anledning till att folk ska behöva hitta på konstiga namn på sådana som mig. Känns onödigt.

Skrivet av Lilagröt:

Bara nyfiken vad menar du med "slugbertar"? Jag vill gärna ha bra linjära spel, och ser ingen anledning till att folk ska behöva hitta på konstiga namn på sådana som mig. Känns onödigt.

Jag är väl också en "slugbert" ibland isf men har svårt att ta illa upp av det, slugbert är ju en fantastisk förolämpning! Ja, om det nu var meningen att va en förolämpning, dvs.

Medlem

Såg ni gamereactor Petters artikel om att han var supertaggad på detta spel fram tills det kom fram att detta var linjärt? Han kallade mafia och mafia II för open world 😂

signatur

AMD Ryzen 5 7600X
Powercolor Radeon RX 7800 XT
2x16GB Kingston Fury BEAST Black 6000MT/s CL30
Thermalright Peerless Assassin 120 SE
Kingston KC3000 1Tb

Medlem
Skrivet av Brambas:

Såg ni gamereactor Petters artikel om att han var supertaggad på detta spel fram tills det kom fram att detta var linjärt? Han kallade mafia och mafia II för open world 😂

Det är dom väl eller vad är det som gör att de inte är open world? Du kan ju åka runt i världen hur du vill.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Jag är väl också en "slugbert" ibland isf men har svårt att ta illa upp av det, slugbert är ju en fantastisk förolämpning! Ja, om det nu var meningen att va en förolämpning, dvs.

Är det någon meme eller liknande jag missat?

Edit hur gör man för att @ medlemmar med mellanslag i namnet?

Skrivet av Lilagröt:

Är det någon meme eller liknande jag missat?

Edit hur gör man för att @ medlemmar med mellanslag i namnet?

Vet ej, på båda frågorna

Medlem
Skrivet av gryzor:

Med tanke på att Mafia 1&2 var de som var bra i serien så låter det lovande!

Minns jag fel då att Mafia 1 och 2 hade en öppen värld? I alla fall 1:an?

signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F

12
Skriv svar