Robot
The Precinct

Bad boys, bad boys, whatcha gonna do? Whatcha gonna do when FZ-Mike come for you?

#the-precinct

Medlem

Gillade demot har sett fram emot det här länge. Tror det kommer göra sig perfekt på Decken.

Medlem

Snyggt skott där med gisslan framför sig. Väntat länge på något polisspel och detta kanske löser det

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Skribent
Skrivet av Workout51:

Snyggt skott där med gisslan framför sig. Väntat länge på något polisspel och detta kanske löser det

Ibland har man tur.

signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Att civila går förbi utan att de reagerar om det sker ett brott är ju inte helt ovanligt IRL heller 😀

Det låter som att det är lite roligare än Emercency spelen jag gillade förut, det kan vara värt att köpa på PS5an

Gnällkuk

Tycker det ser ut att kunna vara riktigt kul, men kanske inväntar lite patchar Vad är spellängden på ett ungefär?

NPC-beteendet är ojämnt. Civila reagerar ibland korrekt på våldsamma situationer – springer undan, skriker – men lika ofta promenerar de lugnt förbi som om ingenting hänt. Det förtar illusionen. Brottslingar är mer reaktiva, särskilt i biljakter, men AI:n kan också fastna i underliga mönster, som att springa rakt mot mig i stället för att fly. Det gör spelet oförutsägbart. Ibland på rätt sätt, ibland som ett trasigt urverk. Överlag skulle jag kalla spelet polerat, men inte fritt från buggar.

Det här är inte vad jag skulle klassa som polerat 🤨

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av Zontos:

Att civila går förbi utan att de reagerar om det sker ett brott är ju inte helt ovanligt IRL heller 😀

Det låter som att det är lite roligare än Emercency spelen jag gillade förut, det kan vara värt att köpa på PS5an

Ja, jag hade en period då jag körde väldigt mycket 911. Kul för var det är men sen köpte jag glad ihågen massa DLC och då försvann tyvärr charmen lika fort :/

signatur

Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Väntar tills det kommer på GP

signatur

1# FZ Troll

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Tycker det ser ut att kunna vara riktigt kul, men kanske inväntar lite patchar Vad är spellängden på ett ungefär?

NPC-beteendet är ojämnt. Civila reagerar ibland korrekt på våldsamma situationer – springer undan, skriker – men lika ofta promenerar de lugnt förbi som om ingenting hänt. Det förtar illusionen. Brottslingar är mer reaktiva, särskilt i biljakter, men AI:n kan också fastna i underliga mönster, som att springa rakt mot mig i stället för att fly. Det gör spelet oförutsägbart. Ibland på rätt sätt, ibland som ett trasigt urverk. Överlag skulle jag kalla spelet polerat, men inte fritt från buggar.

Det här är inte vad jag skulle klassa som polerat 🤨

12 timmar stannade min klocka på. Men då har jag inte gjort allt som går att göra. Nått max rank etc.

signatur

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ja, jag hade en period då jag körde väldigt mycket 911. Kul för var det är men sen köpte jag glad ihågen massa DLC och då försvann tyvärr charmen lika fort :/

Jag tyckte emergency var jätteroligt men det blev rätt enahanda till slut.

Gnällkuk
Skrivet av Mike Stranéus:

12 timmar stannade min klocka på. Men då har jag inte gjort allt som går att göra. Nått max rank etc.

Ok. Rätt ”lagom” då. Kände du dig sugen på mer eller vad var känslan när du kört igenom det?

signatur

Medlem

Första skiftet avklarat.
Blev sugen på att installera GTA 2, haha. Det var längesen.

Medlem

Måste lukta efter ett tag

”Jag spelar som Nick Cordell Jr., en nyutexaminerad snut med en död far i bagaget – en före detta polischef som mördats i tjänsten. Min vardag”

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Ok. Rätt ”lagom” då. Kände du dig sugen på mer eller vad var känslan när du kört igenom det?

Jag kommer säkert återkomma. Köra ett skift eller två. Då och då. Lite sugen på att ändå nå rank 20 och låsa upp den snabbaste polisbilen.

signatur

Testpilot
Skrivet av Nyhet:

Bad boys, bad boys, whatcha gonna do? Whatcha gonna do when FZ-Mike come for you?

#the-precinct

Detta är ett spel jag hoppas de bygger vidare på över tid. Utökar staden i sig, lägger till mer innehåll i form av brott och arsenal – kanske regelrätt expansion med en helt annan stad?

Finns mycket potential i titeln, alla (läs: de flesta) grundblocken är på plats

signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Låter som ett riktigt kul koncept! Hoppas de finslipar det lite till, kommer hålla ögonen på denna. Tack för en välskriven recension!

Medlem

Tack för recensionen! Sugen på detta men kommer avvakta en rea.

signatur

I drank what?

Medlem

Testade demot på Steam nextfest. Tyckte om stämningen men upplevde det som lite segt. Får se om det dyker upp på nån prenumerationstjänst framåt.

Medlem

Landade ungefär där jag väntade mig. Deras förra spel, American Fugitive, var också väldigt intressant på papperet och stundtals ganska kul, men på det stora hela underutvecklat och ganska halvdant.

Medlem

Jag önskar verkligen att AI:n i det här spelet var bättre.
- I första striden man har så känns det som att det är jag mot 12 personer som skjuter. Mina med-poliser gör ingen skada och missar alla sina skott.
- Även fast jag ibland lyckas låsa fast en brottslings fordon och tänker att nu hjälper väl mina med-poliser till. Nä då sitter de kvar i sina fordon och bara väntar på att brottslingen ska åka iväg igen och att allt fortsätter.
- Ibland har en brottsligt slagit till mig och gjort skada. Men jag får tydligen inte slå tillbaka?

signatur

- En anka är alltid bra att ha när världen behöver lite extra flyt -

Medlem

30FPS.. va i helsike...

Skribent

Dialogerna är rätt nytiga.

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Dialogerna är rätt nytiga.

Vad menas med nytiga?

Medlem
Skrivet av HuckerFredrik:

- Ibland har en brottsligt slagit till mig och gjort skada. Men jag får tydligen inte slå tillbaka?

De kanske simulerar svensk dialogpolis? Hade du inte tänkt på, där fick jag dig.

Skribent
Skrivet av Papphammar:

Vad menas med nytiga?

Nytigt är ett dialektalt ord (från Blekinge, typ?) som i princip betyder pinsamt.

Medlem

Har spelat runt tre timmar och tror inte jag kommer fortsätta. Det blev tyvärr repetitivt ganska snabbt och storyn lyckas inte fånga mitt intresse.

Medlem
Skrivet av Ferren:

30FPS.. va i helsike...

Efter att lirat i 2 sekunder insåg jag det. Jag som trodde vi var borta från 30fps träsket men det sitter säkert i någon generation till

Medlem

Lite som en modern spirituell uppföljare till Police Quest?

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Hur kan det här spelet vara låst till 30 på konsol? Har ps5 pro, ge mig en 1080p uppscale med 60 frames. Jag trodde att 30 frames var dött nu.

Medlem
Skrivet av goralux:

Hur kan det här spelet vara låst till 30 på konsol? Har ps5 pro, ge mig en 1080p uppscale med 60 frames. Jag trodde att 30 frames var dött nu.

Jag blev lurad av "Optimized for Xbox Series S|X"
Trodde det betydde 60fps+

Hoppas det kommer en patch som fixar till detta.

1
Skriv svar