Hogwarts Legacy jämför spelet på Switch och Switch 2

Robot
Hogwarts Legacy jämför spelet på Switch och Switch 2
Medlem

Jag vet inte riktigt. Att betala över 6000 kr för att köra ett spel i 30 FPS trots att det släpptes till förra generationens konsoler (PS4, XBO, Switch) känns... eh?

signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

Jag vet inte riktigt. Att betala över 6000 kr för att köra ett spel i 30 FPS trots att det släpptes till förra generationens konsoler (PS4, XBO, Switch) känns... eh?

Ja verkligen, dessutom är ju de här spelen "gammal skåpmat" nu med vid det här laget. Blir ju ingen vidare känsla av "wow, den nya generationen är här".

Medlem

Blev rätt kritiserat av nån som spelat det på Nintendos turné, det är säkert en bra uppdatering från Switch, men går inte att jämföra med Xbox Series S ens.

Skrivet av Proximately:

Om jag får gissa köper inte folk Switch 2 primärt för detta spel.

Medlem

En jättebillig stationär version utan skärm och batteri eller (ännu bättre) släpp Nintendo-spel på Playstation. Det är allt jag har att säga.

Medlem
Skrivet av pazu:

En jättebillig stationär version utan skärm och batteri eller (ännu bättre) släpp Nintendo-spel på Playstation. Det är allt jag har att säga.

Plus 1 på den. Jag hade hellre haft en liten stationär Nintendo konsol i vardagsrummet. Jag tycker det är svårt att leva sig in i spel med en liten skärm.

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Plus 1 på den. Jag hade hellre haft en liten stationär Nintendo konsol i vardagsrummet. Jag tycker det är svårt att leva sig in i spel med en liten skärm.

Sådan tur att man kan koppla den till TV:n

Imponerat uppluft för spelet! Men vatten är vått, vad hade man förväntat sig över en än nästan 10 år gammal konsol jämför med en ny? Återigen, kul för de som får sin första konsol och detta spel!

Medlem
Skrivet av pazu:

Släpp allt på Switch 2 istället, och lägg ned allt annat. 😚

Medlem
Skrivet av Majoren:

Släpp allt på Switch 2 istället, och lägg ned allt annat. 😚

Om Switch 2 hade haft hårdvara för att faktiskt driva alla spel samtidigt som det grafiska inte blir lidande så visst Konstig kommentar minst sagt.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Om Switch 2 hade haft hårdvara för att faktiskt driva alla spel samtidigt som det grafiska inte blir lidande så visst Konstig kommentar minst sagt.

Det var såklart en drift med föregående kommentarer. Switch 2 är är bärbar konsol och den står sig väl i konkurensen där rent tekniskt. Det är första gången sedan Gamecube som de faktiskt släpper en konsol som faktiskt gör det.
Givetvis är det inte aktuellt med Nintendo på Playstation efter 152 miljoner Switch.

Medlem

Undra hur många ex som de sålt till Switch 1?

signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Killmonday Games

Jag har märkt att spel som ser ut som switch 2 versionen så brukar jag höja gamman så det ser mer ut som switch 1 versionen för att kunna se bättre. Kan vara synen som håller på dör ut :/

signatur

Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.

Redaktör
Ponny

For real: det såg bättre ut på Switch 1 än jag trodde. Grötigt och så, javisst, men inte så där illa som jag hade för mig.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av DieZe:

Med tanke på spelen som visats upp hittills så skulle jag säga att det ser ut som minimal uppoffring, och man vinner stort på flexibiliteten med hybridkonsol. Dock så hoppas jag att alla konsolmakarna behåller sina spelserier på sina respektive konsoler. Minus Xbox som inte är relevant format längre, de kan gärna släppa sina gamla Xbox/360- spel på allt.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Med tanke på spelen som visats upp hittills så skulle jag säga att det ser ut som minimal uppoffring, och man vinner stort på flexibiliteten med hybridkonsol. Dock så hoppas jag att alla konsolmakarna behåller sina spelserier på sina respektive konsoler. Minus Xbox som inte är relevant format längre, de kan gärna släppa sina gamla Xbox/360- spel på allt.

Dock högst relevant som Gamepass-box. Sjukt smidigt, kul och prisvärt att ha den inkopplad i tv:n. Dessutom bättre UI som är mer avancerat och utvecklat kontra de andra. Föredrar med hästlängder användningen och anpassningen överlag på min Series X kontra min Switch eller PS5 Pro. Quick Resume är en gudagåva (speciellt med mängder av Gamepass-spel installerat 🤩).

Det är enbart Nintendo som fortfarande överlever med att släppa sina spel tok-exklusiva till sin egen konsol. T.om Sony släpper sina spel på PC, och har gjort det i åratal med eskalerande takt. Mer spel till folket! Och Xbox som format (må det vara konsol kopplad till skärm/TV eller bärbart) hoppas jag verkligen fortsätter att finnas 🥳

Medlem

Ser fram emot att spela Hogwarts Legacy på Switch 2. Undvek köpa spelet till Switch 1 eftersom den versionen var så nedbantad.

1
Skriv svar