Valve försäkrar att Steam-inloggningsuppgifter INTE är på vift
Enbart gamla 2FA-sms och telefonnummer sägs ha läckt.
Trist med läckor. Skönt att man är rätt säker trots allt. Än så länge, i alla fall.
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT
MFA borde verkligen vara mer standard - lösenordshanterare i all ära, men det är fortfarande en ensam angreppsvektor. Om den fallerar på något sätt riskerar det bli... otrevligt. Ju fler säkerhetssteg som kompletterar varandra, desto bättre.
I en del fall gäller ju devisen "en kedja är inte starkare än sin svagaste länk", men när varje länk måste brytas för att kedjan ska fallera skadar det inte med lite fler länkar. (Länkar som i kedjelänkar här, inte webblänkar obviously. 😅)
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Kan detta vara förklaringen till att jag får sjukt många samtal från Storbritannien (+44) de senaste tre veckorna? Blir näst intill galen på’t 🫣
Tror inte det är kopplat till detta men jag får också massa +44 samtal, nog haft en 4-5 stycken de senaste månaderna.
1# FZ Troll
Men inget Half-Life 3 eller?
Ditt inlägg var nummer 3.
HALF-LIFE 3 CONFIRMED!
En Bamseponny av folket
De kommer säkert erbjuda oss Half Life 3 gratis via sms som plåster på såren. Bara att följa länken i sms:et och logga in. /s
🤣🤣
Men inget Half-Life 3 eller?
Jag tror man kommer göra som Oblivion Remastered. En dag kommer det bara finnas på Steam.
Jag tror man kommer göra som Oblivion Remastered. En dag kommer det bara finnas på Steam.
Och den dagen kommer internet kollapsa totalt.
Kan detta vara förklaringen till att jag får sjukt många samtal från Storbritannien (+44) de senaste tre veckorna? Blir näst intill galen på’t 🫣
Tror inte det är kopplat till detta men jag får också massa +44 samtal, nog haft en 4-5 stycken de senaste månaderna.
Det är det klassiska krypto eller investeringscam.
Dessa "scam firmor" får tag i en massa telefonnr.
Det går runt hos den gruppen ett tag och då kan man bli uppringd flera ggr när man har oturen att just den scammern tar ens nr.
Sen brukar det lugna ner sig när tillräckligt många bedragarna stryker ens nr.
Sen ges/säljs dessa listor till nästa grupp lycksökande scammers och karusellen börjar om
Mitt enklaste tips är att ALDRIG använd SMS som 2-step om det finns andra val.
Det är inte säkert men är säkrare än inget alls.
Säkrast är givetvis hårdvarubaserat token men program som Aegis(egen backup), Authy etc går bra.
Rekommenderar inte heller alla ägg i en korg; lösenord och 2-step i samma program av förklarliga skäl.
R7 5800X3D | 6950XT Red Devil | 32GB DDR4 | 34" UW QD-OLED 34M2C6500 + 27" 1440p
Never underestimate the power of stupid people in large groups!