Top 3 Bästa spel?
Oj, bra många fina spel genom tiderna. Vilak skall man välja... Just nu har jag inte tid att spela så finns inte direkt några favoriter idag,
Genom tiderna:
1. Deus Ex
2. Battlefield 2
3. EVE
Half Life, WoW, Last of us, Diablo, samt flertalet till har lämnat spår och avsaknad efter sig. Skulle vara kul att få återuppleva samma känsla som då man spelade alla dessa härliga spel.
EDIT: Suget blev för stort, var tvungen att köpa BF2 complete collection som begagnad version Tänkte lira lokalt mot bots bara för att få återuppleva kartorna heh.
Genom tiderna:
1. Zelda: A link to the past
2. The Witcher 3
3. Metal Gear Solid III
Nyligen:
1. Dave the diver
2. Yakuza 0
3. Monster Hunter World
4. Ghostwire: Tokyo (i synnerhet som japan-simulator)
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Just nu:
Cyberpunk 2077
Baldur's Gate 3
Split Fiction
Genom tiderna:
Fallout New Vegas
Grim Fandango
Mass Effect 3
Ryzen 7 5700X3D | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S | 32GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight
Mina tre favoritspel idag:
#1. Space Marine 2. Warhammer 40,000 spel, fruktansvärt snyggt, bra story och kul multiplayer.
#2. Total War: Warhammer 1-3. RTS i Warhammer Fantasy, enormt kul och bra för oss som inte har tid att spela brädspelet.
#3. Everspace 2. Arkadig rymdsim med 80-tals anime vibbar. Riktigt kul!
Genom tiderna:
#1. Dark Age of Camelot, första MMO't som hade Realm vs Realm och hade en underbar community.
#2. Days Gone. MC spel i en postapokalyptisk värld. Spelat genom 6ggr, inne på den 7e :D.
#3. Chaos, gammalt spel jag spelade på Spectrum 48k. Kom en nyversion som hette Chaos Reborn men hade inte samma charm som klassikern!
Bubblare: Helldivers 2.
I drank what?
Idag:
1. Cyberpunk 2077 - Det var sån inlevelse för mig (efter man vande sig vid hur de pratade)
2. Witcher 3 - Grymmt bra miljö, härligt långt, bra story
3: Disco Elysium - Unikt, valmöjligheter, känslan, musiken
Genom tiderna:
1. Mass Effect - Vilket? - ja Bra story, rymden, valmöjlgheter, bra karraktärer
2. Half Life 2 - Känslan, detaljerna, vapnen, nostalgin
3. Morrowind - Loren, miljöerna, nostalgin
Playstation 5 | Series X | Steam Deck
(Bra necro, @Hanzo!)
Bra tråd. Bra necro.
Det är spännande att se åndå, att de bästa spelen genom tiderna förändras, om än vissa lever kvar.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Vilka är era 3 favoritspel idag,
och vilka är era 3 favoriter igenom tiderna?
Motivera gärna varför. Vad är det du gillar med spelet?
Mina tre favoritspel idag:
#1. Mario Galaxy II, härlig kontroll, världarna är lagom stora och varierade.
#2. Samurai Warriors 3: Empires, Mycket tillfredsställande Hack 'n Slash med byggande & strategi.
#3. Minecraft, alltid kul att börja om på nytt och se vart det bär av.
Genom tiderna:
#1. Metal Gear Solid 3, spelat igenom det över 10 gånger.. och sålt det! Spelet har allt!
#2. Zelda: Ocarina of Time, atmosfären och den underbara Musiken
#3. Lineage 2, otroligt vackert MMO där politik, ekonomi och har otroligt stor inverkan på världen.
Fattar inte riktigt vad skillnaden mellan "idag" och "genom tiderna" är inte det samma sak? Favorit som favorit? Oberoende av nu eller då?? Visst har ju säkert haft spel jag kanske tyckte var fantastiska "då" men omvärderat (eller tvärtom) är det vad du menar? Skitsamma. För mig:
HL1
TLOU2
HL2
TLOU1
(och vad jag vet hittills så har jag ingen bokstavskombination även fast jag vill ha minst en eller två.)
så ganska lätt, bara två spel men det tog två sekunder att komma fram till det. Blir mer komplicerat om du frågar vilket spel jag spelat mest, för det är inget av dem.
Visst kan jag motivera, men inte för döva öron, tid är värt något också, motivera gärna skillnaden mellan favorit nu och då? Är favoriter beroende av en tidslinje? Tyvärr så är frågan väldigt "unclear" för mig då den tycks vara så klar och koncis för de flesta andra.
9070 XT
9800X3D
Oj, det här var nästan för svårt. Jag har totalt sex spel som är mer eller mindre omöjliga att ranka inbördes.
Ingen "just nu"-lista för mig. Spelar som mest ett spel i taget, så det skulle bli en väldigt intetsägande lista.
Genom alla tider
1. Morrowind.
Första gången som jag insåg hur stor och fri världen är var fullständigt mindblowing. Kommer nog aldrig att uppleva något liknande med ett spel igen.
2. Mass Effect (1).
Första konventionen med Sovereign. Har nog aldrig, varken förr eller senare, fått gåshud över hela kroppen som då. Ett berättarteknikt mästerverk som lämnar mycket åt fantasin.
3. Horizon: Zero Dawn
Ett spel som i sina bästa stunder gav en känsla nästan lika härlig som Mass Effect, men inte riktigt. Därtill ett av få spel som jag kan återvända till bara för att jag tycker om gameplay.
Ett stort hedersomnämnande till följande. Samtidiga skulle lika gärna kunna stå högst upp på prispallen om du hade ställt frågan en annan dag: StarCraft: Brood War, The Witcher 3, The Last of Us
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
Fattar inte riktigt vad skillnaden mellan "idag" och "genom tiderna" är inte det samma sak? Favorit som favorit? Oberoende av nu eller då?? Visst har ju säkert haft spel jag kanske tyckte var fantastiska "då" men omvärderat (eller tvärtom) är det vad du menar? Skitsamma.
Jag såg det som en ursäkt att kunna lista de spelen man älskade förr som kanske åldrats och har lite quirks som känns föråldrat idag.
Spelen som man har väldigt svårt att flytta ner i ens topplista.
Playstation 5 | Series X | Steam Deck