Tips för oss som drabbas av ”SPS” på sommaren pga värmen (stor pung syndromet)
Allt är frid och fröjd men sedan kommer sommaren och man drabbas av SPS på grund av värmen. Plötsligt är det som att man har en gymnastikpåse med två kokosnötter i där som är i vägen på grund av värmen. Detta gör det både svårt att sova och irriterande när man går.
Hur bekämpar ni det under sommarens månader?
Går kalsongerna sönder om man har sps?
Finns det isolerade kallingar... eller kanske byxor med inbyggd fläkt?
* kolla 1177 om det har information
Nej, det är mer en obehaglig känsla av att delar av ens liv är bortom ens kontroll. Svårt att sova på sidan också eftersom att det uppstår en obehaglig känsla av att den ska krossas pga sps.
Nej, det är mer en obehaglig känsla av att delar av ens liv är bortom ens kontroll. Svårt att sova på sidan också eftersom att det uppstår en obehaglig känsla av att den ska krossas pga sps.
Jag förstår.
Jag hittade dessa när jag googlade. Kallingar med inbyggd kylare
https://www.ubuy.com.se/en/product/46CSQAD0O-cybowing-mens-co...
Finns även ett par som heter comfyballs som kanske hjälper
Slutligen finns det ju mer traditionella metoder, som att ha fönstret öppet på natten för att hålla kroppen kall eller använda ländtyg.
Om problemet är att de hamnar i kläm är det väl viktigt att hålla de ur vägen snarare än att ha luftiga boxers med svängrum
<Uppladdad bildlänk>
”9 av 10 doktorer rekommenderar att man tvättar penis”
OnT: har aldrig hört om detta förut, däremot MPPP som man råkat ut för en del gånger pga kyla.
❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!
https://www.1177.se/Stockholm/sjukdomar--besvar/konsorgan/pun...
” Kontakta en vårdcentral om pungen svullnar, för att bli undersökt och få reda på vad orsaken är.”
Sånt här trams kanske kan hållas till sociala medier eller liknande skräp?!
Förr dök det upp hjärnröta lite då och då emellan de seriösa trådarna, nu är det snarare tvärtom tyvärr.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Jag har absolut det här problemet.
Jag brukar få köra med påslakanet som en avskiljare mellan ben, pung och ben. Och sprida ut benen max.
Vid promenad är det en bra kalsong som gäller.
Samma här.
Ska köpa en speciell kudde nu till sommaren.
Allt är frid och fröjd men sedan kommer sommaren och man drabbas av SPS på grund av värmen. Plötsligt är det som att man har en gymnastikpåse med två kokosnötter i där som är i vägen på grund av värmen. Detta gör det både svårt att sova och irriterande när man går.
Hur bekämpar ni det under sommarens månader?
Har aldrig haft SPS problemet men ok jag fattar att det måste vara jobbigt. Annars brukar ju det även benämnas som gubbpung. Sorry.
Kan vara värt att investera i kallingar av bättre kvalité. Körde ofta dressman förut men det är lite 50/50 på kvalitén där. Började köpa lite dyrare för ett tag sedan och kvalitén är nästan som natt och dag. Särskilt när det kommer till själva punghållardelen av kalsongen, den är ofta mycket bättre gjord på de lite dyrare märkena. Då hålls allt på plats ordentligt. Tror nog det skulle hjälpa med problemen du nämner. Kör nu med NKs egna ”in house” märke, kan rekommendera.
Kan vara värt att investera i kallingar av bättre kvalité. Körde ofta dressman förut men det är lite 50/50 på kvalitén där. Började köpa lite dyrare för ett tag sedan och kvalitén är nästan som natt och dag. Särskilt när det kommer till själva punghållardelen av kalsongen, den är ofta mycket bättre gjord på de lite dyrare märkena. Då hålls allt på plats ordentligt. Tror nog det skulle hjälpa med problemen du nämner. Kör nu med NKs egna ”in house” märke, kan rekommendera.
LOL är eran pung större än era andra delar down there...? Kör själv alltid bambukallingar. Viket ämne...lol Själv så föredrar jag ju helt andra saker så don't get your hopes up
LOL är eran pung större än era andra delar down there...? Kör själv alltid bambukallingar. Viket ämne...lol Själv så föredrar jag ju helt andra saker så don't get your hopes up
Tror storleken är normal..? Hoppas jag? Men ville tips OP om något som kanske kan hjälpa då bättre kvalité gör att hela klädesplagget sitter bättre på kroppen och ger bättre stöd, borde hjälpa mot upplevda SPSbesvär. I största allmänhet så är kläder med sömmar som är ordentligt gjorda är faktiskt riktigt skönt, man märker verkligen skillnaden. Blir jobbigt om min ekonomi blir sämre och jag måste dra in på kallingbudgeten och gå ner i kvalité.
Visst är det ett fantastisk ämne att diskutera fritt med främlingar på internet
Visst är det ett fantastisk ämne att diskutera fritt med främlingar på internet
Absolut Nu när vi ändå är här. Någon som upplevt pungklåda? Alltså att det kliar konstant? Nej är det bara jag? Har kommit över det eventually men vem vet kan komma tillbaks?? Skräcken!