Vi som ska importera Switch 2

Skribent

Från att ha varit måttligt intresserad av den nya Switchen börjar nu hajpen dra igång ordentligt för egen del!

Har förbokat en bundle + Pro Controller hos Nintendos tyska storefront och planerar nu att skaffa Super Mario 3D World som jag inte spelat förut.

Ser mest framemot Donkey Kong Bananza, gillade verkligen det lilla jag fick möjlighet att provspela i Paris, men börjar också tro att Mario Party Jamboree kan vara roligt att lira tillsammans med barnen

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Från att ha varit måttligt intresserad av den nya Switchen börjar nu hajpen dra igång ordentligt för egen del!

Har förbokat en bundle + Pro Controller hos Nintendos tyska storefront och planerar nu att skaffa Super Mario 3D World som jag inte spelat förut.

Ser mest framemot Donkey Kong Bananza, gillade verkligen det lilla jag fick möjlighet att provspela i Paris, men börjar också tro att Mario Party Jamboree kan vara roligt att lira tillsammans med barnen

Jag vill tycka att Bananza är häftigt, men jag känner verkligen 0 sug att spela det. Kanske bara tar emot att lägga så mycket utan att man verkligen är säker på att man gillar spelet. Sedan finns det ju så mycket annat man kommer kunna köra.

Medlem
Skrivet av wargreymon89:

Jag vill tycka att Bananza är häftigt, men jag känner verkligen 0 sug att spela det. Kanske bara tar emot att lägga så mycket utan att man verkligen är säker på att man gillar spelet. Sedan finns det ju så mycket annat man kommer kunna köra.

Känns för mycket gimmick för min smak med att allt verkar fokuserat på att damp-riva ner allt i sin väg. Nä, tror jag kommer skippa DK, eller möjligtvis köpa det långt senare från nån rea-back. Vill ha ett mer traditionellt plattformsäventyr, så tror jag istället kommer satsa på att spela om S-M Odyssey i väntan på ett nytt 3D Mario. Tror DK kommer landa på runt 70-80% i betygskalorna. Vilket är heeelt OK för min del, kommer ha fullt upp med nya Mariokart, Cyberpunk som jag aldrig spelat förr, plus att jag ska lira om Tears of the Kingdom i nya upplösningen. Kommer nog räcka med dem spelen ända tills i höst, då Nintendo förhoppningsvis har nått nytt o fräscht på G.

Medlem

För min del så kommer det bli Mario Kart World och Mario Party Jamboree med 10 årige sonen samt Rune Factory Guardians of Azuma och Bravely default när jag är själv.

Nämnda 10åring vill även testa Pokemon Scarlet med Switch 2 patch (han har det själv på vanliga switch).

Medlem
Skrivet av hellmountain:

Tyska My Nintendo försökte dra pengar för min Gamecube kontroller i natt. Dock var den en separat beställning, alltså inte min Switch 2 förhandsbokning. Jag hade kopplat Klarna kortet till min Paypal, men det verkade inte funka, så får ändra tillbaka till mitt vanliga betalkort. Dom ska försöka dra pengar igen om 4 dagar.

Jag valde att betala med mitt klarna kort via internetbanken, men nu blev jag lite fundersam om man behöver vara kopplad till paypal för att kunna betala? 🤔 på steam funkar det ju att betala direkt via banken så tänke det skulle funka här med

Medlem
Skrivet av Lathron:

Jag valde att betala med mitt klarna kort via internetbanken, men nu blev jag lite fundersam om man behöver vara kopplad till paypal för att kunna betala? 🤔 på steam funkar det ju att betala direkt via banken så tänke det skulle funka här med

Jag har ju PayPal kopplat men köpt med mitt kort ibland på ungarnas konton och det har inte krävts någon extra bank-id verifiering osv så det borde vara lugnt även på förbokningar.

Medlem

Jag har beställt från fnac. Jag ställde fråga till dem igår om de skickar så att jag har konsolen på releasedagen eller om de skickar den på releasedagen. Till att börja med så svarade de att de inte vet när de får konsolen. Men förutsatt att de får den ett tag innan release (vilket väl käns troligt) så sa han att de skickar den så att jag har den på release dagen. Det är i alla fall så jag tolkar den Google översatta franskan :). Originalsvar och översättning följer nedan.

Bien sûr !
SI nous recevons la console avant la date de sortie, la commande sera immédiatement expédié. Par contre, la livraison se fera à la date de sortie du produit.

À bientôt,
Damien

Självklart!
Om vi får in konsolen före lanseringsdatumet, kommer beställningen att skickas omedelbart.
Däremot kommer leveransen att ske på produktens lanseringsdatum.

Vet inte om det kanske har nämnts något om detta tidigare i tråden men tänkte att det säkert finns nån annan som är intresserad av den infon.

Medlem

Funkar nog som många återförsäljare gör här. De behandlar ordern och förbereder för utskick, skapar kollinr o hela köret, men den börjar först transporteras så att man får varan på release.

Nu blir det väl förstås ett litet lotteri för de flesta av oss beroende på hur snabb frakten är från olika länder, spännande iallafall. Det är fasen inte länge kvar nu...

Finns det för övrigt någon svensk butik som man fortfarande har chans att få saker innan release? Tänker inte switch 2 utan mer generellt. Förr var det mer regel än undantag att man fick det mesta någon dag innan men nu var det länge sen jag hade sådan tur.

Medlem
Skrivet av hellmountain:

Tyska My Nintendo försökte dra pengar för min Gamecube kontroller i natt. Dock var den en separat beställning, alltså inte min Switch 2 förhandsbokning. Jag hade kopplat Klarna kortet till min Paypal, men det verkade inte funka, så får ändra tillbaka till mitt vanliga betalkort. Dom ska försöka dra pengar igen om 4 dagar.

Aha, inte fått notifikation från klarna i telefonen men gick in och kollade och helt riktigt det står under "behandlas" från Nintendo. jag hade dock ändrat från via Paypal direkt till mitt klarna kort på mitt mynintendo konto. tänkte det var säkrare.

Medlem
Skrivet av Klonka:

Självklart!
Om vi får in konsolen före lanseringsdatumet, kommer beställningen att skickas omedelbart.

Aldrig hört talas om fnac och det svaret du fick var ju inte alls kul.

Medlem
Skrivet av EndySWE:

Funkar nog som många återförsäljare gör här. De behandlar ordern och förbereder för utskick, skapar kollinr o hela köret, men den börjar först transporteras så att man får varan på release.

Nu blir det väl förstås ett litet lotteri för de flesta av oss beroende på hur snabb frakten är från olika länder, spännande iallafall. Det är fasen inte länge kvar nu...

Finns det för övrigt någon svensk butik som man fortfarande har chans att få saker innan release? Tänker inte switch 2 utan mer generellt. Förr var det mer regel än undantag att man fick det mesta någon dag innan men nu var det länge sen jag hade sådan tur.

Beror nog på var i landet du bor. Vi som bor i norrland är inte bortskämda med att få saker på releasedagen även från svenska återförsäljare.

Finns konsoler att köpa från svenska återförsäljare eftersom folk som beställt från utlandet börjat avboka sina beställningar. Sett både Webhallen och Spel & Sånt som har några enheter tillgängliga nu. Men priset är ju då betydligt högre än importpriset.

Medlem

Fortfarande ingen som handlat från My Nintendo någonstans i Europa som fått pengarna dragna än?

Två veckor kvar nu bara, det närmar sig😃

Medlem
Skrivet av Ghostifman85:

Fortfarande ingen som handlat från My Nintendo någonstans i Europa som fått pengarna dragna än?

Jag handlade ju på första dagen direkt när första vågen av invites gick ut, så borde vara an av de första de drar från. Om de nu inte har olika prioriteringar på betalningslösningar då. Har kreditkortet inlagt.

Medlem
Skrivet av Ghostifman85:

Nintendo tyskland har dragit för gamecube kontrollerna. Switch 2 har jag bokat på franska amazon.

Medlem

Webhallen har 10% rea nu som även fungerar på Switch 2 spel. Tror det är på tillbehör också

https://www.webhallen.com/se/campaign/11259-Weekend-Royale-Le...

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Webhallen har 10% rea nu som även fungerar på Switch 2 spel. Tror det är på tillbehör också

https://www.webhallen.com/se/campaign/11259-Weekend-Royale-Le...

Förutom på följande produkter:
• Spelkonsoler

Medlem
Skrivet av killerbob1975:

Förutom på följande produkter:
• Spelkonsoler

Yes, men spel och tillbehör ingår som sagt.

De är väl billigast på Donkey kong?

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Yes, men spel och tillbehör ingår som sagt.

De är väl billigast på Donkey kong?

Med rabatten verkar de vara billigast i Sverige. Jag har beställt Donkey Kong från Amazon.fr för ca 733 kronor inklusive frakt.

Medlem
Skrivet av Ghostifman85:

Nope. Fick ett mail där det stod ”Vänligen se till att ha pengar på kontot”

Medlem

Inatt drog Nintendo pengar för tillbehören jag beställt, så nu börjar det närma sig! Väntar bara på dragning för konsollen som gjordes i en annan order..

Medlem
Skrivet av ph0x:

Inatt drog Nintendo pengar för tillbehören jag beställt, så nu börjar det närma sig! Väntar bara på dragning för konsollen som gjordes i en annan order..

Samma här, en separat beställning av tillbehör veställt från "Holländska" butiken.
Pengar drogs i gryningen från mitt inlagda kreditkort, inga problem att jag behövde nån BankID eller liknande.

Har handlat från flera olika länders My Nintendo Store tidigare (italienska, holländska, tyska, spanska) allt har levererat från samma ställe. Nintendo of europe, Frankfurt am Main, Tyskland.

signatur

no remorse

Medlem

Efter att My Nintendo Tyskland misslyckats dra pengar via min Paypal för Gamecube kontrollern, skulle dom försöka igen efter fyra dagar. Jag bytte under inställningarna på paypal till mitt vanliga betalkort istället för klarna då det verkade strula. Nu igår vid 12 slaget fick jag mail att ordern annulerats... väldigt konstigt. Måste nog byta betallösning helt på My Nintendo så jag inte får problem med Switch 2 köpet.

Väldig konstigt hur som helst.. testade ttill och med betala ett spel på eshoppen efter jag bytte som gick igenom utan problem...

Medlem
Skrivet av hellmountain:

Efter att My Nintendo Tyskland misslyckats dra pengar via min Paypal för Gamecube kontrollern, skulle dom försöka igen efter fyra dagar. Jag bytte under inställningarna på paypal till mitt vanliga betalkort istället för klarna då det verkade strula. Nu igår vid 12 slaget fick jag mail att ordern annulerats... väldigt konstigt. Måste nog byta betallösning helt på My Nintendo så jag inte får problem med Switch 2 köpet.

Väldig konstigt hur som helst.. testade ttill och med betala ett spel på eshoppen efter jag bytte som gick igenom utan problem...

Uff. Lite svettig blir man allt när man läser det här. Jag har också paypal förinställt (som i sin tur är kopplat till mitt vanliga bankkort) och det har aldrig strulat med köp från Nintendo under alla år så förhoppningsvis fungerar det nu också.

Medlem
Skrivet av EndySWE:

Uff. Lite svettig blir man allt när man läser det här. Jag har också paypal förinställt (som i sin tur är kopplat till mitt vanliga bankkort) och det har aldrig strulat med köp från Nintendo under alla år så förhoppningsvis fungerar det nu också.

samma situation här. Har dubbelkollat så jag inte har för låg spending limit också och inget sånt. Så vi får se.

Medlem

Jag blir också lite nojjig 😅 skrev in mitt bankkort som jag använder för internetköp typ steam, webbhallen m.m. men har inte paypal kopplat, undrar om det funkar ändå? Ang spending limit är det något man kan ställa in på banksidan?

Btw så får vi gärna hålla liv i tråden när det gäller reklamationer ifall någon har otur så kan vi hjälpas åt tillsammans då också precis som vi gjort hittils ☺️

Man blir glad när man tänker på alla hjälpsamma människor som finns här! 😄

Medlem
Skrivet av Lathron:

Jag blir också lite nojjig 😅 skrev in mitt bankkort som jag använder för internetköp typ steam, webbhallen m.m. men har inte paypal kopplat, undrar om det funkar ändå? Ang spending limit är det något man kan ställa in på banksidan?

Btw så får vi gärna hålla liv i tråden när det gäller reklamationer ifall någon har otur så kan vi hjälpas åt tillsammans då också precis som vi gjort hittils ☺️

Finns i FAQ.

Medlem
Skrivet av Lathron:

Den här gången ska jag testa min direkt i dockningsstationen. Min OLED var trasig när det kom till att skicka bild till TVn, men upptäckte det inte förens många månader efteråt för att jag kör mesta dels handhållen. Gick bra på garantin, men hela konsolen blev utbytt, så var tur att jag hade min gamla kvar så jag kunde spara min Animal Crossing ö då de inte backas upp i molnet.

Medlem

Avbokade hos Amazon (av olika anledningar) och bokade istället genom tyska nintendo. Är det någon som vet vilka Nintendo använder för att utföra leveranser? Kommer den hamna på postens utlämningsställe eller DHL? Någon som har erfarenheter?

Medlem
Skrivet av Dergo218:

Avbokade hos Amazon (av olika anledningar) och bokade istället genom tyska nintendo. Är det någon som vet vilka Nintendo använder för att utföra leveranser? Kommer den hamna på postens utlämningsställe eller DHL? Någon som har erfarenheter?

Det brukar bli postnord hemleverans, så brevbäraren ringer på dörren eller lämnar det till nån livsmedelsbutik med utlämningsställe om du inte öppnar.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Det brukar bli postnord hemleverans, så brevbäraren ringer på dörren eller lämnar det till nån livsmedelsbutik med utlämningsställe om du inte öppnar.

Tack för svaret! Hoppas de drar mina pengar snart

Skriv svar