Epic-Apple 1-0 – Fortnite är tillbaka på Iphone

Robot
Epic-Apple 1-0 – Fortnite är tillbaka på Iphone
Medlem

Fast här i eu (där Apple tillåter alternativa stores) så har Fortnite funnits skapligt länge, sedan Epic Store funnits tillgängligt på iOS.

Medlem

Det här var uppe förra månaden-ish i forumet och fortnite har funnit i eu sedan 16 augusti förra sommaren så ingen direkt nyhet på för oss i eu.

signatur

The Owls Are Not What They Seem

Medlem

Mac os då? vill spela på även på min mac!

Avstängd

Begå ett brott. Sitta i fängelse fem år. Jag - Rättsväsendet 1-0.

Medlem
Skrivet av B3RRY:

Begå ett brott. Sitta i fängelse fem år. Jag - Rättsväsendet 1-0.

Vem har begått ett brott?

Medlem
Skrivet av cm0s:

Ja gjorde inte epic det? det var väl ett brott mot avtalet de ingick, därför de togs bort?

Avstängd
Skrivet av cm0s:

Epic bröt mot apples vilkor och de lyckades hålla dom borta från gatan.. menar appstore i 5år.

Medlem
Skrivet av Real:

Ja gjorde inte epic det? det var väl ett brott mot avtalet de ingick, därför de togs bort?

Skrivet av B3RRY:

Epic bröt mot apples vilkor och de lyckades hålla dom borta från gatan.. menar appstore i 5år.

Fast sedan visade det ju sig att Apples villkor var olagliga, så är det någon som handlat i strid med lagen så är det ju Apple 😃

Avstängd
Skrivet av cm0s:

Fast sedan visade det ju sig att Apples villkor var olagliga, så är det någon som handlat i strid med lagen så är det ju Apple 😃

Aja vi säger väl 1-1 då

Det är så roligt ändå. Ja visst man kan tycka att Apple gör fel. Men det är ju inte direkt så att Epic står på ”den lilla människans sida”.

Deras agenda är ju exakt likadan som Apples. Att tjäna så mycket pengar dom kan och tänja på regler och lagar för att göra det.

Epic är inte något fantastiskt företag som många vill få det till. Dom skiter i dig och dig, så länge du betalar så bryr dom sig inte ett skit kring rätt och fel.

Sen kan man ta diskussionen kring huruvida Apple har rätt att sätta upp regler på sin egen plattform. En plattform dom skapat, underhåller och har en enorm kundkrets på. Är det orimligt att dom tar ut avgifter för att stora företag använder den plattformen?

Det är ju inte direkt en ny företeelse att man betalar för att använda en tjänst.

Precis som andra företag kan dom sätta sina regler borde dom kunna sätta sina egna. Ska man ha en del av deras kaka som dom bakat så har dom rätt att ställa villkor på hur den ska ätas.

Man får ju lite lätt känslan av att bara för många har en uppfattning kring Apple som inte är positiv sedan tidigare, så spelar det ingen roll vad dom gör så är det dåligt eller man hittar anledningar till att det ska bli dåligt.

Medlem
Skrivet av cm0s:

Aldrig hört att de var olagliga, då borde ju Apple fått böta? är det så, så har jag missat det

edit, mobiltangentbord…

Medlem
Skrivet av ScreamingWhisper:

Sen kan man ta diskussionen kring huruvida Apple har rätt att sätta upp regler på sin egen plattform. En plattform dom skapat, underhåller och har en enorm kundkrets på. Är det orimligt att dom tar ut avgifter för att stora företag använder den plattformen?

Det var den diskussionen Epic tog och vann.

Medlem
Skrivet av Real:

Aldrig hört att de var olagliga, då borde ju Apple fått böta? är det så, så har jag missat det

edit, mobiltangentbord…

https://www.theverge.com/news/659246/apple-epic-app-store-jud...

Medlem

ser inget i den artikeln om vare sig böter eller att apple fällts för något brott, den verkar prata om vad som dikteras nu, dvs att de måste tillåta epic. det var inget brott när de blockerade dem och jag är lika mycket jurist som vem som helst då det inte är en skyddad titel 🤓

Medlem
Skrivet av Real:

ser inget i den artikeln om vare sig böter eller att apple fällts för något brott, den verkar prata om vad som dikteras nu, dvs att de måste tillåta epic. det var inget brott när de blockerade dem och jag är lika mycket jurist som vem som helst då det inte är en skyddad titel 🤓

Man behöver varken fällas för något brott (straffrätt) eller betala böter för att ha gjort något olagligt. Domstolen fann att Apple hade agerat i strid med Kalinorniens Unfair Competition Law och förelade Apple att göra/inte göra vissa saker. I den nya domen fann man att Apple har handlat i strid med det tidigare föreläggandet.

Medlem
Skrivet av cm0s:

Man behöver varken fällas för något brott (straffrätt) eller betala böter för att ha gjort något olagligt. Domstolen fann att Apple hade agerat i strid med Kalinorniens Unfair Competition Law och förelade Apple att göra/inte göra vissa saker. I den nya domen fann man att Apple har handlat i strid med det tidigare föreläggandet.

ja du har rätt, det verkar stämma, hade helt missat det.

förstå mig rätt tycker detta är bra för oss konsumenter, hoppas de går vidare med alla digitala butiker som sonys playstation store och nintendos switch butik. har för mig de också tar procentsatser på all försäljning

Skrivet av Thane:

Det var den diskussionen Epic tog och vann.

Vann är ju att ta i. Bara för en domstol dömt nu så kan det ändras lika fort. Det har ju ändrats tidigare i fallet fram och tillbaka.

1
Skriv svar